dumpin valintaa
dumpin valintaa
joo elikkä autona on escort rs turbo s2.
Dumppi pitäis saada sinne,mutta minkälainen?
Tossa kun on toi ilmamäärämittari niin se kuulemman vaikuttaa tuohon dumpin valintaan jollain tavalla.
Esim. oisko tollanen bailey 2mäntäinen dumppi sinne sopiva?
katottu: http://www.rallyracefin.fi/
siellä ainakin jotain höpistään tuosta ilmamäärämittarista
Dumppi pitäis saada sinne,mutta minkälainen?
Tossa kun on toi ilmamäärämittari niin se kuulemman vaikuttaa tuohon dumpin valintaan jollain tavalla.
Esim. oisko tollanen bailey 2mäntäinen dumppi sinne sopiva?
katottu: http://www.rallyracefin.fi/
siellä ainakin jotain höpistään tuosta ilmamäärämittarista
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

Jos se dumppi vuotaa ilmaa silloin kuin ei saisi vetää se seosta laihalle kun ilma vuotaa sen määränjakajan lautasen ohi, ei siis hyvä, voi käydä huonosti tyhjäkäyntiä, nykiä, olla tehoton riippuu kuinka paljon vuotaa.
Tuo kaksimäntäinen ei mukamas vuoda omia aikojaan ja silloin se ei vaikuttaisi seoksiin muutakuin silloin kun se "oikeassa paikassa" suhahtaa vetää hetkellisesti rikkaalle.
Nois 2 mäntäisis ylemmän männän avaa siis imusarjan alipaine ja alemman ahtoputkiston ylipaine.
No todellisuudessa ainakin itsellä tuo baileyn 2-mäntäevo vuoti kun ajeli esim matkavauhtia ja painoi hieman kaasua, alipainetta imusarjassa mutta pieni vakio turbo ahtaa jo hieman painetta imuputkistoon ja molemmat männät aukeaa, huomasi kun ei liikkunut puolikaasulla mihinkään kun veti laihalle. Tuota baileyta on saatavilla myös jäykemmällä jousella, se voisi auttaa, itsellä oli tuo tavallinen, liian löysä siis.
Mutta jos nyt pitäisi ostaa niin säädettävä yksimäntäinen jossa tarpeeksi tiukka jousi, ei varmasti vuoda missään tilanteessa kun tarpeeksi tiukkaa.... ja saa sellaiseksi kun haluaa ja on halvempikin.
Tuo kaksimäntäinen ei mukamas vuoda omia aikojaan ja silloin se ei vaikuttaisi seoksiin muutakuin silloin kun se "oikeassa paikassa" suhahtaa vetää hetkellisesti rikkaalle.
Nois 2 mäntäisis ylemmän männän avaa siis imusarjan alipaine ja alemman ahtoputkiston ylipaine.
No todellisuudessa ainakin itsellä tuo baileyn 2-mäntäevo vuoti kun ajeli esim matkavauhtia ja painoi hieman kaasua, alipainetta imusarjassa mutta pieni vakio turbo ahtaa jo hieman painetta imuputkistoon ja molemmat männät aukeaa, huomasi kun ei liikkunut puolikaasulla mihinkään kun veti laihalle. Tuota baileyta on saatavilla myös jäykemmällä jousella, se voisi auttaa, itsellä oli tuo tavallinen, liian löysä siis.
Mutta jos nyt pitäisi ostaa niin säädettävä yksimäntäinen jossa tarpeeksi tiukka jousi, ei varmasti vuoda missään tilanteessa kun tarpeeksi tiukkaa.... ja saa sellaiseksi kun haluaa ja on halvempikin.
Itse suosittelen pate racingin dumppia hinta laatu suhde mielestäni kohdallaan......
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
dumppi
joo joo. Millainen tuo pate racingin dumppi on?
Ja paljonko maksaa?
myös kysymys,että onko tuo pate racingin dumppi sopiva tuohon rs turboon?
Kiitos _P_ , nuo tiedot valaisivat asiaa aika paljon. Mulla tosin on jokin muokattu turbo,edellisen omistajan toimesta,joten uskon sen olevan hieman suurempi mitä vakio on. paljon piti olla alipainetta sulla,kun aukes tuo dumppi?
Ja paljonko maksaa?
myös kysymys,että onko tuo pate racingin dumppi sopiva tuohon rs turboon?
Kiitos _P_ , nuo tiedot valaisivat asiaa aika paljon. Mulla tosin on jokin muokattu turbo,edellisen omistajan toimesta,joten uskon sen olevan hieman suurempi mitä vakio on. paljon piti olla alipainetta sulla,kun aukes tuo dumppi?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
pateracingin on yksimäntänen ruuvisäätönen dumppi ja makso pari vuotta sitten 85e+pk.
itellä ku ei oo rs-turboo ollu,niin en lähe veikkaileen ongelmista.saa sellaset vastata joilla siitä kokemusta.
sierra turbo mulla on ollut alkuun ilmamäärämittarin kanssa(myöhemmin säädettävä ruutta)ja ei ollut ongelmia.
sen verran tiedän et tollanen kaksmäntänen on auttanu ainakin yhessä alfassa silloin kun oli ilmamäärämittarin kanssa ongelmia,nyt siinä on hestec säädettävyyden takia ja ei dumppia ollenkaa,ku ei tykkää enään sihinöistä.
itellä ku ei oo rs-turboo ollu,niin en lähe veikkaileen ongelmista.saa sellaset vastata joilla siitä kokemusta.
sierra turbo mulla on ollut alkuun ilmamäärämittarin kanssa(myöhemmin säädettävä ruutta)ja ei ollut ongelmia.
sen verran tiedän et tollanen kaksmäntänen on auttanu ainakin yhessä alfassa silloin kun oli ilmamäärämittarin kanssa ongelmia,nyt siinä on hestec säädettävyyden takia ja ei dumppia ollenkaa,ku ei tykkää enään sihinöistä.
Se on kyllä tosi herkkäliikkeinen, pienikin ali+ylipaine ja suhahtaa, en tarkemmin ole katsonut sitten lukemia.paljon piti olla alipainetta sulla,kun aukes tuo dumppi?
Luulisi tuon paten toimivan kun vaan tiukkaa niin ettei vuotele turhia jos se vaan on tehty niin ettei vuoda vaikka on kiinnikin, ei tosin kokemuksia ja KE-jettikin on heivattu mäkeen.
dumppi
joo joo. Täytyy kattoo nyt.
Varman päälle hyvän haluaisin kuitenkin,joten ei viittis turhaan rupee ostelee
monia dumppeja ja leikkimään sitten niiden kanssa.
Tuolla escortrsturbo.co.uk sivuilla on foorumeilla ollu juttua tosta baileyn dumpista kaksimäntäisenä,että se on ainoa joka toimii tuossa rs turbossa. Voi olla että pistän sen baileyn tilaukseen ja odottelen malttamattomana mitä tuleman pitää
Varman päälle hyvän haluaisin kuitenkin,joten ei viittis turhaan rupee ostelee
monia dumppeja ja leikkimään sitten niiden kanssa.
Tuolla escortrsturbo.co.uk sivuilla on foorumeilla ollu juttua tosta baileyn dumpista kaksimäntäisenä,että se on ainoa joka toimii tuossa rs turbossa. Voi olla että pistän sen baileyn tilaukseen ja odottelen malttamattomana mitä tuleman pitää

Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
