Sivu 1/1

Sierran pakkivalot

Lähetetty: 05 Kesä 2006 14:21
Kirjoittaja GeeTee-
Jees eli homma olis semmonen, että sierran pakkivalot toimii vain toisinaan. Mistä pakkivalot saa "sykäyksen" syttymiseen? Onko lootan kyljes joku palikka vai mitä kannattais kattoo? Jotain yhdistysvikaa tuossa kai on..

Lähetetty: 05 Kesä 2006 14:44
Kirjoittaja janzamar
Melkein kepin juuressa laatikon oikeassa kyljessä pitäis löytyä.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 19:08
Kirjoittaja GeeTee-
janzamar kirjoitti:Melkein kepin juuressa laatikon oikeassa kyljessä pitäis löytyä.
Ulkopuolelta eiköstä juu..? :oops:

Lähetetty: 05 Kesä 2006 19:14
Kirjoittaja janzamar
Joo,kaipa ainoa paikka mihin menee johtoa.
Jos se kepin suojakumi irtoaa helposti niin löytyy,jos ei irtoa niin auton altakin pääsee helposti käsiksi.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 19:19
Kirjoittaja GeeTee-
Okei, kiitos paljon ja täytyy kahtoo ku kerkee

Lähetetty: 22 Marras 2007 20:51
Kirjoittaja Mr_Who
Itekki pitäs katella kyseistä paikkaa, ku pakkivalot hävis kokonaan jo ajat sitte. En vaa oo saanu aikaseks tutkia asiaa sen tarkemmin. Hankaloittaa peruuttamista pimeässä ja sitte toine on se että muut autoilijat sun muut eivät tajua että peruuttamassa ollaan ko ei valot pala. :)

Lähetetty: 24 Marras 2007 01:22
Kirjoittaja Mr_Who
Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.

Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.

Lähetetty: 25 Marras 2007 20:32
Kirjoittaja Mr_Who
Mr_Who kirjoitti:Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.

Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Joo, maadotusvikaa oli. Loppuhan ne valojen räikämiset ku laitoin kunnolla extra-maajohdon kiinni.

Öljynpoistoropusta lähti yllättäen kierteet, joten eiku 10mm poralla uus reikä ja M12 kierteet. Vkl. pitää naapurin autoa hitsailla tuolla tallissa, nin vois samalla hitsikoneen lainauksella hitsata perämurikan levyyn poistoropun kohtaan semmosen korokkeen/palikan, johon sitte porata reikä ja laittaa kierteet...Tällöin ei kierteet enää luiskahda kun on enemmän kontaktipintaa ja saa pultinkin tiukemmalle. ;)

Lähetetty: 26 Marras 2007 09:52
Kirjoittaja tursas
Mr_Who kirjoitti:Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian.... :?

Lähetetty: 28 Marras 2007 22:26
Kirjoittaja Mr_Who
tursas kirjoitti: Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian.... :?
Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)

Lähetetty: 03 Joulu 2007 11:39
Kirjoittaja tursas
Mr_Who kirjoitti: Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)
Joo, sotkin, siis ei mullakaan ole poistoproppua, vaan siinä takana keskellä se ylivuotoproppu, sitä tarkoitin. :roll:

Lähetetty: 04 Joulu 2007 00:56
Kirjoittaja Mr_Who
Mr_Who kirjoitti:Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)
hah, niinpä taas tein...jäi tekemättä. Oli kiireellisempää menoa ja sitä myöten jäi hitsailematta.

Mut palatakseni niihin pakkivaloihin, pitää tässä jokupäivä ruveta kattelee missä se ongelmakohta vois olla. Nytte keerenny ku muita suunnitelmia. Kaikennäköstä keskenerästä hommaa päällekkäin. :roll: