Sierran pakkivalot
Sierran pakkivalot
Jees eli homma olis semmonen, että sierran pakkivalot toimii vain toisinaan. Mistä pakkivalot saa "sykäyksen" syttymiseen? Onko lootan kyljes joku palikka vai mitä kannattais kattoo? Jotain yhdistysvikaa tuossa kai on..
Itekki pitäs katella kyseistä paikkaa, ku pakkivalot hävis kokonaan jo ajat sitte. En vaa oo saanu aikaseks tutkia asiaa sen tarkemmin. Hankaloittaa peruuttamista pimeässä ja sitte toine on se että muut autoilijat sun muut eivät tajua että peruuttamassa ollaan ko ei valot pala. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.
Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Joo, maadotusvikaa oli. Loppuhan ne valojen räikämiset ku laitoin kunnolla extra-maajohdon kiinni.Mr_Who kirjoitti:Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.
Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Öljynpoistoropusta lähti yllättäen kierteet, joten eiku 10mm poralla uus reikä ja M12 kierteet. Vkl. pitää naapurin autoa hitsailla tuolla tallissa, nin vois samalla hitsikoneen lainauksella hitsata perämurikan levyyn poistoropun kohtaan semmosen korokkeen/palikan, johon sitte porata reikä ja laittaa kierteet...Tällöin ei kierteet enää luiskahda kun on enemmän kontaktipintaa ja saa pultinkin tiukemmalle.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian....Mr_Who kirjoitti:Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä.tursas kirjoitti: Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian....

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Joo, sotkin, siis ei mullakaan ole poistoproppua, vaan siinä takana keskellä se ylivuotoproppu, sitä tarkoitin.Mr_Who kirjoitti: Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
hah, niinpä taas tein...jäi tekemättä. Oli kiireellisempää menoa ja sitä myöten jäi hitsailematta.Mr_Who kirjoitti:Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä.
Mut palatakseni niihin pakkivaloihin, pitää tässä jokupäivä ruveta kattelee missä se ongelmakohta vois olla. Nytte keerenny ku muita suunnitelmia. Kaikennäköstä keskenerästä hommaa päällekkäin.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92