Sivu 1/1

Katalysaattorin sulake

Lähetetty: 04 Kesä 2006 14:27
Kirjoittaja Mr.x3m
Huomasinpas vaan 1995 RS2000 ekkeristä että KAT kohdan sulake on palanut. Mihis tuo vaikuttaa? ite en ole huomannu mitään erikoista :/

Lähetetty: 12 Kesä 2006 20:20
Kirjoittaja Winx
"Sisarklubin" tekniikkaosiossa tuota puitiin näköjään viime vuonna. Ei vaikuttanut mihinkään eikä selvinnyt mistä on kyse.

Lähetetty: 12 Kesä 2006 21:17
Kirjoittaja janzamar
Voisko mennä johonkin varotusvalolle tms..?
Ei hajuakaan mikä tuo on.

Lähetetty: 12 Kesä 2006 21:39
Kirjoittaja jaska74
lyö naula tilalle ja kato mikä osa kärähtää 8)


ei sentäs.. kytkentäkaaviosta näkis varmaan jos jollain on sellanen?

Lähetetty: 19 Kesä 2006 22:31
Kirjoittaja WSE
Lambda antureiden (joita tuossa 2 kpl) lämmitysvastuksille on ihan oma sulake (molemmille yhteinen). Eli kylmänä lambdan antaa hitaammin oikeanlaisia arvoja eli toimii samaan tapaan kuin 80 luvun lopun autoissa joissa ei lambdan esilämmitystä ole (1 tai 2 johtimiset lambdat). Lambdahan toimii oikein vasta saavutettuaan normaalin toimintalämpötilansa ja tätä nopeuttamaan uudemmissa lambda antureissa on lämmitysvastus (3 ja 4 johtimiset; joissakin 1 ja 2 johtimisissa ecm:n ohjaamana; esim. toyota) Ajossa tuota ei välttämättä juurikaan huomaa, saasteita kai tullee kylmällä moottorilla enemmän kuin jos homma olisi kunnossa... Lieneekö jommankumman lambdan lämmitysvastus mennyt oikosulkuun (=palanut poikki ja vastuslangan pää vastaa anturin kuoreen).