Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lambda antureiden (joita tuossa 2 kpl) lämmitysvastuksille on ihan oma sulake (molemmille yhteinen). Eli kylmänä lambdan antaa hitaammin oikeanlaisia arvoja eli toimii samaan tapaan kuin 80 luvun lopun autoissa joissa ei lambdan esilämmitystä ole (1 tai 2 johtimiset lambdat). Lambdahan toimii oikein vasta saavutettuaan normaalin toimintalämpötilansa ja tätä nopeuttamaan uudemmissa lambda antureissa on lämmitysvastus (3 ja 4 johtimiset; joissakin 1 ja 2 johtimisissa ecm:n ohjaamana; esim. toyota) Ajossa tuota ei välttämättä juurikaan huomaa, saasteita kai tullee kylmällä moottorilla enemmän kuin jos homma olisi kunnossa... Lieneekö jommankumman lambdan lämmitysvastus mennyt oikosulkuun (=palanut poikki ja vastuslangan pää vastaa anturin kuoreen).