Sivu 1/1
Escortin bensapumppu
Lähetetty: 01 Kesä 2006 00:02
Kirjoittaja TK2
1.6 CVH EFI. Mites tuon kuulus toimia kun huutaa käydessään kokoajan melko kova äänisesti? En ole Fordien kanssa pelannu aiemmin niin en tiiä millanen pitäs olla. Auto toimii muuten mut tuo ääni pisti korvaan.
Pumppaako se koko ajan täysillä paineensäätöö vasten ja jos, mistä tuollanen näissä vois johtua?
Lähetetty: 01 Kesä 2006 23:56
Kirjoittaja Monteonisti
Yleensä kait surahtaa kun laittaa virrat päälle, myöhemmin ei pitäs kuulla ääntä jos ei laita korvaa tankin kylkeen auton käydessä? 8)
Pitäs olla myös vena joka päästää liiat paineet tankkiin takaisin?

Lähetetty: 02 Kesä 2006 11:57
Kirjoittaja Jaakko85
Oon käsittänyt että kun pumppu alkaa olla tiensä päässä niin sen käyntiääni kasvaa selvästi. En tiedä onko tuossa mallissa se pumppu tankissa vai ei, mutta jos ei ole niin kannattaa katsoa onko sielä pumpun ja kiinnityksen (telineen) välissä mitään vaimenninta, eli esim sellaista kumisuikaletta joka vaimentaa sitä resonointia.
Lähetetty: 02 Kesä 2006 12:11
Kirjoittaja VesQ
Vaikka ei olisikaan vaimennuksia niin ei silti pidä kovin kovaa ääntä. Kun laittaa virrat päälle niin kuuluu ilman eristeitä mutta peittyy kuitenkin reippaasti käyntiääniin
Lähetetty: 02 Kesä 2006 18:48
Kirjoittaja hartza
Monteonisti kirjoitti:Yleensä kait surahtaa kun laittaa virrat päälle, myöhemmin ei pitäs kuulla ääntä jos ei laita korvaa tankin kylkeen auton käydessä? 8)
Pitäs olla myös vena joka päästää liiat paineet tankkiin takaisin?

Joo, sitä venaa kutsutaan paineensäätimeksi, joka sijaitsee bensakiskon päässä

Pitää paineen n. 3 barissa ja päästää loput takaisin tankkiin. Vakiopumppu on melko hiljainen, metelöivä pumppu voi olla merkki kilometrien loppumisesta, tosin tutun RS2000:n pumppu piti selvää ääntä sisälle ohjaamoon ja vekotin on ollut ajossa pitkään sen jälkeen... Vakiossa on kumivaimennin pumpun ja telineen välissä, voipi olla että kovettuneena päästää ääntä läpi?
Omassa Fiestassa on tankissa Walbron tehokkaampi pumppu, joka pitää selvää ääntä uutenakin, joten ei metelistä voi suoraan vetää mitään johtopäätöksiä. Vaimennus on tehty isolla o-renkaalla, kun orkkis vaimennin ei sopinut enää paikalleen.
Lähetetty: 02 Kesä 2006 23:42
Kirjoittaja Monteonisti
Laita reteoita suuremmalle jos ääni haittaa!
Kun lopettaa pelittämisen, niin laita "ulkoinen" tarvikepumppu, kait halvin ratkaisu? 8)
Lähetetty: 03 Kesä 2006 10:51
Kirjoittaja hartza
Monteonisti kirjoitti:Laita reteoita suuremmalle jos ääni haittaa!
Kun lopettaa pelittämisen, niin laita "ulkoinen" tarvikepumppu, kait halvin ratkaisu? 8)
Harvin ratkaisu on laittaa tankkiin samanlainen tilalle, haittapuolena tankin joutuu irroittamaan. Tai no, onhan jotkut sankarit leikanneet peltiä sen verran takapenkin alta jotta saa punpun irroitettua yläkautta
Ulkoinen pumppu vaatisi lähdön tankin alaosasta ja tankin sisällä pitäisi olla vielä jonkinasteinen keräysastia, ettei ala pumppu käymään kuivana kurveissa vajaalla tankilla. Escorttin ei ole tälläista saatavana muutakuin tekemällä itse, ja periaatteessa aivan turha operaatio.
Lähetetty: 04 Kesä 2006 00:32
Kirjoittaja Monteonisti
Kait ulkoisen pystyy kytkeen alkuperäiseen lähtöön?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 16:40
Kirjoittaja hartza
Monteonisti kirjoitti:Kait ulkoisen pystyy kytkeen alkuperäiseen lähtöön?

Ei tuu toimimaan, tuloksena palanut kuivana käynyt pumppu

Jos nyt ylipäätänsä saa jonkun pumpun sopimaan letkuihin... Mites ihmeessä se letkujen välissä oleva pumppu saa bensaa jos alkuperäinen on tankissa tukkeena?
Näihin hommiin olisi hyvä vähän tutustua ennenkuin alkaa palstoilla neuvomaan.
Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:22
Kirjoittaja Monteonisti
Minähän kysyin/epäilin mahdollisuutta kytkeä alkuperäiseen lähtöön.
Riippuu tietenkin pumpun rakenteesta kuinka tukkona on.
Ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa tai purkaa sähköistä pumppua.
Joissain Eskoissa nuo piuhojen ja putkien läpiviennit ovat takapenkin alla näkyvissä ja kait siihen pystyis laittaan uuden lähdön ilman tankin irroitusta?
