Sivu 1/1

Sierran (4-syl) rundikellon muutoksista

Lähetetty: 26 Touko 2006 19:54
Kirjoittaja tommi.r
Osaisko joku sanoa tai neuvoa mitä joutuu muuttamaan sierran kierrosmittariin , että se näyttäisi suurinpiirtein oikeaa lukemaa 8 sylinteriselle moottorille. Vai onko edes mahdollista? Ite olen aika käsi näissä sähköhommissa joten apu on tervetullutta. Helpoin olis hommata oma erillinen mittari ,mutta haluaisin sen tuohon samaan mittaristoon...

Lähetetty: 26 Touko 2006 20:27
Kirjoittaja TeRoK
Ei varmaan ihan helpolla kytkennällä saa. Pitäs rakentaa semmonen laskuri joka päästää vain joka toisen impulssin läpi puolalta noin äkkiä ajatellen... Vai minkälainen sytytyksen ohjaus siinä on?


XR8:n mittaristoa vaan mettästämään. Niitähän kasvaa joka puussa :lol: :roll:

Lähetetty: 26 Touko 2006 20:31
Kirjoittaja tommi.r
TeRoK kirjoitti: XR8:n mittaristoa vaan mettästämään. Niitähän kasvaa joka puussa :lol: :roll:
jep :wink:

Lähetetty: 26 Touko 2006 22:16
Kirjoittaja overboost
Mittaristossa on trimmeri, jolla saa säädettyä. Jos säätövara ei riitä, niin ehkä trimmerin vaihdolla onnistuu?

Lähetetty: 26 Touko 2006 22:22
Kirjoittaja tommi.r
overboost kirjoitti:Mittaristossa on trimmeri, jolla saa säädettyä. Jos säätövara ei riitä, niin ehkä trimmerin vaihdolla onnistuu?
tarkoitatko semmoista jota säädetään ruuvarilla?

Lähetetty: 26 Touko 2006 23:07
Kirjoittaja overboost
4rd kirjoitti: tarkoitatko semmoista jota säädetään ruuvarilla?
Jep. Ainakin cortinan mittarissa riitti sääto 4 cyl -> 6 cyl

Lähetetty: 27 Touko 2006 10:22
Kirjoittaja TeRoK
Jaa noissa orkkis mittaristoissakin on potikka??? No sitte saattaa onnistuakin.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 18:31
Kirjoittaja tommi.r
TeRoK kirjoitti:Jaa noissa orkkis mittaristoissakin on potikka??? No sitte saattaa onnistuakin.
Avasin ton käyttis sierran mittariston kun ei kello toimi. Siellä tosiaan oli semmoinen potikka joka oli jollain kuumaliiman tai silikoonin tapaisella "päällystetty". Eli jotain säätöä pystynee tekemään. Tosin tämä rundikello taitaa olla muuten vaan mykkä kun uudelleen kolvauksetkaan ei auttanut. Taitaa olla halvempi ja helpompi ratkaisu hommata käytetty toimiva kuin alkaa etsiä vikaa. Pieni palaneen haju ja jotain lämmön vaikutuksia oli piirilevyssä havaittavissa...yksikään "komponenteistä" ei ollut silmin nähden pullistunut.

Ihan heti vois tulla mieleen että samaa levyä on siis käytetty 6-syl sierrassa.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 19:08
Kirjoittaja TeRoK
Saattaa olla juu ihan sama piirilevy 6pyttysessä ja ehkä jopa 8pyttysessäkin.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 22:02
Kirjoittaja tommi.r
TeRoK kirjoitti:Saattaa olla juu ihan sama piirilevy 6pyttysessä ja ehkä jopa 8pyttysessäkin.
Tämä voisi olla kiinnostava tieto, mutta tuskin on tehtaalla tehty V8 sierroja siinä missä kutosia ja nelosia. HEH... Tai mistä sen tietää kuka noi mittaristot on tehnyt... :lol:

Lähetetty: 06 Kesä 2006 16:58
Kirjoittaja TeRoK
Ei, mutta jos niissä xr8:ssa olis käytetty samaa mittaristoa???