Sierran (4-syl) rundikellon muutoksista

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Sierran (4-syl) rundikellon muutoksista

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Osaisko joku sanoa tai neuvoa mitä joutuu muuttamaan sierran kierrosmittariin , että se näyttäisi suurinpiirtein oikeaa lukemaa 8 sylinteriselle moottorille. Vai onko edes mahdollista? Ite olen aika käsi näissä sähköhommissa joten apu on tervetullutta. Helpoin olis hommata oma erillinen mittari ,mutta haluaisin sen tuohon samaan mittaristoon...
XR3i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei varmaan ihan helpolla kytkennällä saa. Pitäs rakentaa semmonen laskuri joka päästää vain joka toisen impulssin läpi puolalta noin äkkiä ajatellen... Vai minkälainen sytytyksen ohjaus siinä on?


XR8:n mittaristoa vaan mettästämään. Niitähän kasvaa joka puussa :lol: :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

TeRoK kirjoitti: XR8:n mittaristoa vaan mettästämään. Niitähän kasvaa joka puussa :lol: :roll:
jep :wink:
XR3i
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Mittaristossa on trimmeri, jolla saa säädettyä. Jos säätövara ei riitä, niin ehkä trimmerin vaihdolla onnistuu?
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

overboost kirjoitti:Mittaristossa on trimmeri, jolla saa säädettyä. Jos säätövara ei riitä, niin ehkä trimmerin vaihdolla onnistuu?
tarkoitatko semmoista jota säädetään ruuvarilla?
XR3i
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

4rd kirjoitti: tarkoitatko semmoista jota säädetään ruuvarilla?
Jep. Ainakin cortinan mittarissa riitti sääto 4 cyl -> 6 cyl
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa noissa orkkis mittaristoissakin on potikka??? No sitte saattaa onnistuakin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

TeRoK kirjoitti:Jaa noissa orkkis mittaristoissakin on potikka??? No sitte saattaa onnistuakin.
Avasin ton käyttis sierran mittariston kun ei kello toimi. Siellä tosiaan oli semmoinen potikka joka oli jollain kuumaliiman tai silikoonin tapaisella "päällystetty". Eli jotain säätöä pystynee tekemään. Tosin tämä rundikello taitaa olla muuten vaan mykkä kun uudelleen kolvauksetkaan ei auttanut. Taitaa olla halvempi ja helpompi ratkaisu hommata käytetty toimiva kuin alkaa etsiä vikaa. Pieni palaneen haju ja jotain lämmön vaikutuksia oli piirilevyssä havaittavissa...yksikään "komponenteistä" ei ollut silmin nähden pullistunut.

Ihan heti vois tulla mieleen että samaa levyä on siis käytetty 6-syl sierrassa.
XR3i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Saattaa olla juu ihan sama piirilevy 6pyttysessä ja ehkä jopa 8pyttysessäkin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

TeRoK kirjoitti:Saattaa olla juu ihan sama piirilevy 6pyttysessä ja ehkä jopa 8pyttysessäkin.
Tämä voisi olla kiinnostava tieto, mutta tuskin on tehtaalla tehty V8 sierroja siinä missä kutosia ja nelosia. HEH... Tai mistä sen tietää kuka noi mittaristot on tehnyt... :lol:
XR3i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei, mutta jos niissä xr8:ssa olis käytetty samaa mittaristoa???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin