Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaisko joku sanoa tai neuvoa mitä joutuu muuttamaan sierran kierrosmittariin , että se näyttäisi suurinpiirtein oikeaa lukemaa 8 sylinteriselle moottorille. Vai onko edes mahdollista? Ite olen aika käsi näissä sähköhommissa joten apu on tervetullutta. Helpoin olis hommata oma erillinen mittari ,mutta haluaisin sen tuohon samaan mittaristoon...
Ei varmaan ihan helpolla kytkennällä saa. Pitäs rakentaa semmonen laskuri joka päästää vain joka toisen impulssin läpi puolalta noin äkkiä ajatellen... Vai minkälainen sytytyksen ohjaus siinä on?
XR8:n mittaristoa vaan mettästämään. Niitähän kasvaa joka puussa
TeRoK kirjoitti:Jaa noissa orkkis mittaristoissakin on potikka??? No sitte saattaa onnistuakin.
Avasin ton käyttis sierran mittariston kun ei kello toimi. Siellä tosiaan oli semmoinen potikka joka oli jollain kuumaliiman tai silikoonin tapaisella "päällystetty". Eli jotain säätöä pystynee tekemään. Tosin tämä rundikello taitaa olla muuten vaan mykkä kun uudelleen kolvauksetkaan ei auttanut. Taitaa olla halvempi ja helpompi ratkaisu hommata käytetty toimiva kuin alkaa etsiä vikaa. Pieni palaneen haju ja jotain lämmön vaikutuksia oli piirilevyssä havaittavissa...yksikään "komponenteistä" ei ollut silmin nähden pullistunut.
Ihan heti vois tulla mieleen että samaa levyä on siis käytetty 6-syl sierrassa.
TeRoK kirjoitti:Saattaa olla juu ihan sama piirilevy 6pyttysessä ja ehkä jopa 8pyttysessäkin.
Tämä voisi olla kiinnostava tieto, mutta tuskin on tehtaalla tehty V8 sierroja siinä missä kutosia ja nelosia. HEH... Tai mistä sen tietää kuka noi mittaristot on tehnyt...