Auto -97 2.0 Mondeo Stw
Eli pitäisi löytää jollakin ihmeellä tuohon tuo potikka.
Fordilla on väitetty että ei löydy pelkkää potentiometriä.
Mistä TCS:n anturi?
Taas näitä kysymyksia mistä mä en tajua mitään, mutta yritetään kuitenkin.
Onkos tämä TCS nyt sitten traction control system, luiston- - tai lähinnä sutimisen - esto? Jos siitä on kyse, niin ei sieltä kyllä mitään pontentiometriä löydy.
Sutimisen esto pelaa yleensä ABS antureiden kautta, ja kun atk tulee siihen tulokseen että vetävä(t) pyörä(t) pyörii siihen malliin että sutimista taitaa esiintyä, tehdään sitten autosta riippuen erilaisia hidastustoimenpiteitä. Luistoneston yhteydessä sitten lienee yleensä - No, ainakin uudessa Focuksessa on - sivuttaiskiihtyvyysantureitakin mutta ei nekään kyllä mitään potentiometrejä ole.
Mikähän ongelma threadin aloittajan autossa mahtaa olla kun näinkin jännittävä osanen on etsinnässä?
Onkos tämä TCS nyt sitten traction control system, luiston- - tai lähinnä sutimisen - esto? Jos siitä on kyse, niin ei sieltä kyllä mitään pontentiometriä löydy.
Sutimisen esto pelaa yleensä ABS antureiden kautta, ja kun atk tulee siihen tulokseen että vetävä(t) pyörä(t) pyörii siihen malliin että sutimista taitaa esiintyä, tehdään sitten autosta riippuen erilaisia hidastustoimenpiteitä. Luistoneston yhteydessä sitten lienee yleensä - No, ainakin uudessa Focuksessa on - sivuttaiskiihtyvyysantureitakin mutta ei nekään kyllä mitään potentiometrejä ole.
Mikähän ongelma threadin aloittajan autossa mahtaa olla kun näinkin jännittävä osanen on etsinnässä?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Kyllä tuo fordin testeri on näyttänyt että se osa on rikki ja microcat sanoo että kyseessä on luistonesto nimenomaan.
Jotkut taitaa sanoa tuota kokonaisuutta missä tämä anturi on päällä kaasuläpänsäädin moottoriksi.
Joo ongelma on että TCS ei toimi ei siis mene päälle ja kuulemma johtuu tuosta osasta, ei kehtais koko kokonaisuutta ostaa jos sen anturin sais jostain.
Jotkut taitaa sanoa tuota kokonaisuutta missä tämä anturi on päällä kaasuläpänsäädin moottoriksi.
Joo ongelma on että TCS ei toimi ei siis mene päälle ja kuulemma johtuu tuosta osasta, ei kehtais koko kokonaisuutta ostaa jos sen anturin sais jostain.
En nyt tiedä onko tästä mitään apua mutta vastaan nyt kuitenkin..
katselin tossa fordin "korjaamo" cd:ltä kuvia (mondeo 97-->) ja sellainen anturi kuin "traction control" säätelee sutimista. Kuvasta en oikein saanut selvää missä anturi sijaitsee (paisuntasäiliön lähellä???) mutta anturi oli liki saman näköinen kuin http://img398.imageshack.us/img398/7543 ... 2st9rz.jpg
ton kuvan kaasuläpän säädin.. osa on siis se musta pötikkä ylhäällä johon tulee mm. vihreä johto ja jotain on sotkemalla peitetty anturista..
aikoinaan jouduin sierraan uusimaan anturin ja se löytyi ihan fordilta mutta huiman hinnan takia tilasin anturin varaosahaku.fi takuu osana.
anturi jota etsit on varmaan juuri se kaasuläpän asentotunnistin
katselin tossa fordin "korjaamo" cd:ltä kuvia (mondeo 97-->) ja sellainen anturi kuin "traction control" säätelee sutimista. Kuvasta en oikein saanut selvää missä anturi sijaitsee (paisuntasäiliön lähellä???) mutta anturi oli liki saman näköinen kuin http://img398.imageshack.us/img398/7543 ... 2st9rz.jpg
ton kuvan kaasuläpän säädin.. osa on siis se musta pötikkä ylhäällä johon tulee mm. vihreä johto ja jotain on sotkemalla peitetty anturista..
aikoinaan jouduin sierraan uusimaan anturin ja se löytyi ihan fordilta mutta huiman hinnan takia tilasin anturin varaosahaku.fi takuu osana.
anturi jota etsit on varmaan juuri se kaasuläpän asentotunnistin
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Joo olisko TPS (Throttle position sensor) ja TCS menny sekasin???
Eikös luiston esto toimi niin, että se mittaa vetävien pyörien ja rullaavien pyörien välistä eroa ja kun sitä eroa syntyy niin ecu rajoittaa tehoja sen verran, että ero tasoittuu.
Ei kai siinä kaasuläpän asentoanturilla oo mitään osaa???
Eikös luiston esto toimi niin, että se mittaa vetävien pyörien ja rullaavien pyörien välistä eroa ja kun sitä eroa syntyy niin ecu rajoittaa tehoja sen verran, että ero tasoittuu.
Ei kai siinä kaasuläpän asentoanturilla oo mitään osaa???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96