Mk3 1.8 mondeo huohotinletku ja pcv venttiili, mistä?
Lähetetty: 09 Syys 2025 03:00
2005 MK3 Duratec 1.8 110HV farkkuun koitetaan saada eloa vielä, pomppas päästöistä. Aiemmin ei ole ollut ongelmia päästöjen kanssa.
Vaikeuksia löytää oikea huohotinletku ja kampikammion tuuletusventtiili (pcv valve) Osaako joku linkata oikeat? Focukseen löytyy, Mazdoissa on samoja, mutta mielellään olis varma, kun en kotipihassa tätä tee.. Valmistenumero WF0WXXGBBW5R18135. Trodo, autodoc fixus ei löydy hakusanoilla, osanumerot varmaan auttas
Päästöt oli
CO% 0.76
CO2 13.5
HC ppm 177
O2 0,11
Lambda 0,958
Tulpat vaihdettu 40tkm sitte, öljyt, öljynsuodatin ja ilmansuodatin 13tkm sitte, syö öljyä n.1L/1000km (viimeset 40tkm ainakin), öljyn täyttöaukosta puhaltaa painetta ulos. Katsastukseen tuli ajettua aika rauhallisesti, kun ei ole aiemmin ollu päästöissä tosiaan ongelmaa. Uus mittaus korjausten jälkeen sit kunnon rääkin jälkeen, varmaan jossain korjaamolla. Vikakoodi P0171, palanu 4200km, eli keväästä. "järjestelmä liian laihalla, lohko1". Käynnistyy ekalla ihan hyvin, mutta lyhyen ajon jälkeen uudelleenkäynnistys vaatii vähän rauhallisuutta, antaa kaikkien mittarivalojen syttyä jne joutuu vähän antaa kaasua (Tää ongelma on kyllä vaan puolisolla, ite en ole huomannu. Puoliso toki käyttää tätä 99%..) Akku uusittu viime marraskuussa. Katti ei antanu vikakoodeja katsastuksessa. Öljyt on päässy välillä aika vähiinki, 2-3 litraa pitäny pahimmillaan lisätä
valo on vaan vilahdellu, ei palanu. Käy ja kukkuu suht ok, pientä seilaamista kylmänä tyhjäkäynnillä.
Selailin vanhoja keskusteluja ja niiden perusteella lähdetään vaihtamaan PCV venttiili ja huohotinletku, nämä pitäs vaan nyt tosiaan saada hankittua oikeat. Kiinasta löytyy, et ne sit jos ei muuta, mutta voisin hankkia lähempääkin ni saa vähän nopeammin hommaa eteenpäin (tai sit ei
) Meen kaverin luo vähän kauemmas laittaa noi, putsataan myös MAP, mitataan puristukset, saadaan luettua seos ja lambda (verrataan myös pakoputken päästä erillisellä). Jos ei noilla lähe ni joku sai vielä eloa RVS lisäaineella ja 15w50 öljyillä, ne ehkä sit vielä kokeiluun
Kiitos avusta! Vinkit kelpaa myös
Vaikeuksia löytää oikea huohotinletku ja kampikammion tuuletusventtiili (pcv valve) Osaako joku linkata oikeat? Focukseen löytyy, Mazdoissa on samoja, mutta mielellään olis varma, kun en kotipihassa tätä tee.. Valmistenumero WF0WXXGBBW5R18135. Trodo, autodoc fixus ei löydy hakusanoilla, osanumerot varmaan auttas
Päästöt oli
CO% 0.76
CO2 13.5
HC ppm 177
O2 0,11
Lambda 0,958
Tulpat vaihdettu 40tkm sitte, öljyt, öljynsuodatin ja ilmansuodatin 13tkm sitte, syö öljyä n.1L/1000km (viimeset 40tkm ainakin), öljyn täyttöaukosta puhaltaa painetta ulos. Katsastukseen tuli ajettua aika rauhallisesti, kun ei ole aiemmin ollu päästöissä tosiaan ongelmaa. Uus mittaus korjausten jälkeen sit kunnon rääkin jälkeen, varmaan jossain korjaamolla. Vikakoodi P0171, palanu 4200km, eli keväästä. "järjestelmä liian laihalla, lohko1". Käynnistyy ekalla ihan hyvin, mutta lyhyen ajon jälkeen uudelleenkäynnistys vaatii vähän rauhallisuutta, antaa kaikkien mittarivalojen syttyä jne joutuu vähän antaa kaasua (Tää ongelma on kyllä vaan puolisolla, ite en ole huomannu. Puoliso toki käyttää tätä 99%..) Akku uusittu viime marraskuussa. Katti ei antanu vikakoodeja katsastuksessa. Öljyt on päässy välillä aika vähiinki, 2-3 litraa pitäny pahimmillaan lisätä

Selailin vanhoja keskusteluja ja niiden perusteella lähdetään vaihtamaan PCV venttiili ja huohotinletku, nämä pitäs vaan nyt tosiaan saada hankittua oikeat. Kiinasta löytyy, et ne sit jos ei muuta, mutta voisin hankkia lähempääkin ni saa vähän nopeammin hommaa eteenpäin (tai sit ei

Kiitos avusta! Vinkit kelpaa myös
