Tollanen 1.4 fiesta olis pihassa odottamassa moottorin vaihtoa. Ja 1.6 orion olis tekniikan luovuttajana.
Oliskohan kellään kokemusta tai tietoa moisen projektin osalta?
Minkälaisia muutoksia vaatis muutoskatsastukseen?
Mitkä on noiden koneiden tehot?
kaikki muutkin tiedot olisi tervetulleita.
Fiesta mk2 moottorinvaihto 1.4cvh>1.6cvh
Re: Fiesta mk2 moottorinvaihto 1.4cvh>1.6cvh
Kone käy heittämällä, ei tarvetta minkäänlaiseen säätämiseen.
Katsastukseen Fiesta XR2 76-89 etujarrut (Escortin jarrut ei käy bolt-on vaikka kuka niin väittäisi) ja isommat sylinterit taakse. XR2:n jousitus olisi suotavaa, katsastajasta riippuu että vaatiiko ne vai ei.
1.4 on 75 heppaa, 1.6 on 90 heppaa jos 86 tai uudempi.
Katsastukseen Fiesta XR2 76-89 etujarrut (Escortin jarrut ei käy bolt-on vaikka kuka niin väittäisi) ja isommat sylinterit taakse. XR2:n jousitus olisi suotavaa, katsastajasta riippuu että vaatiiko ne vai ei.
1.4 on 75 heppaa, 1.6 on 90 heppaa jos 86 tai uudempi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
No nyt olis moottori vaihdettu ja toimiikin kutakuinkin. isompi Putki pitäs vielä hitsailla loppuun ja vaihtaa kaasari ku jouduin käyttämään 1.4n ku 1.6sesta oli venttiili rikki.
Onko noissa kannakkeissa jotain eroa kun käytin fiestan omia korvakoita ni näyttäs moottori olevan kallellaan vaikka kaikki on hyvin kiinni, eli jakopää jää liian ylös.
Putkisto tulee riittävän vahvasta putkesta(pikkasen vajaa 2") kahdella vapari pöntöllä ja taakse laitan 2.0 bemarin vakio pöntön. 1.4 pakosarja näytti olevan avarampi ku 1.6 joten laitoin sen paikoilleen.
kaasariksi suunnittelin soleksin kaks kurkkusta jossa kumpikin kurkku toimii saman aikaisesti.
Mitähän pikku virityksiä tuohon kannattas tehdä vielä? tavoitteena olis reilu 100 heppaa. jos joltain löytys parempi kaasari esim. pikku tuplat kohtuu hintaan niin olisin halukas ostamaan. ja muutkin virit kiinnostais.
Onko noissa kannakkeissa jotain eroa kun käytin fiestan omia korvakoita ni näyttäs moottori olevan kallellaan vaikka kaikki on hyvin kiinni, eli jakopää jää liian ylös.
Putkisto tulee riittävän vahvasta putkesta(pikkasen vajaa 2") kahdella vapari pöntöllä ja taakse laitan 2.0 bemarin vakio pöntön. 1.4 pakosarja näytti olevan avarampi ku 1.6 joten laitoin sen paikoilleen.
kaasariksi suunnittelin soleksin kaks kurkkusta jossa kumpikin kurkku toimii saman aikaisesti.
Mitähän pikku virityksiä tuohon kannattas tehdä vielä? tavoitteena olis reilu 100 heppaa. jos joltain löytys parempi kaasari esim. pikku tuplat kohtuu hintaan niin olisin halukas ostamaan. ja muutkin virit kiinnostais.
Viimeksi muokannut specca, 28 Touko 2006 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Kysytään tässä samassa topicissa.
Kyseessä mk1 fiesta ja koneeksi olisi tulossa 1,4cvh.
Mitä kaikkea muuta tarviin koneen, laturin, kaasarin, imusarjan ja pakosarjan lisäksi? Mitä sähköjä?
Kyseessä mk1 fiesta ja koneeksi olisi tulossa 1,4cvh.
Mitä kaikkea muuta tarviin koneen, laturin, kaasarin, imusarjan ja pakosarjan lisäksi? Mitä sähköjä?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71