Katsastuksessa käytin ja seuraavista päästöistä tuli hylky CO-korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea, HC-sama homma ku CO:lla,
Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella,
Arvot:CO% 2,00
CO2 13.30
HC-ppm 442
O2 0,00
Lambda 0,925
Että mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa metsästämään?,tyhjäkäynti on kylläkin huono kone ns.täristää/heiluu, viime vuonna vaihdettu egr-venttiili siitä anto vikakoodit samalla vaihdoin tulpat,sytytysjohdot,sytytyspuolan,map-anturin! Sen katoin ku kierrokset pitää 4000rpm alkaa tulemaan savua,jostain lueskelin et männänrenkaat olisi sököt? Sen verran ikää autolla ja ajettu 287tkm niin varmaankaan paljoaakaan kannata korjaamolle viedä enää
Mondeo mk3 vm.06 1.8 päästö/käynti probleema
Re: Mondeo mk3 vm.06 1.8 päästö/käynti probleema
Äkkiä voisi sanoo että käy rikkaalla, etenki CO2 ja HC arvojen perusteella. Toki tohon jälkimmäiseen vaikuttaa jo sitten katalysaattorin ja moottorin yleiskunto. Minkä väristä se 4k rpm jälkeen tuleva savu muuten on? Mustaa vaiko sinertävää?
Ja kun puhutaan 1.8 Duratecista, niin... paljonko öljyä joutuu lisäämään 1000km, suurinpiirtein?
Ja kun puhutaan 1.8 Duratecista, niin... paljonko öljyä joutuu lisäämään 1000km, suurinpiirtein?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo mk3 vm.06 1.8 päästö/käynti probleema
Mitä luultavimmin männän öljyrenkaat ovat ponnettomat. Eli jos kuntoon haluaa, niin männänrenkaiden vaihto.
Itsellä Mondeo samalla koneella ja viisi vuotta sitten katsastuksessa sama ongelma. Persaukisena tein rempan itse ja ajellut sen jälkeen 40tkm ja ei ongelmaa päästöissä.
Itsellä Mondeo samalla koneella ja viisi vuotta sitten katsastuksessa sama ongelma. Persaukisena tein rempan itse ja ajellut sen jälkeen 40tkm ja ei ongelmaa päästöissä.