Lueskelin tuossa aiemmat topicit läpi, mutta semmosta varsinaista apua ei löytynyt...
Eli 1.4 kaasari kyseessä, jota käytin leimalla, mutta seokset oli tyhjäkäynnillä melkosen pahasti pielessä. HC pomppi jossain päälle 2500 ja häkäkin oli korkeella. Muutenkin tuo vekotin käy lämpimänä tyhjäkäynnillä kuin sementtimylly ja saa sahata käyntiin kaasu pohjassa. kylmänä taasen hörähtää juurikin niinkuin pitää, mutta vetoja ei löydy ennenkun kone lämpenee. Vaihoin ilmanputsarin, tulpat, johdot ja puhistelin virranjakajan, ei muutosta ainakaan tuohon käyttäytymiseen. Sytkäkin on kohillaan. Ajossa ei kulutus tosin ole mikään hillittömän paha, ja muutenkin toimii ihan nätisti, eli kiihtyy tasaisesti eikä nyi.
Mielessä on käyny, josko joku venttiili olisi palanu, tai joku nostimista olisi juminut. Venttiilikoneistosta kuuluu tyypillinen CVH rällätys.
Vai liekkö vikaa jarrutehostimessa? normaalisti kai siellä pysyy alipaine vielä jonkunaikaa, mutta tuossa häviää alipainetehostin pelistä samantien, kun moottorin sammuttaa. Takaiskuventtiilikin voi olla vaan rikki.
Ja missä ihmeessä tuossa kaasarissa on ees seosten säädöt? ei ainakaan silmään sattunu yhtään sen näköstäkään ruuvia.
Eniten ihmetyttää, että CO2 ja happi olivat kohdillaan, joten viittaisi nyt siihen, että saa liikaa soppaa ja aika rankalla kädellä, ja startatessa meinaisi kastella tulppia? kaasari vaihtoon?
escortin 1.4 CVH seokset hukassa
Seoksen säätöruuvi on kaasarin takana, tulipellin puolella syvennöksessä. Syvennöksen näkee juuri ja juuri kun ottaa ilmanputsarin pois ja kuikuilee sinne taakse. Niissä taitaa alunperin olla jonkun näkönen kumituppelo sinettinä, mutta ei tähän mennessä ole enää ollut tallella yhdessäkään 1.4:ssa mitä minä olen räplännyt.
Kuga PHEV