Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Heps,
Onko muilla samoja onhelmia, eli auto menee todella herkästi akunsuojaustilaan. Tällöin ei etäkäyttöjutut ole käytössä jne. Olen pariin otteeseen käyttänyt tämän takia autoa Rintajoupilla, mut heidän mielestä autossa ei ole mitään vikaa, akku on kuulemma erittäin hyvässä kunnossa. Auto on siis Foxus 1.0 EcoBoost kevythybridi 2023.
Ongelma tulee aika usein vaikka autolla olisi ajettu pidempikin matka ja joskus on käynyt niin ettei se poistu pidempään ajamallakaan. Eilen viimeksi kotoa lähtiessä tila päällä ajoa yli 2h, moottori kokoajan päällä (start/stop) kytketty pois päältä. Silti auto edelleen tässä tilassa. Tähän asti silti lähtee hyvin käyntiin, mutta ärsyttää kun etätoiminnot eivät toimi. Ongelmat alkoivat jo syksyllä, joten ei pelkästään pakkasissa ole vika.
Onko muilla samoja onhelmia, eli auto menee todella herkästi akunsuojaustilaan. Tällöin ei etäkäyttöjutut ole käytössä jne. Olen pariin otteeseen käyttänyt tämän takia autoa Rintajoupilla, mut heidän mielestä autossa ei ole mitään vikaa, akku on kuulemma erittäin hyvässä kunnossa. Auto on siis Foxus 1.0 EcoBoost kevythybridi 2023.
Ongelma tulee aika usein vaikka autolla olisi ajettu pidempikin matka ja joskus on käynyt niin ettei se poistu pidempään ajamallakaan. Eilen viimeksi kotoa lähtiessä tila päällä ajoa yli 2h, moottori kokoajan päällä (start/stop) kytketty pois päältä. Silti auto edelleen tässä tilassa. Tähän asti silti lähtee hyvin käyntiin, mutta ärsyttää kun etätoiminnot eivät toimi. Ongelmat alkoivat jo syksyllä, joten ei pelkästään pakkasissa ole vika.
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Onko mitään päivityksiä tehty? Näihin on tullut aika paljon virran hallintaan liittyviä päivityksiä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Tänään hommasin sellaisen tupakansytyttimeen laitettavan mittarin joka näyttää jännitteen. Ajaessa yli 14V, mut kun pysähtyy ja sammuttaa auton jännite laskee nopeasti 12V ja jopa alle.
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Päivityksiä pitää pyytää. Ei tehdä automaattisesti. Sinne voisi hyvin olla tarjolla korjaava päivitys.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Jos jännite on aina ajettaessa yli 14v niin se tarkoittaa että järjestelmän kalkuloima akun varaustilamittarointi kertoo varaustilan olevan matala.
Jännitteen pitäisi pitkillä matkoilla pudota alemmas jos järjestelmä mittaroisi akun saavuttaneen 80% varaustilan.
Tuosta sammutetun tilanteen jännitteestä ei oikein voi päätellä mitään koska sammuttamisen jälkeen järjestelmät imevät hetken aikaa niin paljon virtaa että akkujännite notkahtaa vaikka akku olisi täynnäkin.
Lepojännite pitäisi mitata suoraan akulta ovet lukittuna muutama tunti sen jälkeen kun auto on sammutettu eikä ovia ole avattu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Luulisi jos kahteen kertaan tästä olen käynyt valittamassa, niin nämä tehtäisiin ekana?
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑14 Tammi 2025 08:11Jos jännite on aina ajettaessa yli 14v niin se tarkoittaa että järjestelmän kalkuloima akun varaustilamittarointi kertoo varaustilan olevan matala.
Jännitteen pitäisi pitkillä matkoilla pudota alemmas jos järjestelmä mittaroisi akun saavuttaneen 80% varaustilan.
Tuosta sammutetun tilanteen jännitteestä ei oikein voi päätellä mitään koska sammuttamisen jälkeen järjestelmät imevät hetken aikaa niin paljon virtaa että akkujännite notkahtaa vaikka akku olisi täynnäkin.
Lepojännite pitäisi mitata suoraan akulta ovet lukittuna muutama tunti sen jälkeen kun auto on sammutettu eikä ovia ole avattu.
Joo pitää mittailla jahka saa taas pidemmän siivun ajettua.
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
No niin, nyt alle kaksi vuorokautta auto seisonut tallissa. Alkuun ei mitään ilmoituksia, eli autossa kaikki ok. Kävin hakemassa tavaraa autosta, ovet auki ja melkein samointein kiinni, 5min ja ilmoitus taas tästä suojatilasta. Kävin mittaamassa jännitteen suoraan akun navoista 11,7V eli ei kovinkaan hyvä tilanne. Kertokaas viisaamma mitä mun pitää vaatia siellä tiskillä että tämän ongelma saadaan hoidettua kuntoon? Akussa on takuuta jäljellä vielä pati kuukautta.
Etäkäyttöön ilmeisesti käytetään tätä startti akkua eikä kevythybridiakkua? Voiko viallinen hybridiakku aiheuttaa näitä ongelmia?
Etäkäyttöön ilmeisesti käytetään tätä startti akkua eikä kevythybridiakkua? Voiko viallinen hybridiakku aiheuttaa näitä ongelmia?
Re: Etätoiminnot pois käytöstä ajoneuvo akunsuojaustilassa
Hei, selvisikö ongelma. Täällä sama vaiva. Vuosi sitten akku niin tyhjä ettei edes ovia avannut.