2.0 duratec käynnistinmoottori t

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
nojoojoo
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Elo 2022 01:40

2.0 duratec käynnistinmoottori t

Viesti Kirjoittaja nojoojoo »

Näyttää että pikkusen isompi, pitempi kooltaan olisi vanhemman km 3 sen starttimotti kuin mk 4 s korisen. 03 ja 08 vertailussa, sama kone koko se 2.0 b. Tietääkö joku onko eri tehoisiakin ne, eli jotain oikeaa eroa olisiko niissä vai evoluution pienentämää ja kevennystä haettu ainoastaan. Ilmeisesti vaihtokelpoisia ovat. Avasin mk 4 sen kun ääni muuttunut, ja syytä olikin, takaään puslahan oli väljä, ottipa jo pikkusen magneettiin roottori. Saisi kai sen puslan vaihdeltua jos jostain löytäisi osia-mutta avasin toisenkin hyllyssä olleen, se mk 3 sesta siis, ja sehän on ihan ehjä- vertaillessa tosiaan pikkusen pidempi mutta ilmeisesti kuitenkin se sinne käy, ainakin päälisin puolin vertaillessa, liekö sitten jotain muuta mitä pitäsi huomioida?
riikomi
Viestit: 1112
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: 2.0 duratec käynnistinmoottori t

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Ihan kärkeen kannattaa laskea hammasluku - niissä osaa olla eroja.
nojoojoo
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Elo 2022 01:40

Re: 2.0 duratec käynnistinmoottori t

Viesti Kirjoittaja nojoojoo »

hammasluku sama ym tiedot näyttää olevan- ilmeisesti vaan jostain syystä uudemmassa on vähän pienempi ja aavistuksen tehottomampi - mutta vahvasti vertaillessa näyttää että on se passaava. Omastaan on vielä takapuslan kulumisen vuoksi tai lisäksi 2 niitä siellä moottorin sivuilla olevaa magneettia halki.. että ei sitä ainakaan enää sinne. Ääni alkoi paljastaa vikaa olevan. Jospa jostain löytys aikanaan toinen ehjä omansa mallinen tai toinen muutoin rikkoutunut niin yhdistelisi toimivan- eli kierrätys kunniaan, ei heti uutta :)
Vastaa Viestiin