Ford focus 1.0 125hv 2020 automaatti
Ford focus 1.0 125hv 2020 automaatti
Focus 1.0 125hv ecoboost autossa ilmeisesti momentinmuunnin vaihteisto ja moottorissa tasapainoakseli. Auto kävi huollossa helmikuussa 2023 marmorilla jossa ilmoitin että vaihteisto täristää vaihtaessa varsinkin alaspäin. Sanottiin selitykseksi että ajotapa on niin taloudellinen että laatikko on oppinut laittamaan liian isoa pykälää. Toukokuussa 2023 autosta lähti öljypumpun hihnasta hampaat 80000 ajettuna. Marmorilla seisoi kuukauden ja saksasta uusi kone takuuseen. Vaihteiston tärinää ei enään remontin jälkeen nyt 89000 sama tärinä ja kun kytkee vaihteen päälle niin välillä töksähtää. Mikä tuon tekee tai onko muilla samaa ongelmaa kyllästyttää marmorin selitykset näihin fordin murheisiin
Re: Ford focus 1.0 125hv 2020 automaatti
Se voi aiheutua nimenomaan tuosta mainitusta vaihteiston oppimisesta. Meillä on vastaavaa ilmiötä 2,0 TDCI:n automaattilaatikossa kun ajelee pidempään rauhallisesti jolloin laatikko pitää isompaa vaihdetta päällä vielä 1400rpm.
Kun pari kertaa kiihdyttää rajummin niin ilmiö katoaa. Vaihtoehtoisesti laatikon asetukset voivat nollautua akunkaapelin irrtoituksella mutta se ei ole suositeltaa.
Kun pari kertaa kiihdyttää rajummin niin ilmiö katoaa. Vaihtoehtoisesti laatikon asetukset voivat nollautua akunkaapelin irrtoituksella mutta se ei ole suositeltaa.
Re: Ford focus 1.0 125hv 2020 automaatti
Onko vaihteiston nesteitä (öljyjä) vaihdettu? Tai edes niiden tasoa tarkistettu? Vai onko vaihteisto niin kuin se tehtaalta lähti?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford focus 1.0 125hv 2020 automaatti
Ei ole vaihdettu. Huolto ohjelman mukaan ei öljyä vaihdeta ollenkaan. Täytyy katsoa kun menee taas marmorille ihmettelyyn että vaihtavatko öljyn laatikkoon.