Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Hei nyt pakko kysyä tietäjiltä apua. Tosiaan 2013 vuoden ford focus jolla ajettu pikkusen reipas 190 tuhatta. Nyt ilmeni ongelmia ja mietin korjatakko…
Taustatietona, että viime syksynä tehtiin remppa, kun öljyvalo syttyi yhtäkkiä punaisena. Vaihdettiin jakopää hihna kun ilmeisesti suodattimeen oli mennyt töhnää ja samalla tietenkin nekin suodattimet vaihdettiin.
Reilu viikko sitten alkoi yhtäkkiä moottori kuumenemaan. Hyppäsi sinne 120 asteeseen ja sammutin auton. Ei tullut höyryä pihalle tms, mutta konepellin kun avasi oli päällä nestettä. Noh auto hinattiin korjaamolle ja siellä havaittiin vuoto jäähdytinletkuhaarassa (murtunut/hauras muovi). Korjattiin vesikotelon ja paisuntasäiliön letku, järjestelmä ilmattiin ym testaukset ja ajoon testiin. Varoiteltiin, että onko moottori saanut hittiä.
No autolla ajettiin tämän jälkeen noin 50km ilman ongelmia. Ajossa en huomannut mitään. Seisoi pari päivää, ei vuotanut alle parkissa tai ajaessa. ja kun lähdin ajamaan niin noin 5-6km kohdalla lämmöt alkoi nousemaan siihen melkein 120. Auto tiensivuun, lämmöt lähti laskemaan ja sammutin auton. Vuoti jäähdytinnesteet pihalle niinkun kaikki. No hinattiin korjaamolle ja nyt ilmeni, että vesipumppu vuotaa.
Mitä tälle tekee? Mistä voin tietää onko auton moottori ottanut vauriota vai ei? Korjatakko vai ei?
Taustatietona, että viime syksynä tehtiin remppa, kun öljyvalo syttyi yhtäkkiä punaisena. Vaihdettiin jakopää hihna kun ilmeisesti suodattimeen oli mennyt töhnää ja samalla tietenkin nekin suodattimet vaihdettiin.
Reilu viikko sitten alkoi yhtäkkiä moottori kuumenemaan. Hyppäsi sinne 120 asteeseen ja sammutin auton. Ei tullut höyryä pihalle tms, mutta konepellin kun avasi oli päällä nestettä. Noh auto hinattiin korjaamolle ja siellä havaittiin vuoto jäähdytinletkuhaarassa (murtunut/hauras muovi). Korjattiin vesikotelon ja paisuntasäiliön letku, järjestelmä ilmattiin ym testaukset ja ajoon testiin. Varoiteltiin, että onko moottori saanut hittiä.
No autolla ajettiin tämän jälkeen noin 50km ilman ongelmia. Ajossa en huomannut mitään. Seisoi pari päivää, ei vuotanut alle parkissa tai ajaessa. ja kun lähdin ajamaan niin noin 5-6km kohdalla lämmöt alkoi nousemaan siihen melkein 120. Auto tiensivuun, lämmöt lähti laskemaan ja sammutin auton. Vuoti jäähdytinnesteet pihalle niinkun kaikki. No hinattiin korjaamolle ja nyt ilmeni, että vesipumppu vuotaa.
Mitä tälle tekee? Mistä voin tietää onko auton moottori ottanut vauriota vai ei? Korjatakko vai ei?
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Ei se vesipumpun vaihto niin paljoa maksa ettei kannattaisi.
Mitä sä rikkinäisellä autolla tekisit?
Mitä sä rikkinäisellä autolla tekisit?
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
En itse sillä enää teekkään kun tiedossa muutto ulkomaille ja tämä piti laittaa nyt elokuun alussa myyntiin… päätti vaan tämmösen tempun tehdä tähän väliin.
Jos onkin ihan rikki minne tommosta voi tarjota romuna?
Jos onkin ihan rikki minne tommosta voi tarjota romuna?
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
No nyt olis halvalla 
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Sulla kesti liian kauan.
Uppouduin jo uuteen projektiin.
Uppouduin jo uuteen projektiin.
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Uutta vesipumppua paikalleen ja sitten näkee miten käy.
Jos koneella ei ole ajettu ihan kuivaksi keitettynä, sen pitäisi olla kunnossa.
Ja laitettiinhan siellä huollossa jakorempan jälkeen valmistajan ohjeen mukainen öljy? Tuossa kun lipsuu, jakohihna on ennemmin tai vähän myöhemmin taas entinen.
Jos koneella ei ole ajettu ihan kuivaksi keitettynä, sen pitäisi olla kunnossa.
Ja laitettiinhan siellä huollossa jakorempan jälkeen valmistajan ohjeen mukainen öljy? Tuossa kun lipsuu, jakohihna on ennemmin tai vähän myöhemmin taas entinen.
Re: Ford Focus 1.0 ecoboost 2013
Tuskin kiinnostaa kysyjää enää, myyty lauantaina, tarjouskaupalla.JiiHoo kirjoitti: ↑14 Elo 2024 09:03 Uutta vesipumppua paikalleen ja sitten näkee miten käy.
Jos koneella ei ole ajettu ihan kuivaksi keitettynä, sen pitäisi olla kunnossa.
Ja laitettiinhan siellä huollossa jakorempan jälkeen valmistajan ohjeen mukainen öljy? Tuossa kun lipsuu, jakohihna on ennemmin tai vähän myöhemmin taas entinen.