Miten valot toimimaan?
Miten valot toimimaan?
Sierrasta on leima loppunut jo aikaa sitte ja tahtois viedä sen leimalle... muita vikoja on nyt saatu korjailtua, mutta valot edelleen aivan miten sattuu. Kyselenkin nyt et mitä mun kannattais ensin tarkistaa ja mitä tehdä ennen kun rupean kaikkia piuhoja vaihtamaan ym... Eli siis kyse kuskin puolen valoista lähinnä, ajovalo erittäin himmeä ja vilkut kun laittaa päälle niin vissiin parkkivalo vilkuttaa ja vilkut siis "tsäkättävät", mutta kun valot eivät ole päällä ja laittaa vilkut niin ääni on normaali eikä vilkuta nopeasti. Ja pitkät kun laittaa päälle niin muistaakseni kuskin puolella toimii mut toisella puolella ei. Takavalot nyt vissiin ollaan saatu suht hyvin toimimaan. Ja tiedän et joku maavikahan tuo lienee mut mitä mun nyt sit pitäis tehdä?? Ja ne etuvalot siis on aika uudet eli niiden pohjissakaan ei luulis olevan vikaa, jos ei sitten siinä liittimessä, mut ei siinä kyllä ollut entisten valojenkaan kanssa mitään vikaa. Nykyiset valot siis ovat mk2 ja auto on mk1, vaikka tuskin se siihen mitenkään vaikuttaa. Olis vaan niin kiva saada leimalle edes kerran vielä ennen ku romukoppaan joutaa. 

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Niitäkin tainnut kyllä pikkuveli putsailla jossain vaiheessa. Ja aika jännää et vein autosähkökorjaamoon auton ja maksoin aivan liikaa, korjaaja sanoi et nyt pitäis valojen toimia eikä se ollut edes mitään tehnyt niille. Niin paljon luotan korjaajiin et parempi tehdä ite vaikka sit kärähtäis koko auto.
Mut täytynee kokeilla vielä putsailla niitä, jos vaikka lähtis toimimaan... epäilen kyllä..

-
No eilen sitte putsailin niitä pohjia ja kantoja vaan eipä toiminut sen paremmin, ehkä jopa huonommin kun välillä rupes repsikan puolen vilkutkin "tsäkättämään". Sulakerasiahan siinä autossa on ihan täys p*ska, hieman palanut tai jotain. Joitain sulakkeita jouduttu ohittamaan. Täytyy kuitenkin kai ensin ne releet katsoa jos siitä jotain hyötyä olis...
Joopa joo ehkä minä luovutan ja pistän koko romun paaliin. Ilmeni toissapäivänä sellaisia yllätysiä taas et huh huh. Ensin luulin jo saaneeni valot toimimaan kun sitä "tsäkätystä" ei enää kuulunut mut toisin oli. Vasemman vilkun ollessa päällä vilkkui oikealla joku takavalo(ei vilkku) ja kun sitä palikkaa käänteli vilkkuikin toinen valo. No ei tuo vielä mitään, huomasin et vilkkujen ollessa päällä vilkkuu sisällä takasumarin merkkivalo ja ajattelin laittaa takasumarin päälle, noh siitä rupeskin pitkät vilkkumaan.
Ei voinut kuin ihmetellä. Mitäs muut on mieltä tollaisista vilkkuvaloista??

mulla kans sierrassa vilkku tuo takasumarin merkkivalo vilkun kans ja takavalot sekoili ja syy löyty takavalon löystyneestä liittimestä.. eli ne liittimessä olevat hommelit ei enää puristunu siinä paneelissa oleviin latuskoihin kunnolla kiinni, niitä kun vähän "tiukensi" ni alkas pelittää. Pitkät ei oo kyllä ikinä räpsyny
Onkos sulla vetokoukkua?

Onkos sulla vetokoukkua?
-
Joo tuninkiapa hyvinkin, yks tuttu sano et mun voortti on varmaan ollu joskus poliisiauto kun niin vilkuttaa.
En kyllä tiedä kestääkö hermot kaikkien piuhojen vaihtoa...
Niissä latuskoissa muuten taitaa olla aika useinkin vikaa, mut kumma kun mulla ei oo mitkään takavalojen taustat oikein toiminu mitä oon kokeillu. Yks tuttu niitä joskus viilalla putsaili ja silloin ne tais jonkun aikaa toimia. Niin ja ei oo vetokoukkua, mitähän siitäkin tulis jos vielä sellanen olis.
Ja täytynee putsailla niitä kaapeleita ainakin, navat ei pitäis kovin kakkaiset olla kun akku on ihan uusi. Ainiin ja tietty se akun maapiuha pitäis vaihtaa kun siinä jotain häiriötä on muutenkin, välillä häviää virrat koko autosta.

Niissä latuskoissa muuten taitaa olla aika useinkin vikaa, mut kumma kun mulla ei oo mitkään takavalojen taustat oikein toiminu mitä oon kokeillu. Yks tuttu niitä joskus viilalla putsaili ja silloin ne tais jonkun aikaa toimia. Niin ja ei oo vetokoukkua, mitähän siitäkin tulis jos vielä sellanen olis.
Ja täytynee putsailla niitä kaapeleita ainakin, navat ei pitäis kovin kakkaiset olla kun akku on ihan uusi. Ainiin ja tietty se akun maapiuha pitäis vaihtaa kun siinä jotain häiriötä on muutenkin, välillä häviää virrat koko autosta.
No sehän selittää jo yhtä sun toista varmaan,jos maa-kaapeli on huono.Henna kirjoitti:Joo tuninkiapa hyvinkin, yks tuttu sano et mun voortti on varmaan ollu joskus poliisiauto kun niin vilkuttaa.En kyllä tiedä kestääkö hermot kaikkien piuhojen vaihtoa...
Ja vielä tosiaan ei varmaan haittaa,jos laturilta laittaa lisämaadotuksen,ihan varoiksi.
Viimeksi muokannut janzamar, 18 Kesä 2006 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei sieltä mitään junia t...
Jep, täytyypi penkoa piuhaa jostain nurkista ja kokeilla. Toivottavasti lakkais vilkuttelu, meinasin vielä ainakin kerran riesan katastaa ennen kun luovutan kokonaan. Sais edes jonkun käyttöauton kunnes rojekti joskus valmistuu.
Noh... eipä ollut hevon h*lvetin hyötyä ainakaan siitä maakaapelin vaihtamisesta, ihan samalla tavalla menee valot. Rupee jo pikkuhiljaa kyllästyttämään. Mitähän seuraavaks kokeilis...
Niin no tossa mun romussahan se sulakerasia on osittain palanutkin eli ei mikään ihme jos joka paikka vilkkuu... mut en kyl taida ite ruveta mitää rasioita kattelee ja korjaamotkii vähä turhan kalliita jos rupee esim. vaihtaa koko rasian.
-