Sivu 1/1
Nykimistä ja muuta
Lähetetty: 12 Touko 2006 20:57
Kirjoittaja Katya
en viittinyt tuohon toiseen topickiin tätä laittaa, niin aloitampa uuden.
Eli onko aavistusta mistä voi johtua, kun Escortti alkaa nykiä (pikkusen, häiritsevästi, ei pahasti) sillon, kun ensin himmaa kaasun ja sitten polkee vähän lisää, ts. kiihdyttää takas normivauhtiin. Tämä ei tapahtu aina, mutta satunnaisesti ilmenee pientä nytkytystä (joka poistuu kaasua lisäämällä tai kytkintä käyttämällä).
Sitten toinen kysymys, miten usein näissä (TD Escort, 98 ) pitää vaihtaa laatikkoöljyt? Vaihteet joskus kenkkuilee...
Kiitosss...

Lähetetty: 17 Touko 2006 13:17
Kirjoittaja Katya
Höh ja kukaan ei tiedä? Vai onko liian tyhmä kysymys

Lähetetty: 17 Touko 2006 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
Vastaisin jos ymmärtäsin jotai kiisseleistä!
Jos olisi pensa, niin tukkisin aluksi EGR:n! 8)
Lähetetty: 19 Touko 2006 21:51
Kirjoittaja pappa
Monteonisti kirjoitti:Vastaisin jos ymmärtäsin jotai kiisseleistä!
Jos olisi pensa, niin tukkisin aluksi EGR:n! 8)
Moro!
Toi EGR:n tukkiminen tuntuu olevan POP joka paikassa. Olen ollut
lukevinani että joissain vermeissä se voi aiheuttaa pakokaasujen
kuumenemista ja ainakin saastuttaa yök, hyi - ptuih! enemmän.
Miten on, eikö EGR kannattaisi fiksata ...
Itselläni on edessä tuo nykimisen ratkaisu kunhan saan Cossuni
pajalta. Ostaessani EGR oli tulpattu, mutta vihreänä immeisenä
avasin sen (auto nykii myös EGR tulpattuna). Epäilykseni kohdistuu
MAFiin ... mutta taidan lörpötellä topiciin kuulumattomia, joten ...
Lähetetty: 20 Touko 2006 00:32
Kirjoittaja Monteonisti
EGR sotkee imusarjan ja kaasuläpän, ei siis kovin "vihreetä"?

Lähetetty: 27 Touko 2006 00:34
Kirjoittaja pappa
Monteonisti kirjoitti:EGR sotkee imusarjan ja kaasuläpän, ei siis kovin "vihreetä"?

Ei ole ei. Melkoisen mustaa etten sanoisi
Myllyt on kuitenkin "suunniteltu" toimimaan noitten kanssa, joten ainakin
näin äkkiseltään kuvittelisin että se on sitten jostain pois jos EGR:n tulppaa.
Niin meinaan kuitenkin itsekin varmaan ehken tehdä, kunhan olen ensin
oman nykijäni koittanut saada ruotuun kaikilla mahdollisilla ja
mahdottomilla ns. "hyväksytyillä" menetelmillä.
Meinaan vaihtaa nyt katalysaattorit (on kuulema tukossa) kun saan
auton jakopääremontista Fordilta.
EGR:ää käsittelevää juttua löytyy muuten mm:
http://www.fordscorpio.co.uk/egr.htm osoitteesta.
Toi osuu nyt enimmäkseen Scorpioihin, mutta toiminee yleisesti ottaen
myös muitten Fordsonien EGR:n perustietoina. Kieli on toinen kotimainen
eli englanti.