Nykimistä ja muuta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Katya
Viestit: 51
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:01
Paikkakunta: Lohja Lojo
Viesti:

Nykimistä ja muuta

Viesti Kirjoittaja Katya »

en viittinyt tuohon toiseen topickiin tätä laittaa, niin aloitampa uuden.
Eli onko aavistusta mistä voi johtua, kun Escortti alkaa nykiä (pikkusen, häiritsevästi, ei pahasti) sillon, kun ensin himmaa kaasun ja sitten polkee vähän lisää, ts. kiihdyttää takas normivauhtiin. Tämä ei tapahtu aina, mutta satunnaisesti ilmenee pientä nytkytystä (joka poistuu kaasua lisäämällä tai kytkintä käyttämällä).

Sitten toinen kysymys, miten usein näissä (TD Escort, 98 ) pitää vaihtaa laatikkoöljyt? Vaihteet joskus kenkkuilee...

Kiitosss... :)
Only dead fish go by tide.
-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
Katya
Viestit: 51
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:01
Paikkakunta: Lohja Lojo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katya »

Höh ja kukaan ei tiedä? Vai onko liian tyhmä kysymys :lol:
Only dead fish go by tide.
-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vastaisin jos ymmärtäsin jotai kiisseleistä! :D
Jos olisi pensa, niin tukkisin aluksi EGR:n! 8)
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

Monteonisti kirjoitti:Vastaisin jos ymmärtäsin jotai kiisseleistä! :D
Jos olisi pensa, niin tukkisin aluksi EGR:n! 8)
Moro!

Toi EGR:n tukkiminen tuntuu olevan POP joka paikassa. Olen ollut
lukevinani että joissain vermeissä se voi aiheuttaa pakokaasujen
kuumenemista ja ainakin saastuttaa yök, hyi - ptuih! enemmän.

Miten on, eikö EGR kannattaisi fiksata ... :oops:

Itselläni on edessä tuo nykimisen ratkaisu kunhan saan Cossuni
pajalta. Ostaessani EGR oli tulpattu, mutta vihreänä immeisenä
avasin sen (auto nykii myös EGR tulpattuna). Epäilykseni kohdistuu
MAFiin ... mutta taidan lörpötellä topiciin kuulumattomia, joten ...
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

EGR sotkee imusarjan ja kaasuläpän, ei siis kovin "vihreetä"? :roll:
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

Monteonisti kirjoitti:EGR sotkee imusarjan ja kaasuläpän, ei siis kovin "vihreetä"? :roll:
Ei ole ei. Melkoisen mustaa etten sanoisi :(

Myllyt on kuitenkin "suunniteltu" toimimaan noitten kanssa, joten ainakin
näin äkkiseltään kuvittelisin että se on sitten jostain pois jos EGR:n tulppaa.

Niin meinaan kuitenkin itsekin varmaan ehken tehdä, kunhan olen ensin
oman nykijäni koittanut saada ruotuun kaikilla mahdollisilla ja
mahdottomilla ns. "hyväksytyillä" menetelmillä.

Meinaan vaihtaa nyt katalysaattorit (on kuulema tukossa) kun saan
auton jakopääremontista Fordilta.

EGR:ää käsittelevää juttua löytyy muuten mm:
http://www.fordscorpio.co.uk/egr.htm osoitteesta.
Toi osuu nyt enimmäkseen Scorpioihin, mutta toiminee yleisesti ottaen
myös muitten Fordsonien EGR:n perustietoina. Kieli on toinen kotimainen
eli englanti.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Vastaa Viestiin