onko mimmonen homma vaihtaa takarenkaiden laakerit? vm. 91 farmari siera.
Perä on aivan kamala ja sinne on puslia vaihdettu ym. Kun painaa kaasua, autovetää oikealle ja kun jarruuttaa moottorilla, auto vetää vasemmalle ja VETO ON PALJON!! ..eli siis kun varsinaisesti väljiä puslia ei perässä ole, niin ajattelin, että jospa ne laakerit. Kun pyörän nostaa ilmaan, niin se kyl liikkuu eteen ja taakse mun mielestä aika rankasti.
Otsikkoa muokattu paremmaksi, niin saattaa haullakin joskus löytyä. t:ylläpito
Sierran takapyöränlaakerin vaihto + muuta
Hmm voi tosiaan olla laakereista tai sitten vetareista/niiden kiinnityksestä. Vikana perä, mutta kattoo noi laakeri eka. Heiluu siis rengas niin menosuuntaan kuin pystysuuntaankin?
Eipä tuo nyt paha homma ole. Jos on rummut niin rummun kansi irti ja neljä pulttia pitelee laakeripesää. Jos levyt niin satula roikkumaan naurusta johonkin, niin ei tartte ilmata, levy ja lämpökilpi pois, napa jollain vetimellä tai naputtelemalla ulos ja taas pääset käsiksi neljään pulttiin. Laakeripesä lähtee alatukivarresta jollain vetimellä tai sitten varovasti naputellen.
Kannattaa kattoa tarkkaan ne napojen muttereiden pyörimissuunta. On ollut tähän mennessä joka sierrassa vasemmalla puolella "väärät" jengat. Pyörii siis myötäpäivään auki. Kannattaa tosiaan renkaat maassa irroittaa. Ite joutu käsijarru päällä hyppii jatkovarren kanssa, että lähti mutterit irti
Laakeripesän kun saa käteen, niin on hyvä askarrella. Ite en oo vielä sierraan vaihtanut, mutta kaverin peugeottiin olivat varsin kivuton homma. Heynesin manuaali on aika kova sana, vähän niin kuin sierra-ihmisen raamattu
Varaat pari geissii bissee, viikonlopun ja yhen kaverin juttukaveriks, niin hyvä tulee
On siis ihan yhen illan homma, jos kaikki menee putkeen ja onnistuu ihan yksinkin.. Helpottaa tietysi jos on pelit ja vehkeet (hallitunkit, pukit jne) ja joku jauhaa shaibaa vieressä 
Eipä tuo nyt paha homma ole. Jos on rummut niin rummun kansi irti ja neljä pulttia pitelee laakeripesää. Jos levyt niin satula roikkumaan naurusta johonkin, niin ei tartte ilmata, levy ja lämpökilpi pois, napa jollain vetimellä tai naputtelemalla ulos ja taas pääset käsiksi neljään pulttiin. Laakeripesä lähtee alatukivarresta jollain vetimellä tai sitten varovasti naputellen.
Kannattaa kattoa tarkkaan ne napojen muttereiden pyörimissuunta. On ollut tähän mennessä joka sierrassa vasemmalla puolella "väärät" jengat. Pyörii siis myötäpäivään auki. Kannattaa tosiaan renkaat maassa irroittaa. Ite joutu käsijarru päällä hyppii jatkovarren kanssa, että lähti mutterit irti

Laakeripesän kun saa käteen, niin on hyvä askarrella. Ite en oo vielä sierraan vaihtanut, mutta kaverin peugeottiin olivat varsin kivuton homma. Heynesin manuaali on aika kova sana, vähän niin kuin sierra-ihmisen raamattu

Varaat pari geissii bissee, viikonlopun ja yhen kaverin juttukaveriks, niin hyvä tulee


Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ensimmäisenä kun alkaa niin tosiaan löysää pikkasen sitä isoa mutteria, niin säästyy turhalta jumpalta.
Laakerin vaihto onkin sitten helppo homma, sopiva meisseli tai tuurna ja vasara ja sillä paukuttelee koolit irti ja vanhoja kooleja apunakäyttäen uudet paikalleen. Pirusti laakerirasvaa ja tietysti ne uudet stefat (ja navanpulttikin) ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kun auto on renkaillaan niin lopullinen kiristys 250Nm:ään momenttiavaimella.
Mutta tuo vika saattaa olla joku muukin kuin laakeri.
Laakerin vaihto onkin sitten helppo homma, sopiva meisseli tai tuurna ja vasara ja sillä paukuttelee koolit irti ja vanhoja kooleja apunakäyttäen uudet paikalleen. Pirusti laakerirasvaa ja tietysti ne uudet stefat (ja navanpulttikin) ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kun auto on renkaillaan niin lopullinen kiristys 250Nm:ään momenttiavaimella.
Mutta tuo vika saattaa olla joku muukin kuin laakeri.
Mites noi vetarit/niiden kiinnitys, kuin ne tarkastetaan?Nsa kirjoitti:Hmm voi tosiaan olla laakereista tai sitten vetareista/niiden kiinnityksestä. Vikana perä, mutta kattoo noi laakeri eka. Heiluu siis rengas niin menosuuntaan kuin pystysuuntaankin?
Must toi rengas liikku eteen-taakse suunassa enemmän ja sellasta pientä narinaa pitää kun sitä liikuttelee. Ei se pikkurilliä heilauttamalla liiku, mut kun sillai otta jämäkämmin kii renkaasta ja sit kampee. Se pirssi tosiaan vaeltaa pahemmin ku ajokoira, taka-akselilla ohjaa.
Tarpeeksi pitkään kun ajaa ja on tarpeeksi väljä niin navasta menee boorit pilalle ja vetari alkaa pyöriä tyhjää. Mistäkö tiedänkilipakimmo kirjoitti:Mitäs tuhoa voi tulla muuten kun ajaa rikki olevalla laakerilla, piti tossa ite ajaa joku 3km matka parkkihalliin ja kuumeni rumpujarru ihan tuli kuumaksi

gti golo palloilija