Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Kaksoismassa vauhtipyörä antautui 5 lovisesta mk4 1.8tdci mondeosta ja meinasin laittaa kiinteän tilalle. Siellä oli paikallaan sachsin 240mm kytkin ja kun nyt selailee varaosia, niin tarjoaa 235mm pakettia 5 vaihteiseen.. Onko kokemusta käypäisestä kiinteästä paketista 5 vaihteiseen? Ja käykö 5 vaihteisen laatikon irrotusmekanismi automaattisesti kiinteän vauhtipyörän kanssa?
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Jos se on suoraan korvaava sarja, kuten yleisesti on, käy se suoraan alkuperäisen paikalle.rohatska kirjoitti: ↑27 Helmi 2023 09:42 Kaksoismassa vauhtipyörä antautui 5 lovisesta mk4 1.8tdci mondeosta ja meinasin laittaa kiinteän tilalle. Siellä oli paikallaan sachsin 240mm kytkin ja kun nyt selailee varaosia, niin tarjoaa 235mm pakettia 5 vaihteiseen.. Onko kokemusta käypäisestä kiinteästä paketista 5 vaihteiseen? Ja käykö 5 vaihteisen laatikon irrotusmekanismi automaattisesti kiinteän vauhtipyörän kanssa?
Laitoin yhteen diesel-autoon jokunen vuosi sitten kiinteän kaksilevykytkimen muutossarjan ja voisin sanoa suoraan, että jos uudestaan laittaisin niin valinta olisi kaksimassasarja jos hinta ei nouse päätähuimaavaksi.
Huonolla kestävyydelläkin tuollainen kaksimassakytkin kestää varmaankin 100 000km joten sitä tuskin toista kertaa tarvitsee vaihtaa.
Ajettavuus kärsii hieman kun värinät lisääntyvät ja autosta tulee enemmän kuorma-automainen kun kytkin puree tiukasti ja nopeasti. Samoin käyttökelpoinen kierroslukualue kapenee ja meillä se alkaa hyvin kevyellä kaasulla noin 1500rpm-> mutta käytännössä vasta 1800rpm->. Tuo kokemus aikanaan Focus mk1 1,8 TDDI:stä mutta sama pätee myös muihin manuaalidieseleihin joilla olen ajanut. Eilen viimeksi tuolla mainitulla kiinteällä muutossarjalla.
Pitkälti makuasioita mutta siitä huolimatta mihin päädyt, oman kokemukseni mukaan kannattaa laittaa tunnetun valmistajan sarja koska työmäärä ja siten kustannus on suuri. Hintaerot ovat melko pieniä.
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Jos alkuperäinen kesti yli 200tkm niin kannattaa tosiaa laittaa se kaksoismassa kun se siihen on suunniteltukin poistamaan em ongelmia.
Aiheuttaa lisäksi rasituksia muihin osiin joten voi sitten mennä säästyvä jokunen kymppi niiden korjauksiin.
Ei sitä kytkintä siihen autoon todennäköisesti toista kertaa joudu vaihtamaan jos normaali kytkimen käyttö.
Aiheuttaa lisäksi rasituksia muihin osiin joten voi sitten mennä säästyvä jokunen kymppi niiden korjauksiin.
Ei sitä kytkintä siihen autoon todennäköisesti toista kertaa joudu vaihtamaan jos normaali kytkimen käyttö.
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Esimerkiksi Autodoc:ssa (tämä ei ole mainos, vaan esimerkki) on tänään LuK täyssarja kaksoismassalla 334,-.
Mielestäni ei paha.
Mielestäni ei paha.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Kaksoismassavauhtiksia kohtaan kohdistuu kyllä huomattavasti rasismia kun foorumeita selailee, myös muun merkkisissä, mutta mun mielestä jos, tai tässä tapauksessa, kun uusia vauhtiksia vielä saa niin laittaisin sellaisen.
Mulla on kestäny kaksoismassavauhtis ja orkkiskytkin kahdessa autossa 384tkm ja toisessa 268tkm ongelmitta, ajotyyli on vähintäänkin urheilullinen mutta järkevä. Opel- puolella jengi tosiaan laittaa kiinteitä limppuja kaksoismassan tilalle, osin varmaan siksi ettei niihin pirulaisiin saa enää uutta settiä.
En tiedä sitten onko Ford- kuskit innokkaampia kytkinpommittajia tms. kun ei kaksoimassavauhtipyörä ja orkkiskytkin kestä
Sitäkin tuntuu kuulevan että tuntuma huonompi dualmassilla, tosin tuokin menee kyllä makuasioiksi, koska musta niissä on vallan jämäkkä tuntuma vaikka 300tkm lähenee uhkaavasti.
Mulla on kestäny kaksoismassavauhtis ja orkkiskytkin kahdessa autossa 384tkm ja toisessa 268tkm ongelmitta, ajotyyli on vähintäänkin urheilullinen mutta järkevä. Opel- puolella jengi tosiaan laittaa kiinteitä limppuja kaksoismassan tilalle, osin varmaan siksi ettei niihin pirulaisiin saa enää uutta settiä.
En tiedä sitten onko Ford- kuskit innokkaampia kytkinpommittajia tms. kun ei kaksoimassavauhtipyörä ja orkkiskytkin kestä


Sitäkin tuntuu kuulevan että tuntuma huonompi dualmassilla, tosin tuokin menee kyllä makuasioiksi, koska musta niissä on vallan jämäkkä tuntuma vaikka 300tkm lähenee uhkaavasti.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Mites vaikka tuo Lukin kaksoismassa, niin vaatiiko se välttämättä tuon sac erikoistyökalun asennettaessa?
Re: Mondeo mk4 1.8tdci 74kw 5v kytkin
Käytännössä vaatii kun automaattisäädöllä oleva paineasetelma painetaan paineasetelman keskeltä kasaan. Eikä kuten tavallinen joka kiristetään kehältä ristiin.
Työkalu joka käy moneen muuhunkin SAC-kytkimeen, maksaa kotiovelle tuotuna 116,90€
Voihan se ostaa ja myydä kun on homma tehty. Ei se montaa kymppiä jää maksamaan.
https://www.ebay.de/itm/185112987601?ha ... R4Skm8XSYQ
