Sivu 1/1
venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6
Lähetetty: 06 Touko 2006 00:32
Kirjoittaja Grazzius
elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...
oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20
nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???
sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa
mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?
tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Lähetetty: 06 Touko 2006 09:33
Kirjoittaja Bootsi
Nokan tunnistaa (perä) päähän stanssatusta numero/kirjain sarjasta.
Kisaosille isommat välykset, koska rallihommissa koneen lämmöt yleensä isommat ja sen takia myös lämpölaajenemiset.
Lähetetty: 06 Touko 2006 10:17
Kirjoittaja s.o.h.c
Bootsi kirjoitti:
Kisaosille isommat välykset, koska rallihommissa koneen lämmöt yleensä isommat ja sen takia myös lämpölaajenemiset.
Ei voi yleistää.. esim piper:n ja osalle kent cams viri nokkia ilmoitetaan vakio välykset. Enkä tarkoita mitään mietoja katunokkia.
Re: venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6
Lähetetty: 06 Touko 2006 10:19
Kirjoittaja s.o.h.c
Grazzius kirjoitti:elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...
oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20
nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???
sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa
mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?
tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Ei tuon kuvan perusteella kyllä erkkikään pysty sanomaan mikä nokka tuo on. Eti jotain numerosarjoja siitä nokasta ja pistäs tänne niin ihmetellään.
Lähetetty: 06 Touko 2006 11:06
Kirjoittaja jaska74
http://www.freetechnics.fi/kentcams.htm
tuolta se löytyy, vakiokaasarille oleva
Lähetetty: 06 Touko 2006 12:48
Kirjoittaja Grazzius
että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää

ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...
mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Lähetetty: 06 Touko 2006 13:23
Kirjoittaja mr.oohoosee
laita nyt ne 0.20 ja 0.25. ne on sopivat..
Lähetetty: 07 Touko 2006 19:25
Kirjoittaja xraam
Grazzius kirjoitti:että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää

ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...
mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Nokan valmistaja / myyjä luultavasti osais kertoa oikeat välykset ko. nokalle. Totta on että joillekkin nokille pitäis olla isommat välykset. Esim. omalle kent camssin nokalle on valmistajan suositus imu 0.36, pako 0.41.
Mulla toimii ok noilla isoilla välyksillä, toki hieman äänekkäämpi tuo venttiilikoneisto noilla isoilla välyksillä on. Vakionokan välyksillä oma kone käy alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä hieman huonosti ja pakokaasujen hc-arvot on pilvissä.
Lähetetty: 07 Touko 2006 20:02
Kirjoittaja Grazzius
jeps taidan koittaa hatusta heittää ja kokeilla +0.06 lisää välystä orkkikseen verrattuna. meni vaan tuo kaasuvaijeri poikki ni ei nyt pääse kokeileen kunnolla.
Lähetetty: 07 Touko 2006 20:09
Kirjoittaja janzamar
Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?

Lähetetty: 07 Touko 2006 21:09
Kirjoittaja s.o.h.c
janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?

Hieman huonossa kulmassa vaijeri tai sitten se hinkkaa johonkin terävään niin meneehän se poikki. Mulla meni kaksi vaijeria poikki ennenkuin jaksoin tehdä paremman kaasuvaijeri virityksen noille tuplille.
Lähetetty: 07 Touko 2006 21:38
Kirjoittaja siipicossu
janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?

Mulla katkesi kans oikein urakalla noita kun oli aikanaa välikoppa esco tuplilla (ainakin 5 vaijeria meni).
Sitten tein vanhasta kytkin vaijerista kaasuvaijerin niin alkoi kestää.
Lähetetty: 07 Touko 2006 22:49
Kirjoittaja Grazzius
jeps ja mulla meni poikki ku oli alunperin ollu se muovikierre halki poikki katki siintä kaasarin päästä ja hankan koko aika siihen ni nyt se sit napsahti ja tiistaina vasta tulee uusi
