venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6
venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6
elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...
oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20
nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???
sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa
mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?
tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...
oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20
nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???
sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa
mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?
tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Sierra 1.6 1988
Ei voi yleistää.. esim piper:n ja osalle kent cams viri nokkia ilmoitetaan vakio välykset. Enkä tarkoita mitään mietoja katunokkia.Bootsi kirjoitti: Kisaosille isommat välykset, koska rallihommissa koneen lämmöt yleensä isommat ja sen takia myös lämpölaajenemiset.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Re: venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6
Ei tuon kuvan perusteella kyllä erkkikään pysty sanomaan mikä nokka tuo on. Eti jotain numerosarjoja siitä nokasta ja pistäs tänne niin ihmetellään.Grazzius kirjoitti:elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...
oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20
nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???
sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa
mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?
tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää 
ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...
mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?

ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...
mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Sierra 1.6 1988
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Nokan valmistaja / myyjä luultavasti osais kertoa oikeat välykset ko. nokalle. Totta on että joillekkin nokille pitäis olla isommat välykset. Esim. omalle kent camssin nokalle on valmistajan suositus imu 0.36, pako 0.41.Grazzius kirjoitti:että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää
ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...
mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Mulla toimii ok noilla isoilla välyksillä, toki hieman äänekkäämpi tuo venttiilikoneisto noilla isoilla välyksillä on. Vakionokan välyksillä oma kone käy alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä hieman huonosti ja pakokaasujen hc-arvot on pilvissä.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?

ei sieltä mitään junia t...
Hieman huonossa kulmassa vaijeri tai sitten se hinkkaa johonkin terävään niin meneehän se poikki. Mulla meni kaksi vaijeria poikki ennenkuin jaksoin tehdä paremman kaasuvaijeri virityksen noille tuplille.janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Mulla katkesi kans oikein urakalla noita kun oli aikanaa välikoppa esco tuplilla (ainakin 5 vaijeria meni).janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea?
Sitten tein vanhasta kytkin vaijerista kaasuvaijerin niin alkoi kestää.