venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...

oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20

nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???

sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa

mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?

tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Sierra 1.6 1988
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Nokan tunnistaa (perä) päähän stanssatusta numero/kirjain sarjasta.
Kisaosille isommat välykset, koska rallihommissa koneen lämmöt yleensä isommat ja sen takia myös lämpölaajenemiset.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Bootsi kirjoitti: Kisaosille isommat välykset, koska rallihommissa koneen lämmöt yleensä isommat ja sen takia myös lämpölaajenemiset.
Ei voi yleistää.. esim piper:n ja osalle kent cams viri nokkia ilmoitetaan vakio välykset. Enkä tarkoita mitään mietoja katunokkia.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Re: venttiilivälys kireemmällä nokalla sierra ohc 1.6

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Grazzius kirjoitti:elikkä mistähän sais jotain tietoa että mitkä
välykset kuuluis olla kun on orkkis kansi 1.6ohc kireet venttiilijouset ja kireempi nokka...

oisin kuullu että olis 0.35 pako ja imu 0.30 ?? kun vakiot 0.25 ja 0.20

nakutti kylläkin aika paljon noilla suuremmilla välyksillä ja paljon vähemmän pienemmillä välyksillä mutta sillai tietyllä kierrosalueella " sirittää" ???

sata varmasti en osaa sanoa onko nokka tämä:
2280301 Crane. Vakiokaasarille
katu 269 281 10.75mm 11.35 mm 250 euroa

mutta näin epäilen. ellein vielä kireempi jos joku viittis vähän jelppiä ku aamulla meen säätämään?

tuossa kuva teille ammattilaisille jos silmällä erotatte
Nokka
Ei tuon kuvan perusteella kyllä erkkikään pysty sanomaan mikä nokka tuo on. Eti jotain numerosarjoja siitä nokasta ja pistäs tänne niin ihmetellään.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

http://www.freetechnics.fi/kentcams.htm

tuolta se löytyy, vakiokaasarille oleva
Focus 1.0 edition a6 2017
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää :D
ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...

mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Sierra 1.6 1988
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

laita nyt ne 0.20 ja 0.25. ne on sopivat..
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Grazzius kirjoitti:että olisko tuo sitten 11.35(välyshuomioituna) 0.35 välys? ei voi tietää :D
ehkä kokeilen ni selviää.
tuntu vaa viimeks nakuttavan niin perhanan paljo ja noilla pienemmillä välyksillä taas ei paljo yhtään...

mihinkäs muuhun vaikuttaa väärät välyset?
Nokan valmistaja / myyjä luultavasti osais kertoa oikeat välykset ko. nokalle. Totta on että joillekkin nokille pitäis olla isommat välykset. Esim. omalle kent camssin nokalle on valmistajan suositus imu 0.36, pako 0.41.

Mulla toimii ok noilla isoilla välyksillä, toki hieman äänekkäämpi tuo venttiilikoneisto noilla isoilla välyksillä on. Vakionokan välyksillä oma kone käy alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä hieman huonosti ja pakokaasujen hc-arvot on pilvissä.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jeps taidan koittaa hatusta heittää ja kokeilla +0.06 lisää välystä orkkikseen verrattuna. meni vaan tuo kaasuvaijeri poikki ni ei nyt pääse kokeileen kunnolla.
Sierra 1.6 1988
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea? :)
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea? :)
Hieman huonossa kulmassa vaijeri tai sitten se hinkkaa johonkin terävään niin meneehän se poikki. Mulla meni kaksi vaijeria poikki ennenkuin jaksoin tehdä paremman kaasuvaijeri virityksen noille tuplille.
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

janzamar kirjoitti:Off-topikkia tähän,miten ihmeessä noita vaijereita saa rikottua,mulla
on menny kai yksi vaijeri ikinä poikki,ja sekin oli edellisen omistajan parsima romu jo mulle tullessaan.Kaveri juotti senkin vielä messingillä ja se kesti koko loppuajan mitä se mulla oli..onko mulla vaan ollu jotenkin erityisen hyvä tuuri noitten kanssa,kun ei vaan katkea? :)
Mulla katkesi kans oikein urakalla noita kun oli aikanaa välikoppa esco tuplilla (ainakin 5 vaijeria meni).
Sitten tein vanhasta kytkin vaijerista kaasuvaijerin niin alkoi kestää.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jeps ja mulla meni poikki ku oli alunperin ollu se muovikierre halki poikki katki siintä kaasarin päästä ja hankan koko aika siihen ni nyt se sit napsahti ja tiistaina vasta tulee uusi :evil:
Sierra 1.6 1988
Vastaa Viestiin