Sivu 1/1
Escortin lambda arvo yli katsastuksessa
Lähetetty: 05 Touko 2006 15:05
Kirjoittaja j0zze
Elikkä käytin leimalla escorttiani ja jäi kiinni lambda arvosta. Lambda oli siis 1,169 (sallittu 0,97-1,03) Autossa on semmonen 2,5 tuuman putkenpää et vaikuttaako se mahdollisesti siihen? mitä syitä yleensäkkin korkeaan lambda arvoon on?
Lähetetty: 05 Touko 2006 15:20
Kirjoittaja janzamar
Ei se putken loppupää ainakaan mitään siihen vaikuta.
jep
Lähetetty: 05 Touko 2006 15:31
Kirjoittaja j0zze
no johtuuko sit putken vuotamisesta vai mistä?
Lähetetty: 05 Touko 2006 15:52
Kirjoittaja janzamar
Kokeileppa hakua hakusanalla hc,ei tullu kun 6 juttua eli ei huku tuohon lukemiseen. Vähän tuota sivuavia tapauksia

Re: jep
Lähetetty: 05 Touko 2006 16:32
Kirjoittaja henu
j0zze kirjoitti:no johtuuko sit putken vuotamisesta vai mistä?
tod näkösesti johtuu....tänään fixasin yhen romun mis oli lambda 1.3 ja jotain ni siin oli pari pikku reikää taka änärissä ni korjautu uudella änärillä
Lähetetty: 05 Touko 2006 18:48
Kirjoittaja Regu
Mittaako maf kaiken ilman mitä koneeseen imetään? eli onko ilmamäärä mittarin lanka puhdistusta vailla.
Läpi meni
Lähetetty: 11 Touko 2006 12:57
Kirjoittaja j0zze
Vika löytyi välivaimentajan päästä. Melkein 200g pakoputken paikkaus tahnaa siihen ja leimalle:) Pitää kesän aikana uusia nyt sit kokonaan putki.
Ja janzamar... putken päällä on vaikutusta, koska katsastusmies mittasi eka sillä sellasseella tötteröllä eikä tippunu tarpeeksi lambda arvo, mut sit se tunki putkeen sellasseen "pillin" ja sit tippu sallittuihin lukemiin.
Lähetetty: 11 Touko 2006 13:15
Kirjoittaja janzamar
Jaahas,just.Opiksi sitten,oon ajatellu että se vaikutus loppuis sinne takimmaiseen vaimentimeen,on se herkkä laitos sitten tosiaan
..no kun nyt ihan ajattelee,niin onhan siellä putken päässäkin vielä erilainen paine kun sen loputtua kesken kokonaan.
Eli kaikenmaailman hiukkaset on tiiviimmin nipussa alkupäässäkin,mutta on tuo vähän ydinfyysikon hommaa noita ajatella,ittellä alkaa vaan päätä särkemään

.
Koitanpa muistaa tämänkin taas

Lähetetty: 12 Touko 2006 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Onhan se järkeen käypää, siis tötterö imee enemmän saasteita kuin ohut pilli?

Lähetetty: 09 Syys 2006 21:42
Kirjoittaja fiiikus
jahans
tyhjäkäynti : h 0,94 / CO 2,40 / CO2 13,40 / HC 182 / O2 0,36
kierroksilla : - / CO 2,80 / CO2 12,82 / HC 333 / O2 0,99
... mistäs tässä alkais vikaa etsimään ?
auto on -93/94 Escort 1.8zetec
- öljyinä Mobilin Ford luokitus
- katsastettu viimeksi vuodenvaihteessa ilman virheitä
- seissyt kesällä huhtikuusta elokuun alkuun
- akku meni tyhjäksi kun sisävalo paloi... (huomasin akkua ladatessa)
kulutuksessa ei huomaa mitään outoa ja konekin käy normaalisti.
Lähetetty: 10 Syys 2006 00:41
Kirjoittaja Monteonisti
Aja kuumaksi ja anna kunnolla kenkää ennen mittausta, siis pienillä vaihteilla. Meillä katastuksessa polkevat kaasua kunnes menee läpi!

Lähetetty: 11 Syys 2006 08:01
Kirjoittaja Stefa
Iso pakoputkenpää voi vaikuttaa päästömittauksessa, koska virtauspinta-ala kasvaa äkisti, jolloin pakoputken paine laskee putken suulla ja tällöin ympäröivää ulkoilmaa voi sekoittua pakokaasuun ja mittari valehdella. Joten kun pitemmällä pillillä mitataan syvemmältä, niin arvot todellisempia. Kannattaa muistaa jos säätelee kireämpää kulkinetta lambdan kanssa ilman pitempää pakoputkea

Iso overlap vielä tehostaa ilmiötä.
Lähetetty: 24 Syys 2006 22:30
Kirjoittaja fiiikus
laitanpas tämän tähänkin... miten mittaisit lambdan jännitettä ?
- minkä värisestä piuhasta ?
- maata vai +12 vasten ?
- mitä se näytti ?
omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on.