Sivu 1/1

Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 02 Touko 2022 19:35
Kirjoittaja Arskavaa
Sanokaa viisaat mikä kolisee ford mondeo 2litranen diisseli kuskin puolelta kun ajaa monttuun. On vaihdettu koiranluu ja vetari pyörän puolelta ja edelleen kolisee

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 02 Touko 2022 21:31
Kirjoittaja Taunusautomaatti
mikä malli?
Millon katsastettu?

Onko iskarin yläpään pultit tiukassa?
Yläpään laakeri ehjä?
Jousi ehjä?

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 03 Touko 2022 19:31
Kirjoittaja Mölli
Alapallo?

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 03 Touko 2022 20:34
Kirjoittaja tursas
Tossa oli juuri hieman vertaistukea..
viewtopic.php?t=60718

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 03 Touko 2022 20:57
Kirjoittaja duckworth
Kaikkien alustanosien ehdottelu summassa, mukaan lukien tuo alapallo-arvaus, kuullosta vähän oudolta, kun montussa kerta kolisee. Itse sanoisin että iskarinyläpäänkääntölaakeri, jota aiemmin jo ehdotettiinkin.

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 03 Touko 2022 21:00
Kirjoittaja tursas
Jousi se on

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 03 Touko 2022 21:05
Kirjoittaja duckworth
Jousi tai iskari yleensä narahtelee, alapallo ja RT-pää aiheuttaa tärinä rattiin jo silloin kun on vähän väljä. Vetarien pitäisi täristää joko kiihdyttäessä tai moottorijarrutuksessa. Koiranluut tähän olikin jo vaihdettu, joten ne voidaan pois sulkea.

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 04 Touko 2022 07:39
Kirjoittaja tursas
Jousen poikkeaminen ja kolina ilmenee aika nopeasti, yllättäen ja pyytämättä. Muut pikkukolinat ja napinat on pitkäkestoisia..miten tässä sitten on sitä ei tiedetä kun Arskavaan on nostanut kytkintä.. :roll:

Re: Ford mondeo etupää kolisee

Lähetetty: 04 Touko 2022 08:15
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Mulla on 2.0tdci kolissut etupäästä 2 kertaa. Toisella kerralla oli iskarin yläpään 3 pulttia löysällä. Kolahti jossain kuopissa, ei kaikissa.

Ja toisella oli jousi poikki yläpäästä. Oli mennyt katkennut pää ohi päätylaakerin ja otti suoraan kiinni sinne ylös metalliin.
Tuota katkeamista ei huomannut auton asennosta eikä oikein ohjauksen jäykkyydestäkään. AInoastaan outoa kolahtelua montuissa. Ja jos oikeen tarkkaan kuunteli niin rahina rattia pyörittäessä auto paikallaan....hyvin massattu pohja niin voiteli jousen kitkan aika hyvin vaikka laakeri puuttui...

Koiranluu ääntelee monesti aktiivisemmin ja pienimmissä tärinöissäkin.

Onko jollain alapallo tai joku pallonivel vaihdettu kolahtelu äänen vuoksi? Eikös katsastusmies löydä ne yleensä ennen?
Ainakin mitä itsellä on tullut vaihtotarpeita niin ei ne koskaan ääntäole pitäneet vielä vaan katsastaja huomannut ravisteluissaan.