jakohihnan vaihto
Lähetetty: 21 Helmi 2022 18:07
Moro,oisko kellään tietoa kuka vaihtais jakopään hihnan sopivaan hintaan focus,1,6,vm 2004.Helsingin seudulla.
Jep, jep, varsin antoisaa hommaahan se, esim. kerrostalon parkkipaikalla, kymmenen asteen pakkasessa ja lumituiskussa, jos kaapistakaan ei löydy muuta kuin ruuvimeisseli ja vasara...
Ei ollu tarkotus loukata ketään, vaan jakaa tietoa, maistuuhan se kalakin paremmalta kaupantiskiltä hommattuna.
En minä sitä ainakaan minään loukkauksena osannut ottaakaan, vaan lähinnä se yleistäminen tuossa tökkii, kun niitä kotiolosuhteitakin on niin miljoona erilaista. Toki aina joku sissi varmasti vaihtaa siellä pakkasessakin. Itsellä onneksi on se lämmin talli ja pitkälti sen ansiosta ne hihnat(kin) vaihtuneet omasta toimesta viimeiset 20 vuotta (niissä vehkeissä, joissa ei takuuta enää ole ollut). Ja se tiedonjakaminen on aina tervetullutta, ellei ketjun aloittajalle, niin kenties jollekin muulleduckworth kirjoitti: 21 Helmi 2022 20:53Ei ollu tarkotus loukata ketään, vaan jakaa tietoa, maistuuhan se kalakin paremmalta kaupantiskiltä hommattuna.kmtt kirjoitti: 21 Helmi 2022 20:49
Jep, jep, varsin antoisaa hommaahan se, esim. kerrostalon parkkipaikalla, kymmenen asteen pakkasessa ja lumituiskussa, jos kaapistakaan ei löydy muuta kuin ruuvimeisseli ja vasara...
t:amatööri-Arttu
Mikäs ne säilytystilat tai terveyden on ihmisiltä vienyt, verrattuna siihen takavetosierrojen aikaan? Keskimääräinen rengaskoko taitaa nykypäivänä olla 165/R13 sijaan olla lähempänä 225/R17, että jotta sekö on ne säilytystilat syönyt? Ikävä totuus vaan on se, että katoavaa kansanperinnettä on moinen auton huolto- ja korjaustaito, kun ihmiset ajelee ne autonsa mielummin huoltoon ja ne osaajat on siellä (tai no, ei aina sielläkään). Sama se alkaa olemaan vallalla vähän joka asiassa. Toki ei asioita useinkaan yleistää voi koskemaan kaikkia, mutta enemmän ja enemmän näin on.Tessu200 kirjoitti: 02 Maalis 2022 14:47 Niin harvapa vaihtaa enää niitä renkaitakaan itse,ei ole edes säilytystiloja missä vois renkaita säilyttää saati paikkaa /työkaluja missä vaihtaa.
Monella jo terveys estää vaihdon vaikka autolla ajo onnistuu,aina ei siis voi itse tehdä vaikka haluja olisikin
...
Mulla ainakin 30 vuotta lisääntynyt ikä. Nykyisin ei enää kerrostalojen varastoissa useinkaan saa pitää renkaita paloturvallisuuden vuoksi. Onneksi on toisaalla pieni varasto, jossa renkaita voi säilyttää, mutta rikkinäistä selkää ei sekään armahda.kmtt kirjoitti: 02 Maalis 2022 16:31Mikäs ne säilytystilat tai terveyden on ihmisiltä vienyt, verrattuna siihen takavetosierrojen aikaan? Keskimääräinen rengaskoko taitaa nykypäivänä olla 165/R13 sijaan olla lähempänä 225/R17, että jotta sekö on ne säilytystilat syönyt? Ikävä totuus vaan on se, että katoavaa kansanperinnettä on moinen auton huolto- ja korjaustaito, kun ihmiset ajelee ne autonsa mielummin huoltoon ja ne osaajat on siellä (tai no, ei aina sielläkään). Sama se alkaa olemaan vallalla vähän joka asiassa. Toki ei asioita useinkaan yleistää voi koskemaan kaikkia, mutta enemmän ja enemmän näin on.Tessu200 kirjoitti: 02 Maalis 2022 14:47 Niin harvapa vaihtaa enää niitä renkaitakaan itse,ei ole edes säilytystiloja missä vois renkaita säilyttää saati paikkaa /työkaluja missä vaihtaa.
Monella jo terveys estää vaihdon vaikka autolla ajo onnistuu,aina ei siis voi itse tehdä vaikka haluja olisikin
...
Nii'in, mutta kai sitä 30 vuotta sittenkin oli niitä 30 vuotta vanhempia, joilla oli selkä rikki - vaihtoiko ne sitten rikkinäisillä selillä niitä renkaita. Mitäs ne 30 vuotta nuoremmat, ehjällä selällä varustetut, nyt tekee, jos nekään ei vaihda niitä renkaita itse, jakohihnoista puhumattakaan. Näin se maailma muuttuu, ja siinä samalla se 30 vuottakin kuluu aika nopeasti.ynjevi kirjoitti: 02 Maalis 2022 21:47 Mulla ainakin 30 vuotta lisääntynyt ikä. Nykyisin ei enää kerrostalojen varastoissa useinkaan saa pitää renkaita paloturvallisuuden vuoksi. Onneksi on toisaalla pieni varasto, jossa renkaita voi säilyttää, mutta rikkinäistä selkää ei sekään armahda.