jakohihnan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rothmans
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Loka 2021 15:52

jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Rothmans »

Moro,oisko kellään tietoa kuka vaihtais jakopään hihnan sopivaan hintaan focus,1,6,vm 2004.Helsingin seudulla.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Lukeaseppa tuo kuitenkin varoiksi:

viewtopic.php?t=59199



Se onnistuu kyllä kotioloissakin... ;)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja tursas »

Laita Autojerryyn kyselyä..

Hämeessä hinta on toi..
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html

Tottakai sen voi vaihtaa itekkin tuolla lumipyryssä.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Rothmans
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Loka 2021 15:52

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Rothmans »

Joo,kiitos,täytyy laittaa
kmtt
Viestit: 118
Liittynyt: 06 Huhti 2017 10:32

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja kmtt »

duckworth kirjoitti: 21 Helmi 2022 18:24 Se onnistuu kyllä kotioloissakin... ;)
Jep, jep, varsin antoisaa hommaahan se, esim. kerrostalon parkkipaikalla, kymmenen asteen pakkasessa ja lumituiskussa, jos kaapistakaan ei löydy muuta kuin ruuvimeisseli ja vasara...
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

kmtt kirjoitti: 21 Helmi 2022 20:49
duckworth kirjoitti: 21 Helmi 2022 18:24 Se onnistuu kyllä kotioloissakin... ;)
Jep, jep, varsin antoisaa hommaahan se, esim. kerrostalon parkkipaikalla, kymmenen asteen pakkasessa ja lumituiskussa, jos kaapistakaan ei löydy muuta kuin ruuvimeisseli ja vasara...
Ei ollu tarkotus loukata ketään, vaan jakaa tietoa, maistuuhan se kalakin paremmalta kaupantiskiltä hommattuna.

t:amatööri-Arttu
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
kmtt
Viestit: 118
Liittynyt: 06 Huhti 2017 10:32

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja kmtt »

duckworth kirjoitti: 21 Helmi 2022 20:53
kmtt kirjoitti: 21 Helmi 2022 20:49
Jep, jep, varsin antoisaa hommaahan se, esim. kerrostalon parkkipaikalla, kymmenen asteen pakkasessa ja lumituiskussa, jos kaapistakaan ei löydy muuta kuin ruuvimeisseli ja vasara...
Ei ollu tarkotus loukata ketään, vaan jakaa tietoa, maistuuhan se kalakin paremmalta kaupantiskiltä hommattuna.

t:amatööri-Arttu
En minä sitä ainakaan minään loukkauksena osannut ottaakaan, vaan lähinnä se yleistäminen tuossa tökkii, kun niitä kotiolosuhteitakin on niin miljoona erilaista. Toki aina joku sissi varmasti vaihtaa siellä pakkasessakin. Itsellä onneksi on se lämmin talli ja pitkälti sen ansiosta ne hihnat(kin) vaihtuneet omasta toimesta viimeiset 20 vuotta (niissä vehkeissä, joissa ei takuuta enää ole ollut). Ja se tiedonjakaminen on aina tervetullutta, ellei ketjun aloittajalle, niin kenties jollekin muulle :thumbup:. Ja ei, kyllä tee-se-itse -miehelle se itse pyydetty ja savustettu kalakin maistuu aina paremmalta kuin se kalatiskiltä ongittu ;).
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sanottakoon että mun eka posti tähän ketjuun oli lähinnä sellanen vaihtoehto korjaamoreissulle, toki kukin tekee tilojen ja työkalujen mukaan. Ei sen puoleen, jos joku on nähny mun sivustolla Focuksen projektikuvat ja olosuhteet missä rempat tehty, niin voisin kyllä melkein tarjota pizzat mikäli huonommissa oloissa joku tehny samat jutut :mrgreen: :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Muistakaa miksi näitä autofoorumieja on perustettu. Auton käyttäjät kysyvät mikä autossa ja vikana ja kuinka se korjataan.Tämä on monella mielessä kun kyssäriä laittaa foorumiin. Nämä 3 vuoden autoa vaihtavat ja merkkihuolossa kävijät eivät näitä ohjeita lue. Nykyään on helpompaa korjaamon etsintä ei tarvitse enää puhelinluettelon keltaisija sivuja ladata. Ota tarjouksia korjaamoilta vastaan ja aika laaja tämä pääkaupunki seutu käsite.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Niin harvapa vaihtaa enää niitä renkaitakaan itse,ei ole edes säilytystiloja missä vois renkaita säilyttää saati paikkaa /työkaluja missä vaihtaa.
Monella jo terveys estää vaihdon vaikka autolla ajo onnistuu,aina ei siis voi itse tehdä vaikka haluja olisikin,takaveto Sierraan olen hihnan vaihtanu 2krt mutta etuvetosiin en koskaan enkä taida yrittääkkään,en ainakaan uudempiin...
kmtt
Viestit: 118
Liittynyt: 06 Huhti 2017 10:32

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja kmtt »

Tessu200 kirjoitti: 02 Maalis 2022 14:47 Niin harvapa vaihtaa enää niitä renkaitakaan itse,ei ole edes säilytystiloja missä vois renkaita säilyttää saati paikkaa /työkaluja missä vaihtaa.
Monella jo terveys estää vaihdon vaikka autolla ajo onnistuu,aina ei siis voi itse tehdä vaikka haluja olisikin
...
Mikäs ne säilytystilat tai terveyden on ihmisiltä vienyt, verrattuna siihen takavetosierrojen aikaan? Keskimääräinen rengaskoko taitaa nykypäivänä olla 165/R13 sijaan olla lähempänä 225/R17, että jotta sekö on ne säilytystilat syönyt? Ikävä totuus vaan on se, että katoavaa kansanperinnettä on moinen auton huolto- ja korjaustaito, kun ihmiset ajelee ne autonsa mielummin huoltoon ja ne osaajat on siellä (tai no, ei aina sielläkään). Sama se alkaa olemaan vallalla vähän joka asiassa. Toki ei asioita useinkaan yleistää voi koskemaan kaikkia, mutta enemmän ja enemmän näin on.
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
Pussileuka
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Helmi 2022 05:27

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Pussileuka »

Ford C-max 2005 2.0 chia diesel ohjeaika jakopää vaihtoon mitää ihmeelistä
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

kmtt kirjoitti: 02 Maalis 2022 16:31
Tessu200 kirjoitti: 02 Maalis 2022 14:47 Niin harvapa vaihtaa enää niitä renkaitakaan itse,ei ole edes säilytystiloja missä vois renkaita säilyttää saati paikkaa /työkaluja missä vaihtaa.
Monella jo terveys estää vaihdon vaikka autolla ajo onnistuu,aina ei siis voi itse tehdä vaikka haluja olisikin
...
Mikäs ne säilytystilat tai terveyden on ihmisiltä vienyt, verrattuna siihen takavetosierrojen aikaan? Keskimääräinen rengaskoko taitaa nykypäivänä olla 165/R13 sijaan olla lähempänä 225/R17, että jotta sekö on ne säilytystilat syönyt? Ikävä totuus vaan on se, että katoavaa kansanperinnettä on moinen auton huolto- ja korjaustaito, kun ihmiset ajelee ne autonsa mielummin huoltoon ja ne osaajat on siellä (tai no, ei aina sielläkään). Sama se alkaa olemaan vallalla vähän joka asiassa. Toki ei asioita useinkaan yleistää voi koskemaan kaikkia, mutta enemmän ja enemmän näin on.
Mulla ainakin 30 vuotta lisääntynyt ikä. Nykyisin ei enää kerrostalojen varastoissa useinkaan saa pitää renkaita paloturvallisuuden vuoksi. Onneksi on toisaalla pieni varasto, jossa renkaita voi säilyttää, mutta rikkinäistä selkää ei sekään armahda.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
kmtt
Viestit: 118
Liittynyt: 06 Huhti 2017 10:32

Re: jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja kmtt »

ynjevi kirjoitti: 02 Maalis 2022 21:47 Mulla ainakin 30 vuotta lisääntynyt ikä. Nykyisin ei enää kerrostalojen varastoissa useinkaan saa pitää renkaita paloturvallisuuden vuoksi. Onneksi on toisaalla pieni varasto, jossa renkaita voi säilyttää, mutta rikkinäistä selkää ei sekään armahda.
Nii'in, mutta kai sitä 30 vuotta sittenkin oli niitä 30 vuotta vanhempia, joilla oli selkä rikki - vaihtoiko ne sitten rikkinäisillä selillä niitä renkaita. Mitäs ne 30 vuotta nuoremmat, ehjällä selällä varustetut, nyt tekee, jos nekään ei vaihda niitä renkaita itse, jakohihnoista puhumattakaan. Näin se maailma muuttuu, ja siinä samalla se 30 vuottakin kuluu aika nopeasti.
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
Vastaa Viestiin