Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaisiko kukaan sanoa mitä on korjaamolla mennyt pieleen kun on tämä kytkin vauhtipyöräsetti laitettu ja nyt pitää mekaanista hinkkaavaa ääntä ja kytkin ei irrota. Kytkimessä ei oikeen myöskään tuntumaa. Samalla uusittu painelaakeri. Olisiko painelaakeri pitänyt olla jotenkin erilainen?
m0ndeo kirjoitti: ↑26 Loka 2021 19:32
Tuli mieleen , että voisiko kytkinlevy olla asennettu väärinpäin?
Siinä tyypillisesti lukee kumpi puoli tulee vaihteistoon päin.
Ihan sama kävi mielessä. Tuo kuvaus äänestä sopii hyvin siihen.
Osaisiko kukaan sanoa mitä on korjaamolla mennyt pieleen kun on tämä kytkin vauhtipyöräsetti laitettu ja nyt pitää mekaanista hinkkaavaa ääntä ja kytkin ei irrota. Kytkimessä ei oikeen myöskään tuntumaa. Samalla uusittu painelaakeri. Olisiko painelaakeri pitänyt olla jotenkin erilainen?
Tuo kytkinpakettihan on muunnossarja kaksoismassavauhtikselta kiinteään, eikös vain? Ja työsylinteri/painelaakeri hankittiin erikseen? Onko se varmasti oikea; onko auto 5- vai 6 vaihteinen?
Ennen lootan uudelleen irroitusta etc, varmaan kytkin kannattaa ilmailla vielä kertaalleen
Parissakin Fordissa käynyt niin ettei uusi työsylkkä ole ilmaantunut kerrasta kunnolla, käytetty yhdessä Transitissä ihan imuvaihtajaa ja Focuksessa "poljin pohjaan-miltä tuntuu-mitä-onko poljin ylhäällä- ei kuulu" menetelmää, mutta silloinkin tuli toisella kerralla muistaakseni hyvä
duckworth kirjoitti: ↑27 Loka 2021 12:02
Ennen lootan uudelleen irroitusta etc, varmaan kytkin kannattaa ilmailla vielä kertaalleen
Parissakin Fordissa käynyt niin ettei uusi työsylkkä ole ilmaantunut kerrasta kunnolla, käytetty yhdessä Transitissä ihan imuvaihtajaa ja Focuksessa "poljin pohjaan-miltä tuntuu-mitä-onko poljin ylhäällä- ei kuulu" menetelmää, mutta silloinkin tuli toisella kerralla muistaakseni hyvä
Komppaan tätä. Yhdessä Focuksessakin pumpattiin 30-50 painalluksen sarjoja polkimella, olikohan 3 kertaa, ja välillä ilmat ulos nipasta. Sitten vasta tuli hyvä.
Hei onko vikasyy selvinnyt, tuliko korjaamo yhtään vastaan?
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia Rymecistä. Minulla on myös 1.8 TDCi 5-v manuaali, mihin Rymec lienee ainoa sopiva SMF-konversio kitti. Millainen auto on nyt ajaa kaupungissa ja maantiellä? Onko tyhjäkäynnillä tai ~1500 rpm alueella kovasti jyrinää?
EDIT: Googlasin että 5-vaihteiseen löytyy myös Valeo 828563 Clutch Kit KIT2P (SMF konversio kit). Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden DFM:n n.200 tkm kohdilla ja minulla nyt 90 tkm ajettuna jo vähän ääntää autoa sammutettaessa. Eli jossain vaiheessa vaihto on edessä ja SMF-konversio kiinnostaisi josko se kestäisi auton loppuiän, kunhan ajettavuus ei täysin romutu. Etenkin alhaisilla kierroksilla ajettaessa DMF vaimentaa dieselin värinää ja samalla myös erityisesti kuluu.
Viimeksi muokannut foop, 30 Loka 2021 12:19. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Hei onko vikasyy selvinnyt, tuliko korjaamo yhtään vastaan?
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia Rymecistä. Minulla on myös 1.8 TDCi 5-v manuaali, mihin Rymec lienee ainoa sopiva SMF-konversio kitti. Millainen auto on nyt ajaa kaupungissa ja maantiellä? Onko tyhjäkäynnillä tai ~1500 rpm alueella kovasti jyrinää?
EDIT: Googlasin että 5-vaihteiseen löytyy myös Valeo 828563 Clutch Kit KIT2P (SMF konversio kit). Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden DFM:n n.200 tkm kohdilla ja minulla nyt 90 tkm ajettuna jo vähän ääntää autoa sammutettaessa. Eli jossain vaiheessa vaihto on edessä ja SMF-konversio kiinnostaisi josko se kestäisi auton loppuiän, kunhan ajettavuus ei täysin romutu. Etenkin alhaisilla kierroksilla ajettaessa DMF vaimentaa dieselin värinää ja samalla myös erityisesti kuluu.
Tuosta merkistä ei ole kokemusta mutta parista muusta kylläkin. Tuntuma on enemmän välitön kun ei ole jousia niin paljon välissä. Ajan käytännössä aina yli 1500rpm jolloin ylimääräisiä värinöitä ei häiritsevässä määrin esiinny.
Vanhassa TDDI-Focuksessa oli kiinteällä vauhtipyörällä oleva kytkin (alkuperäinen..?) ja se toimi hyvin sekä tarkasti.
Jos haluaa vedättää moottoria alhaisilla kierroksilla niin sitten DMF.
Tuossa on jokin halpa tarvikemerkki kytkinsarjasta:
Kiva kuulla kokemuksia Juu Mondeon DMF:t ovat edullisia, mutta sen joutuu tod.näk. vaihtamaan 100-200 tkm välein, taitaa olla reilun tonnin työ? SMF kestäisi pidempään, ajotyyliä sitten muokattava että ajaa korkeammilla kierroksilla.
foop kirjoitti: ↑30 Loka 2021 20:34
Kiva kuulla kokemuksia Juu Mondeon DMF:t ovat edullisia, mutta sen joutuu tod.näk. vaihtamaan 100-200 tkm välein, taitaa olla reilun tonnin työ? SMF kestäisi pidempään, ajotyyliä sitten muokattava että ajaa korkeammilla kierroksilla.
No jaa, 100tkm aikana voi mielikin jo muuttua ja auto vaihtua...?
Työn hinnasta en osaa Mondeon kohdalla sanoa tarkkaan mutta eräs tuttu vaihdatti japanilaiseen bensa-autoon kytkinpaketin ja tuossa työn osuus monimerkkikoijaamossa oli 550€.
Joten suoraan laskettuna se olisi sen tonnin luokkaa osineen.
Meillä on dieseli johon vaihdoin kiinteän muutossarjan hinnan vuoksi mutta tuohon autoon DMF olisi maksanut osien puolesta noin 800€ ja kiinteä sarja 430€.
Jos olisi ollut pienempi hintaero niin tämänhetkisen kokemuksen perusteella valitsisin tunnetun valmistajan DMF:n. Mukavuus on todennäköisesti parempi.
0d3_ kirjoitti: ↑17 Marras 2021 10:24
Eipä tuo painelaakeri tosiaan ehjä ollut. Jotain murtunutta muovia sieltä tuli sisältä. Mikähän tuon on voinut rikkoa vai onko valmistusvirhe
Pääasia, että vika löytyi! Uutta painelaakeria takuuseen ja uudestaan kiinni. Toivotaan että nyt tulee kuntoon!
Viallinen osa tai laatikon asennusvaiheessa osunut johonkin...Kuka tietää.
0d3_ kirjoitti: ↑17 Marras 2021 10:24
Eipä tuo painelaakeri tosiaan ehjä ollut. Jotain murtunutta muovia sieltä tuli sisältä. Mikähän tuon on voinut rikkoa vai onko valmistusvirhe
Pääasia, että vika löytyi! Uutta painelaakeria takuuseen ja uudestaan kiinni. Toivotaan että nyt tulee kuntoon!
Viallinen osa tai laatikon asennusvaiheessa osunut johonkin...Kuka tietää.
Ääni asennusvirheelle. Jos painelaakerisetti ei ole ollut booreissaan kun vaihteistoa on kiinnitetty moottoriin niin niillä massoilla murjoutuu osa kappaleiksi hyvin helposti.
Siinä on helposti 200kg terästä, rautaa ja alumiinia odottamassa kohtaamista.
0d3_ kirjoitti: ↑17 Marras 2021 10:24
Eipä tuo painelaakeri tosiaan ehjä ollut. Jotain murtunutta muovia sieltä tuli sisältä. Mikähän tuon on voinut rikkoa vai onko valmistusvirhe
Moi joko auto pelittää? Kokemuksia Rymecistä olisi mielenkiintoista kuulla Saitko osasta takuupalautusta tai antoiko asennusfirma rahallista kompensaatiota?