Ford Escort 1,4i vm 96 huohotusongelma?
Lähetetty: 11 Huhti 2021 16:27
Hei!
Tietäiskö joku miksi pojan escortti pakkaa sammumaan tyhjäkäynnillä. Kyseessä on Escort 1,4i Special vm 96 (GAL,AAL,ABL ,MK6?). Tilasin jo Englannista uuden huohottimen (94AB6A785AE) hintaan 30€+ n.20€ (verot ja kuljetus) , mutta se ei korjannut ongelmaa. Kokeilin sulkea pihdeillä puristamalla huohottimen alapuolelle menevän letkun eli sen, jossa ilmeisesti on jonkinlainen venttiili. Kas kummaa, ongelma poistui. Otin vielä koko letkun irti huohottimesta ja ruuvasin moottorin yläosasta huohottimeen tulevaan putkeen ruuvin joten putki varmasti sulkeutui. Samoin suljin huohottimen puoleisen pään. Moottorin käynti on nyt tyhjäkännillä hyvä ja muutenkin moottori toimii moitteettomasti. Mikä merkitys tuolla putkella on? Se näyttää tekevän T haaran pakoputken lähdön tienoille moottorin yläosaan. Katsastus lähestyy. Onko tekemälläni putken sulkemisella vaikutus päästöihin ja sitä kautta hylkäykseen katsastuksessa. Autolla ei ole ajettu kuin n. 120000 km.
Tietäiskö joku miksi pojan escortti pakkaa sammumaan tyhjäkäynnillä. Kyseessä on Escort 1,4i Special vm 96 (GAL,AAL,ABL ,MK6?). Tilasin jo Englannista uuden huohottimen (94AB6A785AE) hintaan 30€+ n.20€ (verot ja kuljetus) , mutta se ei korjannut ongelmaa. Kokeilin sulkea pihdeillä puristamalla huohottimen alapuolelle menevän letkun eli sen, jossa ilmeisesti on jonkinlainen venttiili. Kas kummaa, ongelma poistui. Otin vielä koko letkun irti huohottimesta ja ruuvasin moottorin yläosasta huohottimeen tulevaan putkeen ruuvin joten putki varmasti sulkeutui. Samoin suljin huohottimen puoleisen pään. Moottorin käynti on nyt tyhjäkännillä hyvä ja muutenkin moottori toimii moitteettomasti. Mikä merkitys tuolla putkella on? Se näyttää tekevän T haaran pakoputken lähdön tienoille moottorin yläosaan. Katsastus lähestyy. Onko tekemälläni putken sulkemisella vaikutus päästöihin ja sitä kautta hylkäykseen katsastuksessa. Autolla ei ole ajettu kuin n. 120000 km.