ford focus 1.6l ZETEC-s pfi 100ps Moottori tyyppi HXDA jakohihnan vaihtoväli
-
ford focus 1.6l ZETEC-s pfi 100ps Moottori tyyppi HXDA jakohihnan vaihtoväli
mikä on ford focus 1.6l ZETEC-s pfi 100ps Moottori tyyppi HXDA jakohihnan vaihtoväli ja onko vesipumppukin vaihdettava samaan aikaan vaikkei ole jakohihnavetoinen eli sen käyttöikä mikä suurin piirtein kun on sopivasti esillä silloin
Re: ford focus 1.6l ZETEC-s pfi 100ps Moottori tyyppi HXDA jakohihnan vaihtoväli
Tuossa noi vaihtovälit on ja vähän hintoja.
Mutta aikana pitäisin kyllä sinullakin 8v. Kun toi kylmäkäynnistys jonkun verran hihnan kestävyyttä rasittaa. Muista kumpi ensiksi tulee täyteen noudata sitä.160 tkm/8v. Vaihtaa vesipumpun samalla kertaa.
Taulukko
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
Mutta aikana pitäisin kyllä sinullakin 8v. Kun toi kylmäkäynnistys jonkun verran hihnan kestävyyttä rasittaa. Muista kumpi ensiksi tulee täyteen noudata sitä.160 tkm/8v. Vaihtaa vesipumpun samalla kertaa.
Taulukko
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: ford focus 1.6l ZETEC-s pfi 100ps Moottori tyyppi HXDA jakohihnan vaihtoväli
No siis Alfamerin mukaan 120tkm/10v vaihtoväli, mutta mä oon vaihtanu 100tkm välein kyllä jo. Vesipumpun tosiaan voi vaihtaa eri kerralla, vaikka kyllähän se jakoremmi vähän tulee eteen eli joutuu paripulttia avamaan ahtaammasta välistä lenkkiavaimella. Minä vaihtaisin pumupun samalla kertaa, koska monesti alkaa vuotamaan, kun on pitkältä jo rullattu.
Itse vaihtokin onnistuu todistetusti vaikka taivasalla, mutta kannattaa hommata oikeat ajoitus työkalut ja se vauhtipyöränlukitsin.
Itse vaihtokin onnistuu todistetusti vaikka taivasalla, mutta kannattaa hommata oikeat ajoitus työkalut ja se vauhtipyöränlukitsin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER