Duratec kulutus
Duratec kulutus
-07 mallinen bensa kulkine. Missä sijaitsee lämpöanturi joka ohjaa ecua? Puhdistaisin myös imuilman anturin kokeeksi. Tänä talvena huomannut lisääntyneen keskikulutuksen n.9.5 tienoille. Tosin ajosuoritteetkaan ei ole pitkiä. Katsastettukin 15.2.
Kurkistin imusarjaan, öljyinen ja pohjalla tippa öljyä. Läppäsysteemikään ei oikein puhdistunut.
Kurkistin imusarjaan, öljyinen ja pohjalla tippa öljyä. Läppäsysteemikään ei oikein puhdistunut.
Re: Duratec kulutus
Eikös se ole kannessa 2-3 välissä lämpötila-anturi. Missä kunnossa termari ja ne moottorinlämmöt.
https://ford.7zap.com/fi/car/38/6.17703 ... 14/#12A648
https://youtu.be/icgaLiEoohc
https://ford.7zap.com/fi/car/38/6.17703 ... 14/#12A648
https://youtu.be/icgaLiEoohc
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Duratec kulutus
Ihan mielenkiinnolla kysyn miksi epäilet lämpöanturia kulutuksen nousun syyksi?
"harder" is not a very good safeword
Re: Duratec kulutus
Mielestäni ecu saa siltä tietoa moottorin lämmöistä. Kylmällä koneella ryyppy päällä tiettyyn lämpötilaan saakka. Ja jos anturi antaakin alhaisempaa lämpötilaa kuin pitäisi. Tänä talvena on kyllä enempi tätä lyhyttä taajama-ajoa.
Termostaatti vaihdettiin 2,5 vuotta sitten, autoa ostaessa huomattiin että lämmöt tippui maantiellä heti kun syöttö väheni.
Muuten lämmöt pysyy mittarin mukaan samassa kesät talvet.
Termostaatti vaihdettiin 2,5 vuotta sitten, autoa ostaessa huomattiin että lämmöt tippui maantiellä heti kun syöttö väheni.
Muuten lämmöt pysyy mittarin mukaan samassa kesät talvet.
Re: Duratec kulutus
Livedataa pihalle niin tiedät justiin mitä tietoa se lämpöanturi antaaS-Max20 kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 14:57 Mielestäni ecu saa siltä tietoa moottorin lämmöistä. Kylmällä koneella ryyppy päällä tiettyyn lämpötilaan saakka. Ja jos anturi antaakin alhaisempaa lämpötilaa kuin pitäisi. Tänä talvena on kyllä enempi tätä lyhyttä taajama-ajoa.
Termostaatti vaihdettiin 2,5 vuotta sitten, autoa ostaessa huomattiin että lämmöt tippui maantiellä heti kun syöttö väheni.
Muuten lämmöt pysyy mittarin mukaan samassa kesät talvet.
"harder" is not a very good safeword
Re: Duratec kulutus
Toi lyhyr ajo ja jos moottori ei kerkiä käyttölämpötilaan niin kyllä kulutus nousee kivasti. Onko manuaali vai automaatti vaihteisto. Voihan kikkaila laittaa merkkikohtaisen viimasuojan maskin eteen ja 98 tankkiin laskee 3% kulutusta ainakin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Duratec kulutus
2 litranen vai mini kone eli 1.8?
2 litraselle tuo on ihan ookoo pätkäajossa.
2 litraselle tuo on ihan ookoo pätkäajossa.
Re: Duratec kulutus
Meillä on ollut 2,0 Duratec farkku 4-vaihteisella automaatilla ja kesäkelilläkin sai onnitella itseään jos sattui pääsemään alle 10L/100km. PätkäajossaTaunusautomaatti kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 19:44 2 litranen vai mini kone eli 1.8?
2 litraselle tuo on ihan ookoo pätkäajossa.
12L -13L/100km, talviaikaan enemmänkin.
On ollut myös samalla 2.0 Duratecilla manuaalivaihteinen farkku joka kesäkelillä vei matka-ajossa noin 8L/100km ja pätkäajossa kesälläkin
9L - 10L/100km.
Vastaavasti edelleen samalla korilla 130hp diesel farkku 5v -automaatilla jolla kesäkelillä matka-ajossa 6,4L -6,8L/100km, pätkäajossa noin 7,6L/100km ja talvella pätkäajossa noin 8L - 8.5L/100km.
Re: Duratec kulutus
No on kyllä Duratec kova bensasyöppöMk3Mondeo kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 20:44Meillä on ollut 2,0 Duratec farkku 4-vaihteisella automaatilla ja kesäkelilläkin sai onnitella itseään jos sattui pääsemään alle 10L/100km. PätkäajossaTaunusautomaatti kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 19:44 2 litranen vai mini kone eli 1.8?
2 litraselle tuo on ihan ookoo pätkäajossa.
12L -13L/100km, talviaikaan enemmänkin.
On ollut myös samalla 2.0 Duratecilla manuaalivaihteinen farkku joka kesäkelillä vei matka-ajossa noin 8L/100km ja pätkäajossa kesälläkin
9L - 10L/100km.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Duratec kulutus
Tuosta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on Opel Astra 2,2L Z22SE moottorilla ja manuaalilaatikolla jonka kulutus matka-ajossa kesäkelillä jopa hiukan alle 7,0L/100km.duckworth kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 20:57No on kyllä Duratec kova bensasyöppöMk3Mondeo kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 20:44
Meillä on ollut 2,0 Duratec farkku 4-vaihteisella automaatilla ja kesäkelilläkin sai onnitella itseään jos sattui pääsemään alle 10L/100km. Pätkäajossa
12L -13L/100km, talviaikaan enemmänkin.
On ollut myös samalla 2.0 Duratecilla manuaalivaihteinen farkku joka kesäkelillä vei matka-ajossa noin 8L/100km ja pätkäajossa kesälläkin
9L - 10L/100km., siis lukemat samaa tasoa mitä mulla 2.2 litrasessa ja 1500kg painavassa B2 Omegassa, ja ajotyyli sellainen että ajan lähes aina sivuluissa tai vähintään korkeilla kierroksilla eli urheilullinen ajotyyli.
Tehoa Opelissa on 147hp ja Duratec:ssa 145hp. Vääntöä on Opelissa aivan eri tavalla. Kuten on kulkuakin.
Re: Duratec kulutus
Z22YH, isolla farkku Vectralla motarilla 6.5l/100km. Tosin tuolle kelpasi vain 98 bensiini.
Re: Duratec kulutus
Tuo suorasuihkutus Z22YH taitaa tosiaan mennä vielä pienemmällä. Alakerta muistaakseni sama molemmissa. Tuon Z22SE:n saa houkuteltua E85 -muutosarjalla käymään viinabensalla jota menee matka-ajossa jokseenkin 10L/100km.
Pikkasen menee laihalle kun polkee nilkka suorana kun säätövarat loppuu kesken.
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Duratec kulutus
Maantiellä sportbakki 2.0 duratekki 5 vaihteisella manuaalilla on vienyt 7-8l ja kaupungissa menee 8.3-9.3.
Vastaavat luvut 2.0 130 heppasella farkku 6V duratorg diisselillä maantie 4.6-5.1 ja kaupungissa 6 litran tienoilla.
Keskikulutus on mittarissa 5.1.
Diesel uber alles!
Vastaavat luvut 2.0 130 heppasella farkku 6V duratorg diisselillä maantie 4.6-5.1 ja kaupungissa 6 litran tienoilla.
Keskikulutus on mittarissa 5.1.
Diesel uber alles!

Re: Duratec kulutus
Varmasti pitää paikkansa, ainakin auton oman ajotietokoneen mukaan joka omassa näyttää reilun puoli litraa liian optimistista lukemaa. Manuaalilaatikolla dieselissä ero taitaa olla jokseenkin litran verran per 100km manuaalin hyväksi.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑07 Maalis 2021 22:36 Maantiellä sportbakki 2.0 duratekki 5 vaihteisella manuaalilla on vienyt 7-8l ja kaupungissa menee 8.3-9.3.
Vastaavat luvut 2.0 130 heppasella farkku 6V duratorg diisselillä maantie 4.6-5.1 ja kaupungissa 6 litran tienoilla.
Keskikulutus on mittarissa 5.1.
Diesel uber alles!![]()
Tuo dieselin automaatti kuluttaa jo painonkin vuoksi enemmän kun jostakin alkuperäisosien toimittajan luettelosta katsoin lähetyspainoksi automaattillaatikolle 104kg..
Re: Duratec kulutus
Saksoboylle.
Ei riitä tietotaito livedataan.
Ja manuaali on.
Ei riitä tietotaito livedataan.
Ja manuaali on.
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Duratec kulutus
Jotkut laskeskelee diesel kannattavuutta...
Polttoaine kuluna
1000km bensalla on about 127eur
1000km dieselillä on about 76eur
diisselisakkovero on jotain karkeesti 400 eur.
Eli 10 000km ajoa diisselillä 400+760=1160eur
bensalla 10 000km 1270 eur.
Eli kannattavuusraja on sellainen 8000km vuosisuorite.
Jos ajelee 30 000 vuodessa niin
diisselillä 2680eur
bensalla 3810 eur
Tuolla erolla saa jo joka vuosi ostettua yhden mk3 diisseli mondeon lisää...
Polttoaine kuluna
1000km bensalla on about 127eur
1000km dieselillä on about 76eur
diisselisakkovero on jotain karkeesti 400 eur.
Eli 10 000km ajoa diisselillä 400+760=1160eur
bensalla 10 000km 1270 eur.
Eli kannattavuusraja on sellainen 8000km vuosisuorite.
Jos ajelee 30 000 vuodessa niin
diisselillä 2680eur
bensalla 3810 eur
Tuolla erolla saa jo joka vuosi ostettua yhden mk3 diisseli mondeon lisää...

Re: Duratec kulutus
Ihan täsmälleen oikea laskelma suuruusluokaltaan. Olen laskenut juuri plusmiinus nollatasoksi tuon 8000km/v ja bonuksena meillä on vielä tuo automaattivaihteisto sekä tietenkin turbodieselin mahtava vääntö.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑08 Maalis 2021 12:35 Jotkut laskeskelee diesel kannattavuutta...
Polttoaine kuluna
1000km bensalla on about 127eur
1000km dieselillä on about 76eur
diisselisakkovero on jotain karkeesti 400 eur.
Eli 10 000km ajoa diisselillä 400+760=1160eur
bensalla 10 000km 1270 eur.
Eli kannattavuusraja on sellainen 8000km vuosisuorite.
Jos ajelee 30 000 vuodessa niin
diisselillä 2680eur
bensalla 3810 eur
Tuolla erolla saa jo joka vuosi ostettua yhden mk3 diisseli mondeon lisää...![]()
Nykyinen auto maksoi perusteellisesti huollettuna 4 vuotta sitten noin 4000€ joten kokonaisuus käyttökustannukset ja 80 000km ajomäärä huomioiden on varsin kohtuullinen kun käytössä pitää olla tilava farkku joka on hyvä ajaa sekä vetokoukulla varustettuna.
Ei puhettakaan mistään sähkö- tai hydridiautosta nykyisillä hintatasoilla. Vuosiin...
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Duratec kulutus
Joo olen myös pitänyt tätä 2.0 TDCI 130 heppasta 330-340Nm vääntöineen aika mukavana ajella.
Käytännön mukavuusteho on paljon isompi kuin 2 litrasessa 145 heppasessa bensassa.
Ja sallittu 1800kg peräkärry paino on myös aika muhkea.
Ja harvaan autoon mahtuu lasten vaunut pitkittäin takaluukkuun...tällöin toinen puoli on kokonaan tavaroille vielä.
Käytännön mukavuusteho on paljon isompi kuin 2 litrasessa 145 heppasessa bensassa.
Ja sallittu 1800kg peräkärry paino on myös aika muhkea.

Ja harvaan autoon mahtuu lasten vaunut pitkittäin takaluukkuun...tällöin toinen puoli on kokonaan tavaroille vielä.
Re: Duratec kulutus
Minäkin pidän tätä 2.0 Duratecia mukavana ajella jos ketään ei tarvi ohitella ilman 1km suoraa... kukutus näin talvella nurkka-ajossa 10-11l ja tippuu kyllä matkassa sinne 7l korville helpostikkin. Rengastuksena 17" koska silläkin on iso merkitys näiden maamoottorien kanssa...
Re: Duratec kulutus
Jeps. Vaihdettiin sittenkin termari ku viime pakkasilla lakkasi lämpenemästä. Anturikin sieltä kannen päästä.
Kulutusta en vielä saanut seurattua mutta semmoinen pienoinen nypytys kiihdyttäessä tuntui poistuneen.
Että jos taasen palan matkaa perittäisi. 160 tuhatta vasta takanakin.
Kulutusta en vielä saanut seurattua mutta semmoinen pienoinen nypytys kiihdyttäessä tuntui poistuneen.
Että jos taasen palan matkaa perittäisi. 160 tuhatta vasta takanakin.