Sivu 1/1

Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 22 Loka 2020 12:07
Kirjoittaja venskupe
Takana oikealla navassa yksi sämppääntynyt pinnapultti. Varasin autoon huollon muuhun liittyen ja arvelin, että laitetaan tuo samalla kuntoon.

Huollosta soittivat, että pinnapultteja ei saa tuohon laitettua erikseen. Pitäisi vaihtaa koko pyörän napa. Hinta töineen n. 250-300€.

Totta vai tarua? Kokemuksia? :ford:

Re: Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 22 Loka 2020 12:36
Kirjoittaja foop
Ei kokemusta kyseisestä ongelmasta, mutta MK4 mondeon takapyöränlaakeri on napa-asetelma, mikä on olkavarressa pultein kiinni.

Esim: https://www.autodoc.fi/ruville/7954652

Virallinen korjaus lienee juu vaihtaa koko laakeri. En ole itsekään nähnyt pinnapultteja myytävän irto-osina. Etenkin korjaamoille tulee vastuukysymykset eteen, jos alkavat ranettamaan korjauksia ja sen seurauksena sattuukin jotain.

Re: Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 22 Loka 2020 14:42
Kirjoittaja tursas
Mk3:ssa se pultti on suhtkoht helppo homma vaihtaa..oiskohan sitten Mk4:seen menty niin paljon takapakkia..vanne pois ja napauttaa vasaralla siihen pultin päähän ja kattoo tippuuko se sinne jonnekkin taustalle ja uutta tilalle..arvaus..
search.php?keywords=pinnapultti

Korjaamolla voidaan sanoa mitä sattuu
https://www.riemurasia.net/video/Jopet- ... jat/210467

Re: Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 22 Loka 2020 15:03
Kirjoittaja Tessu200
Niin ja jos kierteellä kiinni on pinnapultti ja jos lyömällä lähtee on pooripultti,empä ole navoissa tavannu kun pooripultteja

Re: Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 24 Loka 2020 08:51
Kirjoittaja venskupe
Kiitos vastauksista. Tuli mieleen, että miten hankala vaihto on tehdä itse? Taitaa olla tuo uusi paketti vain muutamilla pulteilla ja isolla mutterilla kiinni?

Re: Mondeo mk4 pinnapultti

Lähetetty: 24 Loka 2020 09:27
Kirjoittaja foop
Takapyöränlaakeri on tietääkseni kiinni neljällä T55-ruuvilla (Torx) mitkä ovat olkavarren sisäpuolella. Ja ABS-anturi on pienemmällä ruuvilla kiinni laakerissa.

Perinteinen hankaluus lienee se vanhojen auki vääntäminen, eikä tilaakaan ole liiaksi kiitos tukivarsien... Ehkä helpoin on ottaa rengas irti ja vilkaista itse onko sen näköinen että onnistuu omin työkaluin?