N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Mondeossa on perimätiedon mukaan moottori vaihdettu mutta siitä operaatiosta ei ole tarkempaa tietoa.
Auto pelittää periaatteessa kohtuullisen hyvin mutta takaraivossa nakertaa, että onko mahdollisen moottorin vaihdon yhteydessä myös suuttimet vaihtuneet ja että onko siinä tapauksessa niiden ohjelmointi kunnossa.
Onko tiedossa, että Satakunnassa saisi suuttimien ohjelmoinnin tarkistettua ja teetettyä asianmukaisesti muuallakin kuin merkkiliikkeissä?
Auto pelittää periaatteessa kohtuullisen hyvin mutta takaraivossa nakertaa, että onko mahdollisen moottorin vaihdon yhteydessä myös suuttimet vaihtuneet ja että onko siinä tapauksessa niiden ohjelmointi kunnossa.
Onko tiedossa, että Satakunnassa saisi suuttimien ohjelmoinnin tarkistettua ja teetettyä asianmukaisesti muuallakin kuin merkkiliikkeissä?
2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Mitä tarkoitat tolla "kohtuullisen hyvin"?Sörsselssön kirjoitti: ↑21 Loka 2020 20:55 Mondeossa on perimätiedon mukaan moottori vaihdettu mutta siitä operaatiosta ei ole tarkempaa tietoa.
Auto pelittää periaatteessa kohtuullisen hyvin mutta takaraivossa nakertaa, että onko mahdollisen moottorin vaihdon yhteydessä myös suuttimet vaihtuneet ja että onko siinä tapauksessa niiden ohjelmointi kunnossa.
Onko tiedossa, että Satakunnassa saisi suuttimien ohjelmoinnin tarkistettua ja teetettyä asianmukaisesti muuallakin kuin merkkiliikkeissä?
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana OK mutta sillai verkkaisesti. Ei käynnisty avainta vaan näyttämällä vaan pyörittää kierroksen tai pari ja sitte käy. Akku on uusi ja täyteen varattu - käynnistymistyyli lienee vaan ominaisuus?
Vääntö ja tehot ovat mun mielestä tallella ja kulutus sekalaisessa ajossa siinä 5 l paikkeilla, matka-ajossa alle.
Ajomäärä n. 200 tkm mutta tuosta mahdollisesta moottorin vaihdosta ei ole parempaa tietoa kuin edellisen omistajan aikoinaan saama puolittainen perimätieto.
EGR ja imusarja pitää ottaa vielä auki puhdistusta varten, muuten auto toimii koko ajan paremmin ja paremmin; 2019 katsastuksen jälkeen edellinen ajoi vuodessa vaan 200 km eli lievää tukkoisuutta on voinut olla vaivana.
Kokonaisuutena mukava ja siisti peli. Käy niinkuin Transit mutta kaipa tämän pitääkin. Tyhjäkäyntiääni ei ole kovin sievä mutta sekin lienee vaan ominaisuus?
Vääntö ja tehot ovat mun mielestä tallella ja kulutus sekalaisessa ajossa siinä 5 l paikkeilla, matka-ajossa alle.
Ajomäärä n. 200 tkm mutta tuosta mahdollisesta moottorin vaihdosta ei ole parempaa tietoa kuin edellisen omistajan aikoinaan saama puolittainen perimätieto.
EGR ja imusarja pitää ottaa vielä auki puhdistusta varten, muuten auto toimii koko ajan paremmin ja paremmin; 2019 katsastuksen jälkeen edellinen ajoi vuodessa vaan 200 km eli lievää tukkoisuutta on voinut olla vaivana.
Kokonaisuutena mukava ja siisti peli. Käy niinkuin Transit mutta kaipa tämän pitääkin. Tyhjäkäyntiääni ei ole kovin sievä mutta sekin lienee vaan ominaisuus?
2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Eli jos kulkupuoli on kunnossas, kulutus normaalia ja ei savuta niin en usko että ongelma on suuttimissa. Jos tuntuu että starttaa liian kauan niin tarkista/tarkistuta hehkut ja polttoaineen saanti.Sörsselssön kirjoitti: ↑22 Loka 2020 06:54 Lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana OK mutta sillai verkkaisesti. Ei käynnisty avainta vaan näyttämällä vaan pyörittää kierroksen tai pari ja sitte käy. Akku on uusi ja täyteen varattu - käynnistymistyyli lienee vaan ominaisuus?
Vääntö ja tehot ovat mun mielestä tallella ja kulutus sekalaisessa ajossa siinä 5 l paikkeilla, matka-ajossa alle.
Ajomäärä n. 200 tkm mutta tuosta mahdollisesta moottorin vaihdosta ei ole parempaa tietoa kuin edellisen omistajan aikoinaan saama puolittainen perimätieto.
EGR ja imusarja pitää ottaa vielä auki puhdistusta varten, muuten auto toimii koko ajan paremmin ja paremmin; 2019 katsastuksen jälkeen edellinen ajoi vuodessa vaan 200 km eli lievää tukkoisuutta on voinut olla vaivana.
Kokonaisuutena mukava ja siisti peli. Käy niinkuin Transit mutta kaipa tämän pitääkin. Tyhjäkäyntiääni ei ole kovin sievä mutta sekin lienee vaan ominaisuus?
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
OK, kiitti.
Näiden käyntiääni erityisesti tyhjäkäynnillä ei liene kovin 'sivistyneen" oloinen vaikka kaikki olisikin kunnossa?
Näiden käyntiääni erityisesti tyhjäkäynnillä ei liene kovin 'sivistyneen" oloinen vaikka kaikki olisikin kunnossa?

2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Kyllä sen pitäis "terveemmältä" kuulostaa kuin vaggilainen 1.9tdiSörsselssön kirjoitti: ↑22 Loka 2020 14:55 OK, kiitti.
Näiden käyntiääni erityisesti tyhjäkäynnillä ei liene kovin 'sivistyneen" oloinen vaikka kaikki olisikin kunnossa?![]()
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Mulla on vertailupohjana 2011-mallinen CFFB. Sen ääni pehmentyi lopullisesti kun Sysleri tuli takaluukusta sisään. 
Mutta annetaan tälle lisää maantietä niin jos se äänikin siitä vielä hieman asettuu.

Mutta annetaan tälle lisää maantietä niin jos se äänikin siitä vielä hieman asettuu.
2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Tuli tuossa mieleen, että talven lähestyessä nuo hehkut voisi tosiaan vaihtaa.
Mikä firma mahtaa olla Fordin hehkujen OEM-valmistaja?
Äkkisiltään näyttäisi olevan tarjolla ainakin Berua, NGK:ta ja Boschia? Mikä näistä hyvälaatuiseksi havaittu?
Mikä firma mahtaa olla Fordin hehkujen OEM-valmistaja?
Äkkisiltään näyttäisi olevan tarjolla ainakin Berua, NGK:ta ja Boschia? Mikä näistä hyvälaatuiseksi havaittu?
2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
No joo kyllä noi 2.0 tdi moottorit alkaa olla niin nykyaikaisia että ne kuulostaakin jo muulta kuin traktorilta. Ja toi 1.9 tdi pohjautuu jo -70 luvulla käytettyyn 1.6 litraseen tdi koneeseen joten senkin vuoksi se käynti on hieman karkeahko.Sörsselssön kirjoitti: ↑22 Loka 2020 18:44 Mulla on vertailupohjana 2011-mallinen CFFB. Sen ääni pehmentyi lopullisesti kun Sysleri tuli takaluukusta sisään.
Mutta annetaan tälle lisää maantietä niin jos se äänikin siitä vielä hieman asettuu.
Tulpista en osaa sanoa mikä olisi paras ku ite en oo ikinä tarvinnu niitä vaihdella. Mutta uskon että ku ostat mitkä tahansa merkki hehkun niin paremmat ne on kuin vanhat.
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
No juu. Kummasti käynti siistiytyi kun tehtiin pientä putsausta. Ja käynnistyminen helpottui kovasti vaihtamalla kaikki uudet hehkut - vanhoista oli kaksi pimeänä.
Lisäksi vaihdettiin uusi Wahlerin termostaatti. Nyt lämpeää kone normaaliasteille asti.
Hyvin kiekaisee...



Lisäksi vaihdettiin uusi Wahlerin termostaatti. Nyt lämpeää kone normaaliasteille asti.
Hyvin kiekaisee...




2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Loka 2020 15:06
Re: N7BA suuttimien ohjelmointia Satakunnassa?
Ja laakista läpi viikolla katsastuksesta. 

2011 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp
1995 Ford Mustang 5.0 GT, 5 speed
1992 Ford Escort XR3i avo, 1,8 130 hp