Tänään tultiinkin sitten hinurin kyydillä takasin tallille.
Eilisen toimi loota just niiku pitääkin, oli vaan se muoviristikko kulunut niin että siinä oli tappien reijät kasvanu puolimilliä.
Joten tein messingistä sinne holkit ja samalla purin kepin pään ja tarkistin siellä olevan pallonivelen kunnon, sekä lisäsin rasvaa.
Vaihdoista tuli aivan saamarin tarkat.
Nyt sitten alko tekemään sitä ettei ajossa saanut enää 5 tiputettua vaihdetta. Yhen kerran meni ja aattelin et kokeillaan uusiksi ja 4 kautta 5 tupaan ja eipä mennykkään jäi jotenkin väliin niin, että loota oli vapaalla mutta kuitenkin keppi ei liikkunut vapaasti. Pitää kohta nostaa kippo ilmaan ja vilkasta olisiko se säätö kääntyny sieltä. Laitoin netistä löytyvien ohjeiden mukaisesti 4 tupaan ja 9mm poranterä kopan läpi. edestä kiristin sen liitoksen momenttiin.
Senverran on tiedossa että lyhyemmän vetarin puolen o rengas tiputtelee hieman öljyä läpi ja vetarista kun otti otteen niin tuntuu olevan välystä siinä laakerissa? saako onko siellä kannatuslaakeri erikseen vai onko kyseessä heti se vetopyörästön poskilaakeri?
Sen verran kyllä kiinnostais tehdä jos ei autolla tarvis töihin ajella että pusrkis ja kattois lootan läpi ja vaihtelis kuluneet osat. On meinaan kohtuu kalliita noi käytetyt askit tämän arvoiseen kinderiin.
