isommat suuttimet kaasariin? 1.6 piristettyyn koneeseen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

isommat suuttimet kaasariin? 1.6 piristettyyn koneeseen

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

kannattaako tai onko mitään hyötyä laittaa isompia suuttimia 1.6 ohc vakiokaasariin ku koneeseen laitettu : kireet venajouset , peltisarja, kiree nokka, martelius putkisto2tuumaa, kevyempi vauhtipyörä.

ni hyödyttääkö isompia suuttimia laittaa vakio kaasariin ja mitä suuttimia kannattaa vaihtaa jos jotain vaihtaa??

ja tuplia olen laittamassa heti ku rahat riittää niiden ostamiseen!!!
Sierra 1.6 1988
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

vai näkyykö muutos vain bensan kulutukses?
Sierra 1.6 1988
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Re: isommat suuttimet kaasariin? 1.6 piristettyyn koneeseen

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Grazzius kirjoitti:kannattaako tai onko mitään hyötyä laittaa isompia suuttimia 1.6 ohc vakiokaasariin ku koneeseen laitettu : kireet venajouset , peltisarja, kiree nokka, martelius putkisto2tuumaa, kevyempi vauhtipyörä.

ni hyödyttääkö isompia suuttimia laittaa vakio kaasariin ja mitä suuttimia kannattaa vaihtaa jos jotain vaihtaa??

ja tuplia olen laittamassa heti ku rahat riittää niiden ostamiseen!!!
Kyllä ja on jopa suositeltavaa. Jos kaasarissa vakiosuuttimet niin seokset aika varmasti laihalla noilla virityksillä. Seosmittari kiinni ja sitten ihmettelemään suuttimia.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jeps. olisko mitään aavistusta että kannattaako vaihtaa kaikki vai vain joku suutin?
ja meinasin että jos laittaisin suoraan 2.0 litrasen kaasarista suuttimet ni oliskohan se suht sopiva muutos?
eli jos vaihdan tyhjäkäyntisuuttimet ja sitte ne pääsuuttimet ...
oon kokeillu mutta en nyt suurempaa muutosta välttämättä heti huomannut.
Sierra 1.6 1988
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Grazzius kirjoitti:jeps. olisko mitään aavistusta että kannattaako vaihtaa kaikki vai vain joku suutin?
ja meinasin että jos laittaisin suoraan 2.0 litrasen kaasarista suuttimet ni oliskohan se suht sopiva muutos?
eli jos vaihdan tyhjäkäyntisuuttimet ja sitte ne pääsuuttimet ...
oon kokeillu mutta en nyt suurempaa muutosta välttämättä heti huomannut.
Nykiikö auto ajettaessa pintakaasulla ja alhasella nopeudella? jos kyllä niin tyhjäkäynti suuttimia suuremmiksi. isompaa pääsuutinta ja lisäilma suutinta lähtisin itse kokeilemaan. Mutta kohdalleen et tuota kyllä ilman mittareita saa muuta kuin hyvällä tuurilla.

Mitään tehojen lisäystä ei suuttimien vaihdolla kannata odottaa, mutta oikeilla suuttimilla et polta konetta (jos seokset laihalla).
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

voi olla että ihan pienoista nykimistä oli havaittavissa alanopeuksissa mutta nyt isommat tyhjäkäynti suuttimet ni kokeilen hieman miten pelaa.

en oo ikinä nähny tai kuullu seosmittarista että miten toimii mistä saa ja paljon maksaa ku en niin paljoo autoja ole rassaillut mutta viitsitkkö vähän valaista minua?
Sierra 1.6 1988
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Seoksen mittaamiseen tarvitaan lambda-anturi, maksaa muutamasta kympistä sataseen ja sillä yksijohtoisella=halvimmalla kyllä pärjäilee. Asennetaan pakoputkeen heti siihen perään missä 2/4 putkea yhdistyy yhdeksi, eli ihan etupäähän. 3-4 johtoinen lambda ei sekään ole huonompi ajatus, siinä on lämmitys ja se alkaa pelaamaan ~heti ja antanee muutenkjin ehkä tarkempaa tulosta jos lambdaa ei saada kovin lähelle moottoria.

Mittariksi käy halvimmillaan se 6 euron yleismittari jolla saa mitattua voltteja, arvot pyörii siinä 0.4 ja reilun yhden voltin välillä ja jännitteen tulkintaan löytynee netistä ohjeet. Kewlimmän ulkonäön saa kyllä kun ostaa jonkun hienon autokaken tai muun 52 millisen tingeltangel tuningmittarin. Proot laittaa mittariksi vaikka Autometerin, 90-110 euroa, en muista tarkemmin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin