Ford Puma coupe vm - 98 avainongelma
Ford Puma coupe vm - 98 avainongelma
Auttkaas tuoretta autonomistajaa, jolla ei tekniikasta tietoa tuon taivaallista. Auton ovet saatiin lukkoon, mutta kas, ei enää auki. Avaimia on vain yksi ja sekin kovin kulunut. Avain ei ole kaukosäätimellinen vaan ihan simppeli avain vaan. Kuvaa en osaa tähän laittaa.
Liekö näillä spekseillä kukaan kykenevä auttamaan.
Liekö näillä spekseillä kukaan kykenevä auttamaan.
Re: Ford Puma coupe vm - 98 avainongelma
Jos avain kovin kulunut niin käy teettämässä uusi avain kerran ei ole mitään digitekniikkaakaan siinä vielä.
Onko se sellanen puikkoavain mallinen? sellaisa oli jo .80 luvun Voorteissa ja kun ne kulu se tuhosi myös lukot kun paljon käänteli,mulla yhdessä Escossa ei enää toimi kun virtalukossa se avain mutta sitäkin pitää vetää ulospäin.
Onko se sellanen puikkoavain mallinen? sellaisa oli jo .80 luvun Voorteissa ja kun ne kulu se tuhosi myös lukot kun paljon käänteli,mulla yhdessä Escossa ei enää toimi kun virtalukossa se avain mutta sitäkin pitää vetää ulospäin.
Kumma juttu kun olet selvinnyt yhdellä avaimella tähän asti. Koska se varaavain oikein hävisi.
Mutta avaimessa on se siru joka liittyy auton ajoestoon että avain tunnistetaan ja auto käynnistyy. Pitää kopioda se sirun tiedot sinne avainahioon josta tehän uusi avain. Mutta sitä avainta ei voi kopioda suoraan kun se on kulunut(lisätään avaimeen kulumalisä) joten ammatilainen joutuu katsomaan että tulee alkuperäisen avaimen näköinen ja ovet aukeaa ja virtalukko toimii. Teetä suosiolla kaksi avainta. Vanha malli kysy suutarilta jossa on avaintenteko mahdollisuus tai Fordin huoltotiskillä käynti
Mutta avaimessa on se siru joka liittyy auton ajoestoon että avain tunnistetaan ja auto käynnistyy. Pitää kopioda se sirun tiedot sinne avainahioon josta tehän uusi avain. Mutta sitä avainta ei voi kopioda suoraan kun se on kulunut(lisätään avaimeen kulumalisä) joten ammatilainen joutuu katsomaan että tulee alkuperäisen avaimen näköinen ja ovet aukeaa ja virtalukko toimii. Teetä suosiolla kaksi avainta. Vanha malli kysy suutarilta jossa on avaintenteko mahdollisuus tai Fordin huoltotiskillä käynti
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Missä päin pyörit, pks:llä apu löytyy tuolta, kun guuglaat
Auto-Avain, Agricolankatu, Helsinki
Auto-Avain, Agricolankatu, Helsinki
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
"Kumma juttu kun olet selvinnyt yhdellä avaimella tähän asti. Koska se varaavain oikein hävisi."
Ostin auton vasta ja ekan ovien lukituksen jälkeen kävi näin. Avain toimii virtalukossa sekä bensatankin korkissa, muttei ovissa ja takaluukussa. Avaimia oli ostohetkellä vain tuo yksi.
Ostin auton vasta ja ekan ovien lukituksen jälkeen kävi näin. Avain toimii virtalukossa sekä bensatankin korkissa, muttei ovissa ja takaluukussa. Avaimia oli ostohetkellä vain tuo yksi.
Ok tuore tapaus. Keskuslukitus kummiskin autossa on vai kuinka on. Eli avaimella aukeaa kaikki ovet. Varmaan huomioit hinnassa avaimen puutteen. Ovissa lukot varmaan kulunut ja avain ei toimi kunnolla . Oletko yrittänyt rasvasta sillä hyvällä aseöljy spayllä ja paineilmaa että haitat ovien lukossa alkaisia toimimaan. Onko kuskin ja pelkääjän puolen ovissa sama homma ei toimi yhtään avain.
Viimeksi muokannut Renee, 23 Elo 2020 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ai meinaatko että avaimen puute alentaa auton hintaa?? no eipä ole ainakaan mulla koskaan niin tapahtunu,ei alentunu vaikkei tullu kun kesärenkaatkaan mukaan vaikka talvi oli jo ovella,sen sijaan vaativat entiseen autoon tuplavanteet että saivat talvipyörät niihin,ja kyseessä ihan Ford liike!
Hinta on se joka lapussa on sillä hetkellä,ota tai jätä aina sanotaan,pakkohan ei ole mitään ostaa.
Tuommosia juttuja olen kuullu ja itsekkin kokenu.
Hyvin monesti nykyautojen ovienlukot ei toimi koska on käytetty vain keskuslukkoja (jos on tai ne toimii) sitten kun pitääkin avata avaimella ei onnistu kun lukot jumissa.
Hinta on se joka lapussa on sillä hetkellä,ota tai jätä aina sanotaan,pakkohan ei ole mitään ostaa.
Tuommosia juttuja olen kuullu ja itsekkin kokenu.
Hyvin monesti nykyautojen ovienlukot ei toimi koska on käytetty vain keskuslukkoja (jos on tai ne toimii) sitten kun pitääkin avata avaimella ei onnistu kun lukot jumissa.
Kun auto normisti myydään kahdella avaimellä vähintäin. Omassa Volvossa on 3 avainta kaikki on tallessa kyseessä kummiskin 95 mallinen. Reissuun aina vara-avain mukaan. Ei ollut tarkoitus loukata mutta nämä perusasiat helpottaa elämistä.
Aivan totta kyllä tuossa kerrot,itseäkin kovasti ihmetyttää jos ja kun auton mukana ei jotain tykö tarpeita seuraa,millon puuttuu tunkki,veivi,kolmio,mutterinavain tai ohjekirja,monesti multakin aikoinaan kysytty että löytyykö jotain kun eivät olleet saaneet autojen mukana.
itse kanssa joudun teettämään lisää avaimia vanhaan autoon kun ostin ja yleensä ainajon jommat kummat tai ainakin toinen rengaskerta lopussa ja entisakaan myös vanteet oli tosi ruosteisia!
Oikeassa olet että homma helpottuu jos edes ne peruskamat tulis mukana,sitä ei voi kiistää
itse kanssa joudun teettämään lisää avaimia vanhaan autoon kun ostin ja yleensä ainajon jommat kummat tai ainakin toinen rengaskerta lopussa ja entisakaan myös vanteet oli tosi ruosteisia!
Oikeassa olet että homma helpottuu jos edes ne peruskamat tulis mukana,sitä ei voi kiistää
Keskuslukitus juu eikä kummankaan puolen ovi toimi. Autosta hintaa saatiin tingattua hiukan ala, toki ei tämän ongelman takia. Myyjä ei kuulemma ollut tietoinen kun ei ole auton ovia lukossa pitänyt. Myyjänä liike.
Eikä ny tullu tajuttua, että tämmönen seikka pitäs asiakkaan osata tarkistaa.
Kuten sanoin, mun ensiauto, moni asia täyttä hepreaa.
Kokeillee lukollle tuota öljykylpyä ensi hätään.Jos liikepaikoillaa on ei noita avoimia ovia kannata kovasti käyttää.Eli sinä et pysty autollaa ajamaan nyt kun ovet on lukossa. Takakonttiinkaan ei pääse.Kurja homma
Lukot on rasvattu eikä mitään hyötyä. Ja kyllä blondikin sen tajuaa, ettei autolla voi ajaa kun ei sinne sisälle pääse 

Tää nyt on melkein ku Jopet-shousta, muuten kiva auto mutta sinne ei pääse avaimella sisään...Päälykäinen, PÄÄLYKÄINEN...Puuma kirjoitti: ↑23 Elo 2020 19:44 Keskuslukitus juu eikä kummankaan puolen ovi toimi. Autosta hintaa saatiin tingattua hiukan ala, toki ei tämän ongelman takia. Myyjä ei kuulemma ollut tietoinen kun ei ole auton ovia lukossa pitänyt. Myyjänä liike.

Joo melkein itteeki naurattaa enempi ku harmittaatursas kirjoitti: ↑23 Elo 2020 19:57Tää nyt on melkein ku Jopet-shousta, muuten kiva auto mutta sinne ei pääse avaimella sisään...Päälykäinen, PÄÄLYKÄINEN...Puuma kirjoitti: ↑23 Elo 2020 19:44 Keskuslukitus juu eikä kummankaan puolen ovi toimi. Autosta hintaa saatiin tingattua hiukan ala, toki ei tämän ongelman takia. Myyjä ei kuulemma ollut tietoinen kun ei ole auton ovia lukossa pitänyt. Myyjänä liike.
Kuten sanoin, mun ensiauto, moni asia täyttä hepreaa.![]()

Tossa nyt on semmonen realiteetti, että kyllä myyjäliike vastaa siitä mitä myy..siinä voi olla hyvässä lykyssä ovien lukot eri sarjaa, kuin virtalukon avain ja siinä sitä sitten riittää ihmettelemistä kun niihin aletaan ettimään avaimia tai sarjottamaan niitä uudelleen.
Varmaan aamulla kannattaa soittaa myyjälle ja kertoa helkkarin hyvän auton möit kun vain pääsisi ohjaamoon ajelemaan.Tuollainen pieni kevennys aamutuimaan pehmentää tilannetta.Monesti kyllä ne ongelmat tulee kuntoon kun asialinjalla mennään ja katsotaan jos vaikkaa avain löytyy liikkeestä joka käy oviin
Hänt on ongelmasta infottu. Kehotti menemään suutarille teettämään uuden avaimen. Ei muuta kannanottoa asiaan.
Se on muistaakseni niin, että Fordin ovet menee lukkoon millä puikolla tahansa, mutta avaaaminen ei sitten onnistukkaan..mutta se selviää uudella avaimella..apout 30-50 €
Ei kertonut millä autolla pitäsi mennä ja kyllä se suutarin pitäsi testata avainta että tulee käypänen kerralla.
Sepä se kun pitäis tuo auto sinne suutarin luo kans saada. Eipä taida auttaa ku tilata joku murtautumaan sen verran et saa jollain kahvasta vedettyä ovet auki sisäpuolelta

sen mitä itse avaimia teetättäny ei snne autoa ole tarvinnu viedä,eihän sitä talon oveakaan viedä jos oven lukkoon avain tarttetaan
Totta, ainakin mikä avainmalli tuossa -98 vuoden mallissa on. Olen kokeillut muutamaan muuhun Fordiin omaa avainta niin lukkoon kyllä saa, mutta ei auki.
Avainaihiot maksoi 5€ kpl. Koodaushan itsetehtynä vaati kaksi toimivaa avainta.
Avain on niin kulunut ettei tosta mitään mallia enää uuteen tuskin saa. Tämmöne vinkki auton viemisestä paikalle mulle annettiin. Mut mä soittelen sinne suutariin ja kyselen sieltä. Turhaa viittis lähteä ilman autoa jos se sit tarvitaankin paikalle.
Suutari on tässä nyt vähän huono termi, kyllä siinä pitää olla ihan auton ammattilukkoseppäliike, joka sitä tekee ja miettii miten se avain pitää tehdä ja millä koodeilla, ei mikään taajaman ostarin kenkäsuutari..toki siinä auttaa jos kärry on mukana ja pääsee heti testaamaan toimiiko vai ei jne..kussakin avaimessa on muistaakseni 6 numeroinen numerosarja jonka mukaan niitä väkäsiä tehdään.
Jos avain kulunut, voi olla että menee marmoritiski hommiksi.tursas kirjoitti: ↑24 Elo 2020 09:10Suutari on tässä nyt vähän huono termi, kyllä siinä pitää olla ihan auton ammattilukkoseppäliike, joka sitä tekee ja miettii miten se avain pitää tehdä ja millä koodeilla, ei mikään taajaman ostarin kenkäsuutari..toki siinä auttaa jos kärry on mukana ja pääsee heti testaamaan toimiiko vai ei jne..kussakin avaimessa on muistaakseni 6 numeroinen numerosarja jonka mukaan niitä väkäsiä tehdään.