18 td mondeon ahtopaineen säädinkalvo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
teris

18 td mondeon ahtopaineen säädinkalvo

Viesti Kirjoittaja teris »

eli auto on 18 td 97 mondeo ja kalvo sökö,työntää dieseliä ahtimeen jne.. meneekö kone rikki tai joku muu paikka jos väliaikaisesti tukkii säätimeltä tulevan letkun/putken?? tähän hätään ei saa uutta osaa ja auto on joka päivä käytössä. ?? :(
jaska74

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mistä ihmeestä se saa dieseliä ahtimeen?
Focus 1.0 edition a6 2017
teris

ruiskupumpusta löytyy säädin mistä menee putki/letku ahtimelle ja sitä kautta pääsee löpö turbolle mikäli kalvo on paskana, niinkun mulla on
Teemu.R

Viesti Kirjoittaja Teemu.R »

Löytyikö kalvoa erikseen, vai pitikö hommata koko mötikkä? Sulla on varmaan kanssa Lucasin pumppu? Miten sinulla oireilee tuo autosi?
-98td Mondeo
teris

pelkkiä kalvoja ei tunnu saavan mistään, hinta haitari on ollu siin 100-300e ku oon kyselly, tyhjäkäynnillä ku on jonki aikaa ja koskee kaasupolkimeen ni kierrokset pomppaa rajottimeen asti, ja kolisee ja savuttaa. lucas pumppu on, itse laitoin väli aikasen virityksen kun ei ole kerinny korjata vielä, pissapojan takaiskuventtiili säätimen ja turbon väliin,toimii hyvin ja ei oireile, motonetist, 2.69e. ei enää nafta kulja turbolle
Mondie

Viesti Kirjoittaja Mondie »

lucas pumppu on, itse laitoin väli aikasen virityksen kun ei ole kerinny korjata vielä, pissapojan takaiskuventtiili säätimen ja turbon väliin,toimii hyvin ja ei oireile, motonetist, 2.69e. ei enää nafta kulja turbolle
Saisko ohjeet tohon oikeen kuvien kera? Itellä on just sama vika :(
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
teris

väliaikanen viritys

ensin etsit säätimeltä lähtevän letkun, n.10cm, muuttuu sitten metalliputkeksi, letku irti metalliputkesta ja siihen takaiskuventtiili, niin päin ettei säätimeltä tule mitään ulos, (säädinhän on jakajapumpussa). sitte letkun pätkä kiinni takaisku venttiilin päähän ja toinen pää metalliputkeen, kannattaa imeä tyhjäks se metalliputki, ja välijäähdytin tyhjentää naftasta
Vastaa Viestiin