Tämä koskee 4-sylinteristä 1.5 EcoBoostia.
Tuntuuko siltä, että vääntöä ei löydy entiseen malliin? Valitettavasti tilanteen havaitseminen saattaa olla yhtä haastavaa kuin hiljalleen hiipuneiden iskareiden löystymisen huomaaminen.
Pahimmillaan toki alkaa vikavalo palaa ja siinä vaiheessa viimeistään kannattaa tämäkin mahdollisuus huomioida.
Kyseessä on imusarjan kiinnityksen löystyminen tai löysällä olo (jo tehtaalta tullut tai ajan myötä, ei tiedä) ts. useampi kiinnityspultti on löysällä. Laturin yläpuolella on yksi selkeästi näkyvissä. Siitä voi varovasti kokeilla tiukkuutta. Imusarjan ja muun moottorin välille on saattanut muodostua irvistystä. Sen näkee kun ottaa moottorin muovikannen pois ja katsoo.
Ei varmaan kannata alkaa itse kiristämään pultteja, joista suurin osa on näkymättömissä ja joiden esille saaminen vaatii hieman purkutöitä. Eli huoltoon mars.
Jos tällaisia nyt ilmenee, niin laittakaa ihmeessä tännekin kuittia. Ihan mielenkiinnon vuoksi.
4-sylinterisen 1.5 EcoBoostin imusarja
4-sylinterisen 1.5 EcoBoostin imusarja
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: 4-sylinterisen 1.5 EcoBoostin imusarja
Moro!
Jos pultit millä imusarja on kiinni koneessa löysällä niin kone viheltää kuin Roger Whittaker,käy laihalla ja odotettavissa venttiilien palaminen...pahimassa tapapauksessa reikä mäntään
Harri
Jos pultit millä imusarja on kiinni koneessa löysällä niin kone viheltää kuin Roger Whittaker,käy laihalla ja odotettavissa venttiilien palaminen...pahimassa tapapauksessa reikä mäntään
Harri

Re: 4-sylinterisen 1.5 EcoBoostin imusarja
Mahtaako huolto tietåå tästä ongelmasta Fordilla. Että yksi lisä siihen sekkauslistaan jos auto käy merkkihuolossa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali