8v DOHC:iin kärjetön sytkä?
Lähetetty: 03 Loka 2019 22:53
Tuli tässä sellainen kieroutuma mieleen, että olisi omaan nelikkodokkiin muuttanut sytkän kärjettömäksi... Onkohan kukaan moista toteuttanut?
Syynä on kaksikin asiaa, ensinnäkin se, että olen pitkään jahdannut kostealla säällä ilmenevää pätkimistä, eli ettei kierrokset tahdo nousta ennen kuin moottori kunnolla lämpiää ja paikat kuivuu. Vaihdettu on uutta Motocraftin tulppaa, pyöriää, jakajan kantta, tulpanjohtoja, jne... Aina vähän aikaa tuntuu että homma toimii kun jotain syttyosaa vaihtaa, mutta sittempä se taas arki koittaa. Puolaa ei ole tullut vaihdettua kylläkään, jonka osalta melkein jo tilasin Boschin 0221122450 puolan + Super4-FR56 tulpat, mutta sitten aattelin että kyllä pitäisi kärjetön sytkä mieluummin saada.
Toisena syynä tähän on se, että asensin eFlexFuel sarjan ja muutoskatsastin etanolille. Lämpimällä kelillä ja/tai lämpimällä koneella käynnistyy hienosti, mutta kylmänä saa yrittää muutaman kerran ja sahata käyntiin. Parempi tsiguna voisi tähän auttaa... Tosin rehellisyyden nimissä tällä nykykoneella on aina saanut startata turhan pitkään kylmänä että on käyntiin tärähtänyt, siinä missä edellisellä koneella josta kansi halkesi lähti aina lähes kuin palmupuun alta (vaikka mekaniikaltaan tämä nykykone on kyllä parempi). Ysivitosella bensalla starttia saa pyörittää kylmänä sen aikaa, että juuri kun on antamassa periksi ettei se lähde, niin sitten se juurikin tärähtää käyntiin ja pulma oli siis jo ennen etanolikonversiota.
Joten tältä pohjalta saa kyllä ehdotella asioita, mutta lähinnä kiinnostaisi muuttaa sytkäpuoli täysin elektroniseksi jotta ei ainakaan tarttee murehtia mistään kosteusjutuista jakajan suhteen. Jossain kohtaa vaihtuu pellin alle 2.3 litrainen 16v DOHC, mutta se ei ole vielä ajankohtaista ja vaatii vähän modaamista. Varastoista löytyy Scorpiosta purettu kone ja Galaxystä purettu, niissä näyttää olevan vähän omanlaisensa elektroninen sytkä kummassakin. Scorpiota voisi kannibalisoidakin, mutta kun puolat on joka tulpalle omat, niin ei taida saada millään mahtumaan 8v koneeseen.
Syynä on kaksikin asiaa, ensinnäkin se, että olen pitkään jahdannut kostealla säällä ilmenevää pätkimistä, eli ettei kierrokset tahdo nousta ennen kuin moottori kunnolla lämpiää ja paikat kuivuu. Vaihdettu on uutta Motocraftin tulppaa, pyöriää, jakajan kantta, tulpanjohtoja, jne... Aina vähän aikaa tuntuu että homma toimii kun jotain syttyosaa vaihtaa, mutta sittempä se taas arki koittaa. Puolaa ei ole tullut vaihdettua kylläkään, jonka osalta melkein jo tilasin Boschin 0221122450 puolan + Super4-FR56 tulpat, mutta sitten aattelin että kyllä pitäisi kärjetön sytkä mieluummin saada.
Toisena syynä tähän on se, että asensin eFlexFuel sarjan ja muutoskatsastin etanolille. Lämpimällä kelillä ja/tai lämpimällä koneella käynnistyy hienosti, mutta kylmänä saa yrittää muutaman kerran ja sahata käyntiin. Parempi tsiguna voisi tähän auttaa... Tosin rehellisyyden nimissä tällä nykykoneella on aina saanut startata turhan pitkään kylmänä että on käyntiin tärähtänyt, siinä missä edellisellä koneella josta kansi halkesi lähti aina lähes kuin palmupuun alta (vaikka mekaniikaltaan tämä nykykone on kyllä parempi). Ysivitosella bensalla starttia saa pyörittää kylmänä sen aikaa, että juuri kun on antamassa periksi ettei se lähde, niin sitten se juurikin tärähtää käyntiin ja pulma oli siis jo ennen etanolikonversiota.
Joten tältä pohjalta saa kyllä ehdotella asioita, mutta lähinnä kiinnostaisi muuttaa sytkäpuoli täysin elektroniseksi jotta ei ainakaan tarttee murehtia mistään kosteusjutuista jakajan suhteen. Jossain kohtaa vaihtuu pellin alle 2.3 litrainen 16v DOHC, mutta se ei ole vielä ajankohtaista ja vaatii vähän modaamista. Varastoista löytyy Scorpiosta purettu kone ja Galaxystä purettu, niissä näyttää olevan vähän omanlaisensa elektroninen sytkä kummassakin. Scorpiota voisi kannibalisoidakin, mutta kun puolat on joka tulpalle omat, niin ei taida saada millään mahtumaan 8v koneeseen.