Armotonta rolinaa käynnistäessä, Mondeo 1.8 -93
Armotonta rolinaa käynnistäessä, Mondeo 1.8 -93
Oli sitten oiva päätös pääsiäisen mökkireissulla
Aamulla käynnistettäessä autoa konehuoneen puolelta kuului karmiva rolina koneen pyöriessä ennen käynnistystä. Jäi siis käynnistämättä kun ei starttaa muutenkaan "kuin palmun alta".
Blondina kilautin kaverille ja nakitin pikkujässikän (5v) pitelemään puhelinta konehuoneen puolella käynnistysyritykseni ajan. Kaverin ensimmäinen kysymys oli, ovatko lapset tökkineet oksia etumaskin rakosista koneeseen
- Ei löytynyt oksia, ei.
No, kaveri sitten tuli paikalle ja käynnistin auton väkisin. Ei ensin meinannut pysyä käynnissä ja kun vihdoin jäi käyntiin, katsottiin että öljyt alkaa kiertämään koneessa vasta jonkun ajan päästä koneen käydessä. Öljyä tikun puolivälin paremmalla puolella, öljyt ja suodatin vaihdettu tammikuussa (ajettu n. 7 tkm sen jälkeen). Tiedän, että 1.8 kone nak-nak-nakuttaa kylmänä mutta nyt oli kyse todellakin paljon pahemmasta äänestä Kun moottori kävi jonkun aikaa ( 1 min?) niin ääni normaali ja öljyt liikkeellä. Sammutettiin-käynnistettiin-sammutettiin. Asia pihvi. Tältä erää.
Mutta- mistä moinen???? Ennen ei ikinä ollut tuota ongelmaa ja nyt huolettaakin, voikohan toistua ja hajoaako kone tästä? Mitään mitä voisi tehdä? Kuin viedä pajalle? Onko vaikutusta sillä, että auto oli pysäköitynä nokka alaspäin (loivasti) kun kotipihassa ja töissä yleensä nokka hiukan ylöspäin parkissa ollessa? (Kunhan mietiskelin tuossa kotiin ajellessa )
Ystävällisesti apuja pyytää hän, en ole itse perehtynyt moottorin saloihin koskaan
Aamulla käynnistettäessä autoa konehuoneen puolelta kuului karmiva rolina koneen pyöriessä ennen käynnistystä. Jäi siis käynnistämättä kun ei starttaa muutenkaan "kuin palmun alta".
Blondina kilautin kaverille ja nakitin pikkujässikän (5v) pitelemään puhelinta konehuoneen puolella käynnistysyritykseni ajan. Kaverin ensimmäinen kysymys oli, ovatko lapset tökkineet oksia etumaskin rakosista koneeseen
- Ei löytynyt oksia, ei.
No, kaveri sitten tuli paikalle ja käynnistin auton väkisin. Ei ensin meinannut pysyä käynnissä ja kun vihdoin jäi käyntiin, katsottiin että öljyt alkaa kiertämään koneessa vasta jonkun ajan päästä koneen käydessä. Öljyä tikun puolivälin paremmalla puolella, öljyt ja suodatin vaihdettu tammikuussa (ajettu n. 7 tkm sen jälkeen). Tiedän, että 1.8 kone nak-nak-nakuttaa kylmänä mutta nyt oli kyse todellakin paljon pahemmasta äänestä Kun moottori kävi jonkun aikaa ( 1 min?) niin ääni normaali ja öljyt liikkeellä. Sammutettiin-käynnistettiin-sammutettiin. Asia pihvi. Tältä erää.
Mutta- mistä moinen???? Ennen ei ikinä ollut tuota ongelmaa ja nyt huolettaakin, voikohan toistua ja hajoaako kone tästä? Mitään mitä voisi tehdä? Kuin viedä pajalle? Onko vaikutusta sillä, että auto oli pysäköitynä nokka alaspäin (loivasti) kun kotipihassa ja töissä yleensä nokka hiukan ylöspäin parkissa ollessa? (Kunhan mietiskelin tuossa kotiin ajellessa )
Ystävällisesti apuja pyytää hän, en ole itse perehtynyt moottorin saloihin koskaan
Focus 1.6 -99
Niin, etteivät olisi jumittaneet tosiaan nuo nostimet, ei ollenkaan erikoista jos niin on tehnyt.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ei kun en tunne tuotakaan autoa,joku omista entisistä oli ketjuvetoinen,ja öljypumppu oli samalla akselilla mutta omalla ketjullaan ja rattaallaan,mutta ei kai se ollut edes Ford.jannaka kirjoitti:Jostain hihnastahan tuo kaveri puhui (joka kulkee edestä katsottuna vasemmalla laidalla konetta ja kiertää alakertaan) Pitäis kuulema vaihtaa kun alkaa olee rispaantuneen näköinen.
Olikohan edes vastaus sun kysymykseen?
Tuli vaan vaihdettua,ja siellä just se teki kilinää.
Taispa olla Mazda..
ei sieltä mitään junia t...
Kannessa ovat ja tuo taitaa olla melko normaalia että välillä jumittaa käynnisteässä. Joku kertokoot tarkemmin. Tuohon ei kai varsinaista korjausta ole?
Nuo nostajathan vaativat sen 5w-30 fordin (tai fordin hyväksymän) öljyn. Muilla eivät nuo nostajat enään toimi kuten pitäisi.
Nuo nostajathan vaativat sen 5w-30 fordin (tai fordin hyväksymän) öljyn. Muilla eivät nuo nostajat enään toimi kuten pitäisi.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Hydr.nostajat pitävät venttiilivälykset oikeissajannaka kirjoitti: Hydraulinostajat?
Missä/miksi/miten vaikuttavat moottorissa? Miten iso remontti? Onnistuuko TSI kaverilta vai onko Ford-huollon paikka
säädöissä automatic.
Jos jumivat tai painetta ei ole tarpeeksi,voi
kuulua kolinoita/venttilivälysten nakutusta.
Tästä syystä on ko.moottorissa käytettävä
omaa Ford 5/30 öljyä,muilla öljyillä kun on
tapana aiheuttaa häiriötilanteita nostajiin
Toki niitä voi tulla omillakin öljyillä,
mutta vähemmissä määrin.
Ei siellä välttämättä mitään "vikaa"ole.
Jaa,edellinen ehtikin pari minuuttia
aikaisemmin,mainita tämän öljy asian
Iso-D kirjoitti:Toi venttiilibropleema tuleepi yleensä semmottis, että on kylmä auto esim. siirretty toiseen paikkaan pihalla.
Seuraava starttaus on sitten se ongelma tapaus
eli tästä siis kyse, kun edellispäivänä olin siirtänyt autoa sen verran pihassa että sain imuroitua ja sitten peruutin samat 10 m takaisin paikoilleen
Nyt homma ok, eli ei ilmeisesti kaipaa jatkotoimia, mikäli en tee samaa virhettä toiste Niinkö?
Focus 1.6 -99
Juuri näin! Ei tarvitse jatkossa muuta tehdä kuin välttää juuri noita tuollaisia parin metrin siirtoja, jos tarvii vähän siirtää niin käyttää vaikka autoa hetken paikallaan, niin ei ole sitten seuraavalla lähtö kerralla ongelmiajannaka kirjoitti: eli tästä siis kyse, kun edellispäivänä olin siirtänyt autoa sen verran pihassa että sain imuroitua ja sitten peruutin samat 10 m takaisin paikoilleen
Nyt homma ok, eli ei ilmeisesti kaipaa jatkotoimia, mikäli en tee samaa virhettä toiste Niinkö?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/