Sivu 1/3

1,6 CVH nostajat

Lähetetty: 13 Maalis 2005 22:23
Kirjoittaja Jorkki
Elikkä, koneessa hydrauliset nostajat ja täytyis saada mekaaniset. Koneen ikää en tiedä mutta 80 ja 90 luvun taitteesta varmaan. ELi miten toteuttaa kyseinen toimenpide?

Lähetetty: 13 Maalis 2005 22:44
Kirjoittaja cossu2
mites sinne 1.6 OHC:hen on hydrauliset nostajat saatu :roll:

Lähetetty: 13 Maalis 2005 22:48
Kirjoittaja p3
opelix :oops:

Lähetetty: 13 Maalis 2005 23:20
Kirjoittaja Jorkki
Voin olla koneen tyypistä myös väärässä, kun ei oma koneeni ole. Mutta mikä kone sitten lie kyseessä? 8 venttiilinen, vm. 87-92, mahdollisesti???
Ja ratkaisua haetaan....

Lähetetty: 13 Maalis 2005 23:29
Kirjoittaja jushi69
Niin mikäköhän auto mahtaa olla kyseessä?

Lähetetty: 13 Maalis 2005 23:37
Kirjoittaja nestori
ohc:hän se cvh:kin toki on, jos cvh:ta tässä tarkoitetaan. Vuodet täsmäisi (melkeen, onhan niitä saanut escorteissa -81 -> ja -92 tuli viimeiset 1.6l:t, miten lie sierroissa ollut sitä 1.6:sta cvh:ta?). Mekaanisista nostajista cvh:n juttua tuolla:

viewtopic.php?t=517

Lähetetty: 13 Maalis 2005 23:40
Kirjoittaja Jorkki
Kone on jonkin sortin eskortista. Menossa jokkis hommaan, joten hydrauliset sais jäähä sivummalle.
"Pojat on tehnyt myös hydraulisista tyhjentämällä sisuskalut ulos ja käyttämällä Saabin säätöpaloja."

Eli juuri tämän tapaisia vinkkejä kaivataan. Kuten mainitsin, tulee jokkis käyttöön eli tuommoset 300 euron menoerät ei sytytä:D
Onko kellään lisää toimivia vinkkejä ongelmaan?

Lähetetty: 14 Maalis 2005 00:11
Kirjoittaja ZyaS
paljonkos sitä meinataan kierrättää kun tarvii mekaaniset olla??
itsellä ainakin OPEL:in kone kesti kierrättää reilu 8000rpm hydraulisilla :oops:
itsellä ois kanssa tarkotus tulevaisuudessa rakennella cvh jokkis käyttöön..

Lähetetty: 14 Maalis 2005 07:19
Kirjoittaja Jorkki
Veikkaan että kiertäs tuonne 7000, mutta sitäkään ei tiedä mitä se pysyy mukana. Onko kellään kokemusta?

Lähetetty: 14 Maalis 2005 17:38
Kirjoittaja ZyaS
Jorkki kirjoitti:Veikkaan että kiertäs tuonne 7000, mutta sitäkään ei tiedä mitä se pysyy mukana. Onko kellään kokemusta?
minkähän auton perään ko. kone on menossa?? fiuden?

tästä oli juttua vanhan foorumimn aikoihin.. oli jollain vajaa 9tonnii kiertäny mutta kun muistais mitä sille oli tehty.. JesseT osaa kertoo CVH:sta parhaiten tällä foorumilla..

Lähetetty: 14 Maalis 2005 17:47
Kirjoittaja nestori
Sille 9000rpm kiertäneelle ei oltu tehty juttujen mukaan paljon mitään, ja edelleen epäilen tuota kierroslukua..

Tuota ekan viestin otsikkoa jos muokkaisi ohc -> cvh, niin saattaisi tulla enemmän cvh tietäjiä paikalle.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 18:00
Kirjoittaja ZyaS
nestori kirjoitti:Sille 9000rpm kiertäneelle ei oltu tehty juttujen mukaan paljon mitään, ja edelleen epäilen tuota kierroslukua..

Tuota ekan viestin otsikkoa jos muokkaisi ohc -> cvh, niin saattaisi tulla enemmän cvh tietäjiä paikalle.
no se on sitten sillä selvä jos ei muka mitään ollu tehty :roll:

Lähetetty: 14 Maalis 2005 18:18
Kirjoittaja nestori
En minäkään tarkkaan muista, mutta muistelisin että oli tasoa kannen lasku ja virinokka, jousista ja nostajista ei tainnut olla mainintaa. Jospa se omistaja eksyisi tänne uudelle foorumille kertomaan vehkeestä, pahoittelen jos meni ihan metsään nuo muistelot.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 22:00
Kirjoittaja ZyaS
mutta eikös se ollu sitten räjähtäny "lopulta" kun oli pitäny paikallaan huudatella kylillä 8)

Lähetetty: 14 Maalis 2005 22:58
Kirjoittaja Jorkki
Kone on tulossa fiattiin. Eli onko vinkkiä pysyykö nuin mukana? Kansi on avarrettu ja laskettu, peltisarjat.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 23:35
Kirjoittaja ZyaS
milläköhän toi rajottaa noita kierroksia kun sekin pitäis saada pois sitten sieltä.. ei kierrä yli 6000rpm vai paljonko se nyt olikaan..

Lähetetty: 15 Maalis 2005 00:00
Kirjoittaja nestori
Ei taida varsinainen kierrosrajoitin löytyä kuin (?) k-jet ruiskumalleista (efi erikseen), ja niissä se on virranjakajan pyörijässä, vaihtaa tavan jakajan tai pyörijän niin pääsee siitä eroon.

Oisko jotain muuta nyt joka ottaa vastaan, jos ei yli 6000rpm millään mene?

Lähetetty: 15 Maalis 2005 00:14
Kirjoittaja ZyaS
no eipä ole edes tehnyt mieli vaki 1.4 sinne 6tonniin huudattaa mutta ajattelin vaan kun pitäis alkaa tota 1.6rakentelemaan...

Lähetetty: 15 Maalis 2005 16:39
Kirjoittaja Jorkki
No eikö kellään nyt ole kokemusta muutoksesta?

Lähetetty: 15 Maalis 2005 20:22
Kirjoittaja Qtka
Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....

Lähetetty: 15 Maalis 2005 22:22
Kirjoittaja ZyaS
Qtka kirjoitti:Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....
mitäs tämä tyhjennys ym. tapahtuu niin kuin rautalangasta väännettynä??

Lähetetty: 15 Maalis 2005 23:18
Kirjoittaja Qtka
No joo... eihän sieltä muuta tyhjene kun yks vieteri ja kuula venttiili... Eli revitään nostaja auki, otetaan ylin osa pois jonka alla on semmonen putkilo jonka pohjasta vieteri ja venttiili löytyy. Ne poies, putki takaisin nostajan sisään, lukitaan sopivalla seekerillä, laitetaan sopivat säätölevyt väliin ja ylin osa (se joka vastaa keinuvipuun) paikalleen. Lukitus rengasta, jolla nostaja pysyy alunperin kasassa, ei tarvitse(hajoaa/vääntyy irrottaessa). :roll: Ihan helppo toimenpide...

Lähetetty: 16 Maalis 2005 09:24
Kirjoittaja JesseT
Oletko tehnyt mitään muutoksia, jotta nostaja ei täyttyisi öljyllä? Painohan se alkuperäinen ongelma on CVH nostajissa.

Lähetetty: 16 Maalis 2005 10:49
Kirjoittaja Qtka
Oletko tehnyt mitään muutoksia, jotta nostaja ei täyttyisi öljyllä?
Ei oo tehty mitään muutoksia sen osalta.

Lähetetty: 16 Maalis 2005 17:56
Kirjoittaja wili
mistä tollaseet saabi säätölevyt sais kaikista helpoite ja halvimmal?