Pikainen haku aiheesta ei tuottanut tulosta, joten avasin uuden aiheen.
Kyselen isäukkoni puolesta. Hänellä on vuoden 2000 Focus, jossa on 1,8 Endura dieselpannu. Muuten soiva peli mutta tapaa sammua jyrkempiin ylämäkiin, jos tankki on vähemmän kuin puolillaan. Tasamaalla saa taas sahattua käyntiin.
Ei oikein istu mihinkään tältä palstalta löytämiini oireisiin. Onko noissa erillinen siirtopumppu, joka voisi olla sökö? Vai onko pelkkä ruiskutuspumppu, ja voisiko se oireilla noin? Vai saako vain ilmaa jostain... Mutta miten se voisi liittyä siihen, minkä verran tankissa on ainetta?
Helppo korjaushan tuohon on se, että pitää tankin riittävän täynnä. Mutta josko jotain muutakin olisi tehtävissä?
Focus 1.8 Endura sammuu ylämäessä
Re: Focus 1.8 Endura sammuu ylämäessä
Eräs hyvin paljon mahdollinen vikakohde on polttoainesuodattimen liittimet joiden tiivisterenkaista voi päästä ilmaa jakajapumpulle. Erillistä siirtopumppua ei ole.Jaloxi kirjoitti:Pikainen haku aiheesta ei tuottanut tulosta, joten avasin uuden aiheen.
Kyselen isäukkoni puolesta. Hänellä on vuoden 2000 Focus, jossa on 1,8 Endura dieselpannu. Muuten soiva peli mutta tapaa sammua jyrkempiin ylämäkiin, jos tankki on vähemmän kuin puolillaan. Tasamaalla saa taas sahattua käyntiin.
Ei oikein istu mihinkään tältä palstalta löytämiini oireisiin. Onko noissa erillinen siirtopumppu, joka voisi olla sökö? Vai onko pelkkä ruiskutuspumppu, ja voisiko se oireilla noin? Vai saako vain ilmaa jostain... Mutta miten se voisi liittyä siihen, minkä verran tankissa on ainetta?
Helppo korjaushan tuohon on se, että pitää tankin riittävän täynnä. Mutta josko jotain muutakin olisi tehtävissä?
Mitä vähemmän polttoainetta on tankissa, sitä suurempi imukorkeus jakajapumpulla on jonka seurauksena kyky imeä tankista jossakin vaiheessa loppuu jos ilmaa on joukossa.
Re: Focus 1.8 Endura sammuu ylämäessä
Kiitoksia, tuo on ehkä varsin varteenotettava ehdotus vikapaikaksi. Samoin tietysti kaikki liitokset tankilta pumpulle asti. Mistä vain sinne voikaan ilmaa päästä... Sen verran pieni vuotopaikka se on, ettei mökkiöljy siitä ulos vuoda; ilma vain tulee sisään.
Re: Focus 1.8 Endura sammuu ylämäessä
Tietysti kaikki on teoriassa mahdollista mutta eipä siellä välillä oikein vuotopaikkoja ole kun ei ole liitoksiakaan pahemmin ja putki on muovia mutta polttoaineensuodatinta on avattu ja suljettu jo lukemattomia kertoja ja lisäksi se on ylimmäisenä joten nestepainetta ei ole kuin nimeksi ja sekin vain kun kone on käynnissä ja jakajapumpun paluulinjassa.Jaloxi kirjoitti:Kiitoksia, tuo on ehkä varsin varteenotettava ehdotus vikapaikaksi. Samoin tietysti kaikki liitokset tankilta pumpulle asti. Mistä vain sinne voikaan ilmaa päästä... Sen verran pieni vuotopaikka se on, ettei mökkiöljy siitä ulos vuoda; ilma vain tulee sisään.
Muissa linjoissa alipainetta