Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Auto on siis Ford Mondeo -02 Ghia 2.0 bensa Duratec He ajettu 220 tkm
Ja ongelmana on että muissa sylintereissä on noin 17 bar puristukset mutta 3. pytyssä vaan 8 bar.
Missä lie vika?
Venttiili kantaa hydraudisäätimistä?
Venttiili palanu?
Venttiili kantaa karstan takia?
Kansipahvi vuotaa?
Männänrengas poikki?
Ei syö öljyä eikä oo ajettu ku 220tkm
Tää on mulla eka Foordi enkä oikeen tiiä mitä pitäs tehä.
Oisin tosi kiitollinen jos joku osais neuvoa että mitä kannattas tehä eli mistä alottaa?
Ja ongelmana on että muissa sylintereissä on noin 17 bar puristukset mutta 3. pytyssä vaan 8 bar.
Missä lie vika?
Venttiili kantaa hydraudisäätimistä?
Venttiili palanu?
Venttiili kantaa karstan takia?
Kansipahvi vuotaa?
Männänrengas poikki?
Ei syö öljyä eikä oo ajettu ku 220tkm
Tää on mulla eka Foordi enkä oikeen tiiä mitä pitäs tehä.
Oisin tosi kiitollinen jos joku osais neuvoa että mitä kannattas tehä eli mistä alottaa?
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
En tiedä, mutta mitäs vikaa siinä oli sitä ennen kun päätit mitata puristuspaineet ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Ei käynnistynyt kun tosi pitkällä startilla ja kiihdyttäessä ei tuntunu oikeen vetoja olevan.
Tarkistin samalla kipinät ja bensa paineet ja ne oli ok ja samalla myös että pakoputki ei ollu tukossa.
Tarkistin samalla kipinät ja bensa paineet ja ne oli ok ja samalla myös että pakoputki ei ollu tukossa.
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Eipä nää kummosia tykkejä ole muutenkaan. Käynnistyykö aina pitkällä startilla? Sekun ajoittain on myös enemmän sääntö kuin poikkeus näis duratecin koneis.. Itellä voi sanoa että kyllä 10 starttiin pari pitkää mahtuu 

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Jos meinaat saada kuntoon niin se pitää korjata muttaota kaiki tulkpat pois, pistä tippa öljyä siihen sylinteriin jossa vajaa puristus, muuttuuko, jos nousee niin männänrenkaat jos ei niin venttii palanut, kansipahvi jos palaa niin menee vedet/öljyt sekaisin tai 2 pytystä katoaa puristus.
Jos varmuuden haluaa niin kansi irti niin sitten selviää.
Jos varmuuden haluaa niin kansi irti niin sitten selviää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
- Viesti:
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Mulla samanlaisessa koneessa oli pakoventtiili palanut. Laitoin vaihtokoneen kun ei ollut aikaa korjata.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2019
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Aika kovat on nuo paineet (17 bar) "ehjissä" sylintereissä, liekkö ne kovinkin karstaiset? Joten voisi kuvitella pakoventtiilin karstan takia kantamista. Vai onko vapaasti läähättävissä nykymoottoreissa yleensäkin noin kovat paineet? Siitä on nimittäin jo vuosia aikaa, kun tuli noita omista kotteroistani mittailtua. Ja silloin ne pyöri auton merkistä riippuen muistaakseni 12-14 barin kantturoilla.juha_t kirjoitti:Auto on siis Ford Mondeo -02 Ghia 2.0 bensa Duratec He ajettu 220 tkm
Ja ongelmana on että muissa sylintereissä on noin 17 bar puristukset mutta 3. pytyssä vaan 8 bar.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Alkaa lähennellä dieselin lukemia. 

Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Noista lukemista ei voi oikein muuta päätellä kuin että ne ovat epätasaiset yhden sylinterin kohdalla kun nyrkkisääntö on max. 15% ero sylintereiden välillä. Mittari voi olla vähemmän tarkka kuin ammattikäyttöön tarkoitetut laitteet.Pajari kirjoitti: Aika kovat on nuo paineet (17 bar) "ehjissä" sylintereissä, liekkö ne kovinkin karstaiset? Joten voisi kuvitella pakoventtiilin karstan takia kantamista. Vai onko vapaasti läähättävissä nykymoottoreissa yleensäkin noin kovat paineet? Siitä on nimittäin jo vuosia aikaa, kun tuli noita omista kotteroistani mittailtua. Ja silloin ne pyöri auton merkistä riippuen muistaakseni 12-14 barin kantturoilla.
Duratec:eissa on venttiilivälyksien säätö säätölevyillä joten liian pieni välyskin voi aiheuttaa venttiilin vuotamisen/palamisen.
Sylinterikannen pelkkä irroituskin maksaa osien puolesta jo noin 120€ koska uusittavia osia ovat:
- kannentiiviste, kannenpultit, kampiakselin hihnapyörän pultti sekä kaksi kitkalevyä samaan paikkaan kun ne ovat kertakäyttöisiä eikä Durates:ssa ole kiilauraa vaan nuo levyt pitävät venttiilinajoituksen/sytytyksen paikallaan.
Tuo sillä edellytyksellä että tekijällä on ajoitussarja venttiilikoneistoon ja kyky käyttää sitä.
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
Eipä taida tälläkään Foordistilla sen kummemmin kiinnostaa osata kommentoida yhtään mitään...juha_t kirjoitti:Ei käynnistynyt kun tosi pitkällä startilla ja kiihdyttäessä ei tuntunu oikeen vetoja olevan.
Tarkistin samalla kipinät ja bensa paineet ja ne oli ok ja samalla myös että pakoputki ei ollu tukossa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa
tursas kirjoitti: Eipä taida tälläkään Foordistilla olla sen kummemmin kiinnostusta tai osata kommentoida yhtään mitään...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon