Sivu 1/2
Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla
Lähetetty: 04 Huhti 2006 20:23
Kirjoittaja jesse1987
eli siis toi mun rs 2000nen vm 92 toimii muuten ihan ok mut sit kun painaa kaasua yli puolenvälin niin se alkaa silleen nykimään ja röpöttämään, niin missähän vois olla vika? joskun se jopa paukuttaa putkessa tuossa tilanteessa, mutta joskus taas koko ongelmaa ei ilmene(mutta useimmiten kyllä). ja erityisen herkästi se tapahtuu jos on kierrokset 2000-3000nen välillä.
EGR on kytketty pois tukkimalla se alipaineletku ja edellinen omistaja oli myös katkassut sen letkun mikä pitäs tulla ilmanputsariin jolloin se nykyään päästää ne pakokaasut suoraan ulkoilmaan(tai siis ei enää päästä kun tukin sen alipaine letkun) pitäiskö se ilmanputsarin reikä muuten tukkia kun se letku on irti?
Mittasin myös autosta päästöt ja kierroksilla ne olivat vallan mainiot mutta tyhjäkäynnillä lambda oli jotain 1,40 luokkaa tai ehkä jopa vähän enemmän ja happiarvokin nousi sinne yli 5,0n.
Näihin jos joku osaisi vastata niin olisin hyvin kiitollinen, se tekisi tuolla escolla ajosta paljon mukavampaa. Ja korostan vielä sitä että silloin kun ei tule painaneeksi kaasua yli puolenvälin niin auto toimii ihan moitteitta ainoastaan kaasua runsaasti painaessa se ropöttää ja nykii.
Lähetetty: 04 Huhti 2006 22:57
Kirjoittaja SamiH
Siis hetkinen hetkinen...
EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
Lähetetty: 05 Huhti 2006 16:50
Kirjoittaja jesse1987
SamiH kirjoitti:Siis hetkinen hetkinen...
EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
tutkistelin vähän asiaa niin siihen ilmanputsarin kopan alaosaan kuuluis tulla huohotusletku joka näyttäs roikkuvan tällähetkellä ihan vapaana, ei siis egr kuten luulin. ja se egrän putket menee semmoseen säiliöön siin syylärin kohalla ja sen jälkeen pien letkunpätkä joka jää vapaaseen ilmaan. ja kun tutkiskelin tota irtonaista letkua niin kierroksilla se IMEE ilmaa pakoputkeen, eikä suinkaan sieltä pois päin. Eli onko nyt kellään ihan satavarmaa tietoo et tässä 5koppasessa rs 2000sessa olis tosiaan egr vai onko toi systeemi joku semmonen et sitäkautta tulee lisää ilmaa pakoputkeen jolloin katti toimii paremmin

kun sellaisiakin systeemejä on olemassa.
Lähetetty: 05 Huhti 2006 23:46
Kirjoittaja SamiH
Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.
Lähetetty: 06 Huhti 2006 08:49
Kirjoittaja Perkkis
Ja yksi mikä kannattaa tarkistaa on puolille menevät sähköjohdot, ovat kannessa olevasta osuudestä yleensä täysin haperoa ja aiheuttavat juuri prötäämistä. Itelläkin aikoinaan nämä johdot kuoriutuivat täysin pelkällä puristelulla.
Lähetetty: 09 Huhti 2006 13:52
Kirjoittaja jesse1987
mites kun eikös tosta pitäs pysytä lukemaan vikakoodit esim ledillä kun sen laittaa siihen kolminapaseen pistokkeeseen, mut se ledi vaan palaa eikä vilku. mis vika??
Lähetetty: 09 Huhti 2006 13:55
Kirjoittaja jesse1987
SamiH kirjoitti:Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.
mistähän sä löydät tosta vehkeestä egr:än

kun tossa ei nimittäin semmosta oo vaan se on -->
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
Lähetetty: 09 Huhti 2006 21:47
Kirjoittaja Brainstorm
Hmm kannattaa ihan varmuuden vuoks tarkistaa sulakerasia ettei sielä ole kylmäjuotoksia, se on nimittäin aiheuttanut vaikka minkälaista vikaa.
Lähetetty: 12 Huhti 2006 11:39
Kirjoittaja SamiH
Yks lysti, käy kattomassa kuvia
http://www.mediarace.fi/escortf1
Lähetetty: 12 Huhti 2006 19:03
Kirjoittaja Bootsi
Vaihda bensansuodatin.

Lähetetty: 19 Touko 2006 17:35
Kirjoittaja jesse1987
Bootsi kirjoitti:Vaihda bensansuodatin.

se on vasta vaihdettu.
En kyllä jaksa ymmärtää et mikä ihme tota oikeen vaivaa, taas toimi pariviikkoa ilman mitään vikoja ja eilen ne sitten taas alko. eli paikallaan ollessa kun painaa kaasun pohjaan niin röveltään niin perkeleesti ja kun oikeen kunnolla kaasupohjassa kiihdyttää niin ei meinaa kiertää yli 4500rpm, vaan tuossavaiheessa rupeaa röveltämään ja pätkimään oikeen kunnolla. Äsken kun tulin kotia ja seisoin ruuhkassa n.10min niin sen jälkeen kun lähdin motarille kiihdyttää niin toimi ihan normisti, sitten kun tulin motarilta pois ja ajelin vähänaikaa taajamassa ja taas ongelma palasi. niin mikähän siellä voi olla kun välillä toimii ja välillä ei.
Sain vihdoin ja viimein luettua myös vikakoodit kun löysin oikean pistokkeen, kun oli toinen aivan samanlainen pistoke ihan siinä vieressä niin olin koittanut siitä väärästä kun siinä se punainen suojuskin oli.
Ja vika koodi oli seuraava: 11(ok), 11(ok), 20(joku välihomma), 11(ok), 11(ok) ja 10(loppu). eli tommosen vilkkusarjan se aina pisti, joka siis meinaa et kaikki on ok. Mut minkätakia se näyttää tota ok:ta niin samperin useesti, eikö yks kerta riittäs per vianluku
eilen illalla kun luin viat juuri kotia tultuani niin se näytti noiden viimeisten kahden ok:n tilalla koodia 45(ajonopeustunnistin), mutta ei tuo kyllä tähän ongelmaan liity mitenkään ja ei se enää sitä näytä.
Ja kokeilin myös semmoista et otin moottorin käydessä imuilman lämpötila-anturin johdon irti mutta se ei vaikuttanut mitään(pitäiskö vaikuttaa??) mut vikakoodeihin se sentään tuli koodilla 24(imuilman lämpötunnistin), mutta sekin hävisi sieltä seuraavan käynnistyskerran jälkeen
Myös sellaisen vian olen huomannut että bensatankkiin kertyy jonkinverran painetta. usein kun korkin avaa niin sieltä kuulluu melkoinen pihahdus. mitähän tolle vois tehä ja vaikuttasko se jotenkin tohon mun vikaan? Tosin kokeilin myös käyttää auto ilman tankinkorkkia mutta ei sillä ainakaan siinä ollut vaikutusta.
Toivottavasti joku jakso lukee ton koko jutun läpi ja jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä niin olisin todella kiitollinen.
Lähetetty: 19 Touko 2006 17:51
Kirjoittaja janzamar
Hengittävämpi korkki olis ihan hyvä..eikä millään asenteella,mutta onhan se bensan suodatin oikeinpäin? Varmaan kyllä on,kun parikin viikkoa toimi hyvin..jotain roskaa linjoissa,vettä tankissa tms tulee mieleen,ootko masinolia koittanut tankkiin?
Tai sitten joku hiton johto tai letku vaan pääsee heilumaan sun muuta..hankalalta kuullostaa.
Ei oo mitään vettä tulpanreikien päällä,että häiritsis?
Lähetetty: 23 Kesä 2006 10:03
Kirjoittaja ^^teamahma^^
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... 20bits.jpg
elikkä tuon näkönen systeemi on tuossa mun rs2000 saako nuo ottaa kaikki pois että pakosarjasta tukkii ne reijät mitkä jää kun ottaa pois ne pillit sieltä ja sitten tuolta suodattimen alta tukkii reijän ja sittenhän se periaatteessa on tykkänään pois käytöstä
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... age001.jpg kyllähän tuo tukkii tuota pakokanavaa aika pahasti
Pidetään ne kuvat vaan linkkeinä -yp
Lähetetty: 23 Kesä 2006 12:30
Kirjoittaja jesse1987
pitäs tossa ens viikolla käyttää esco leimalla niin pitää kysyä tota asiaa samalla. jos sitä ei saa ottaa niin sit vaan poistaa noi pillit tuolta pakosarjan sisältä ja hitsaa ne putket umpeen ja antaa muuten kaiken olla paikallaa niin ei se katsastusmies mitään huomaa ja tuo systeemi on silti riittävän hyvin pois otettu. jos taas saa poistaa niin sit poistaa ihan kaiken niin on vähän siistimmän näkönen kun ei oo noita putkihässäköitä tossa.
Lähetetty: 23 Kesä 2006 23:37
Kirjoittaja Monteonisti
Ei nuilla käytännössä ole mitään merkitystä, siis heevon viittuun voi lähettää!

Lähetetty: 28 Kesä 2006 18:53
Kirjoittaja jesse1987
leima tuli niin että heilahti, ilman mitään merkintöjä
ja tosta aps:sästä niin ei sitä saa poistaa, koska ainakin mulla lukee rek.otteessa vähäpäästöisen lisäks katti, LISÄILMAPULSSI, aktiivihiilisäiliö yms. mut kukapa sitä huomaa jos noi putket katkoo tuolta sisältä ja hitsaa tukkoon
ja nyt on sit kattikin pois pelistä ja käyntihäröt edelleen kehissä

kylmällä koneella ei oo mitään ongelmaa mut lämpösellä rupee joskus tekee et kun rupee hidastetöyssyltä kiihdyttämään niin röveltää niin perkeleesti eikä kierrä yli 4500rpm jos siis on kaasupohjassa, pintakasulla ok. mikä helkutti sielä vois olla vielä vikana? onkos tää kone mitenkä tarkka tulppien suhteen? kun koneessa on uudet tulpat mut ne oli jotain ihmemerkkiä jota en ole koskaan kuullut.
Lähetetty: 01 Heinä 2006 01:14
Kirjoittaja Monteonisti
APS?

Yleensä huonot tulpat tai johdot oireilee juuri kiihdytyksessä kun jännite voimakkain! 8)
Lähetetty: 01 Heinä 2006 14:17
Kirjoittaja jesse1987
Monteonisti kirjoitti:APS?

Yleensä huonot tulpat tai johdot oireilee juuri kiihdytyksessä kun jännite voimakkain! 8)
aps= air pulse system = lisäilmapulssi -->
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
niimpä mutta tulpat on tosiaan ihan uudet, mutta onko sillä merkillä sitten väliä??
Lähetetty: 01 Heinä 2006 16:15
Kirjoittaja jesse1987
nyt rupesin oikeen kunnolla mittailee noita antureita ja yksi niistä kolmesta lämpötila-anturista antoi ihan vääriä arvoja. kylmällä koneella se näytti arvoa 823ohm kun sen ois pitäny olla 35000ohm. voiskohan vika olla tossa, koska kone käy kylmänä hyvn mutta sit kun se lämpiää rövellys alkaa. periaatteessahan toi meinais sitä et ecu luulee et kone on liian lämmin, mutta voi olla et kun arvo on noin pielessä niin se lyö suoraan ohjearvon joka yleensä on tarkotettu kylmälle koneelle, jolloin seos ois ihan liian rikas lämpöselle koneelle
ja eikös toi ecun lämpömittarin anturin liitin oo semmonen pieni jossa on metallinen se lukitussysteemi ja sit lämpömittarin on se isompi muovinen pistoke

kun lämpömittari toimii ainakin ihan ok
edit: väärähälytys!! se olikin just se pien anturi mittaristolle jotenka ei noissakaan oo mitään vikaa. mikähän piru tota oikeen vaivaa

Lähetetty: 01 Heinä 2006 17:00
Kirjoittaja ^^teamahma^^
jokko oot ottanu pois käytöstä tuon APS systeemin ?? jos oot ni laitakko juttua sen poistamisesta
itellä ois sen pois ottaminen eessä. tarviiko pakosarjaa iroittaa
Lähetetty: 01 Heinä 2006 18:03
Kirjoittaja jesse1987
en oo viel ottanu ja saa nähä millon jaksan. ja jos meinaat ne pillit ottaa sieltä pakosarjan sisältä pois niin kyllä se pakosarja pitää irroittaa. ja ilman noiden pillien poistoo ei siitä oo mitään hyötyä.
Lähetetty: 01 Heinä 2006 18:51
Kirjoittaja jesse1987
noniin taas vähän uutta, eli tossa kun sain taas auton kasaan niin lähin koeajolle ja tällä kertaa sai ajaa ihan pirun kauan ja enen kun se rupes röpöttää. ja het kun se alko niin tien sivuun ja vikakoodeja lukemaan niin sain ihan uuden koodin sieltä. koodin 23 = Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea jännite
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa

Lähetetty: 02 Heinä 2006 00:11
Kirjoittaja Monteonisti
Vai on se lisäilmapulssi.

Tuohan toimii vain kylmällä motilla, siis jos kunnossa. Senhän voi poistaa käytöstä irroittamalla johtopistokkeen solenoidista, mutta vaarana että sotkee muita systeemejä, siis irrotettu pistoke. Voi kait tukkia alipaineletkun kuten EGR-systeemistä?

Lähetetty: 02 Heinä 2006 11:48
Kirjoittaja Sultzi
Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
Lähetetty: 02 Heinä 2006 13:33
Kirjoittaja jesse1987
Sultzi kirjoitti:Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
juuri näin.
se on vähän ittee mietittäny et mitenkäs noi lambda-anturit oikeen sit pelittää kun sinne putkeen tungetaankin ylimäärästä happee, nehän luulee koneen käyvän hirvee laihalla
