Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla
Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla
eli siis toi mun rs 2000nen vm 92 toimii muuten ihan ok mut sit kun painaa kaasua yli puolenvälin niin se alkaa silleen nykimään ja röpöttämään, niin missähän vois olla vika? joskun se jopa paukuttaa putkessa tuossa tilanteessa, mutta joskus taas koko ongelmaa ei ilmene(mutta useimmiten kyllä). ja erityisen herkästi se tapahtuu jos on kierrokset 2000-3000nen välillä.
EGR on kytketty pois tukkimalla se alipaineletku ja edellinen omistaja oli myös katkassut sen letkun mikä pitäs tulla ilmanputsariin jolloin se nykyään päästää ne pakokaasut suoraan ulkoilmaan(tai siis ei enää päästä kun tukin sen alipaine letkun) pitäiskö se ilmanputsarin reikä muuten tukkia kun se letku on irti?
Mittasin myös autosta päästöt ja kierroksilla ne olivat vallan mainiot mutta tyhjäkäynnillä lambda oli jotain 1,40 luokkaa tai ehkä jopa vähän enemmän ja happiarvokin nousi sinne yli 5,0n.
Näihin jos joku osaisi vastata niin olisin hyvin kiitollinen, se tekisi tuolla escolla ajosta paljon mukavampaa. Ja korostan vielä sitä että silloin kun ei tule painaneeksi kaasua yli puolenvälin niin auto toimii ihan moitteitta ainoastaan kaasua runsaasti painaessa se ropöttää ja nykii.
EGR on kytketty pois tukkimalla se alipaineletku ja edellinen omistaja oli myös katkassut sen letkun mikä pitäs tulla ilmanputsariin jolloin se nykyään päästää ne pakokaasut suoraan ulkoilmaan(tai siis ei enää päästä kun tukin sen alipaine letkun) pitäiskö se ilmanputsarin reikä muuten tukkia kun se letku on irti?
Mittasin myös autosta päästöt ja kierroksilla ne olivat vallan mainiot mutta tyhjäkäynnillä lambda oli jotain 1,40 luokkaa tai ehkä jopa vähän enemmän ja happiarvokin nousi sinne yli 5,0n.
Näihin jos joku osaisi vastata niin olisin hyvin kiitollinen, se tekisi tuolla escolla ajosta paljon mukavampaa. Ja korostan vielä sitä että silloin kun ei tule painaneeksi kaasua yli puolenvälin niin auto toimii ihan moitteitta ainoastaan kaasua runsaasti painaessa se ropöttää ja nykii.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Siis hetkinen hetkinen...
EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
tutkistelin vähän asiaa niin siihen ilmanputsarin kopan alaosaan kuuluis tulla huohotusletku joka näyttäs roikkuvan tällähetkellä ihan vapaana, ei siis egr kuten luulin. ja se egrän putket menee semmoseen säiliöön siin syylärin kohalla ja sen jälkeen pien letkunpätkä joka jää vapaaseen ilmaan. ja kun tutkiskelin tota irtonaista letkua niin kierroksilla se IMEE ilmaa pakoputkeen, eikä suinkaan sieltä pois päin. Eli onko nyt kellään ihan satavarmaa tietoo et tässä 5koppasessa rs 2000sessa olis tosiaan egr vai onko toi systeemi joku semmonen et sitäkautta tulee lisää ilmaa pakoputkeen jolloin katti toimii paremminSamiH kirjoitti:Siis hetkinen hetkinen...
EGR:ltä lähtee yksi letku ja se menee imusarjaan ja sitten muistaakseni toinen mutta en muista minne se menee. Sitten taas ilmanputsari kotelossa on kyljessä kiinni tyhjäkäyntiventtiili minkä letku menee myös imusarjaan.

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
mites kun eikös tosta pitäs pysytä lukemaan vikakoodit esim ledillä kun sen laittaa siihen kolminapaseen pistokkeeseen, mut se ledi vaan palaa eikä vilku. mis vika??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
mistähän sä löydät tosta vehkeestä egr:änSamiH kirjoitti:Tulppaa ainakin nyt se EGR:n letku ja katso että sen venttiilistä on sähköliitin irti.

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Yks lysti, käy kattomassa kuvia http://www.mediarace.fi/escortf1jesse1987 kirjoitti: mistähän sä löydät tosta vehkeestä egr:änkun tossa ei nimittäin semmosta oo vaan se on --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
se on vasta vaihdettu.Bootsi kirjoitti:Vaihda bensansuodatin.
En kyllä jaksa ymmärtää et mikä ihme tota oikeen vaivaa, taas toimi pariviikkoa ilman mitään vikoja ja eilen ne sitten taas alko. eli paikallaan ollessa kun painaa kaasun pohjaan niin röveltään niin perkeleesti ja kun oikeen kunnolla kaasupohjassa kiihdyttää niin ei meinaa kiertää yli 4500rpm, vaan tuossavaiheessa rupeaa röveltämään ja pätkimään oikeen kunnolla. Äsken kun tulin kotia ja seisoin ruuhkassa n.10min niin sen jälkeen kun lähdin motarille kiihdyttää niin toimi ihan normisti, sitten kun tulin motarilta pois ja ajelin vähänaikaa taajamassa ja taas ongelma palasi. niin mikähän siellä voi olla kun välillä toimii ja välillä ei.
Sain vihdoin ja viimein luettua myös vikakoodit kun löysin oikean pistokkeen, kun oli toinen aivan samanlainen pistoke ihan siinä vieressä niin olin koittanut siitä väärästä kun siinä se punainen suojuskin oli.
Ja vika koodi oli seuraava: 11(ok), 11(ok), 20(joku välihomma), 11(ok), 11(ok) ja 10(loppu). eli tommosen vilkkusarjan se aina pisti, joka siis meinaa et kaikki on ok. Mut minkätakia se näyttää tota ok:ta niin samperin useesti, eikö yks kerta riittäs per vianluku

eilen illalla kun luin viat juuri kotia tultuani niin se näytti noiden viimeisten kahden ok:n tilalla koodia 45(ajonopeustunnistin), mutta ei tuo kyllä tähän ongelmaan liity mitenkään ja ei se enää sitä näytä.
Ja kokeilin myös semmoista et otin moottorin käydessä imuilman lämpötila-anturin johdon irti mutta se ei vaikuttanut mitään(pitäiskö vaikuttaa??) mut vikakoodeihin se sentään tuli koodilla 24(imuilman lämpötunnistin), mutta sekin hävisi sieltä seuraavan käynnistyskerran jälkeen

Myös sellaisen vian olen huomannut että bensatankkiin kertyy jonkinverran painetta. usein kun korkin avaa niin sieltä kuulluu melkoinen pihahdus. mitähän tolle vois tehä ja vaikuttasko se jotenkin tohon mun vikaan? Tosin kokeilin myös käyttää auto ilman tankinkorkkia mutta ei sillä ainakaan siinä ollut vaikutusta.
Toivottavasti joku jakso lukee ton koko jutun läpi ja jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä niin olisin todella kiitollinen.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Hengittävämpi korkki olis ihan hyvä..eikä millään asenteella,mutta onhan se bensan suodatin oikeinpäin? Varmaan kyllä on,kun parikin viikkoa toimi hyvin..jotain roskaa linjoissa,vettä tankissa tms tulee mieleen,ootko masinolia koittanut tankkiin?
Tai sitten joku hiton johto tai letku vaan pääsee heilumaan sun muuta..hankalalta kuullostaa.
Ei oo mitään vettä tulpanreikien päällä,että häiritsis?
Tai sitten joku hiton johto tai letku vaan pääsee heilumaan sun muuta..hankalalta kuullostaa.
Ei oo mitään vettä tulpanreikien päällä,että häiritsis?
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... 20bits.jpg
elikkä tuon näkönen systeemi on tuossa mun rs2000 saako nuo ottaa kaikki pois että pakosarjasta tukkii ne reijät mitkä jää kun ottaa pois ne pillit sieltä ja sitten tuolta suodattimen alta tukkii reijän ja sittenhän se periaatteessa on tykkänään pois käytöstä http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... age001.jpg kyllähän tuo tukkii tuota pakokanavaa aika pahasti
Pidetään ne kuvat vaan linkkeinä -yp
elikkä tuon näkönen systeemi on tuossa mun rs2000 saako nuo ottaa kaikki pois että pakosarjasta tukkii ne reijät mitkä jää kun ottaa pois ne pillit sieltä ja sitten tuolta suodattimen alta tukkii reijän ja sittenhän se periaatteessa on tykkänään pois käytöstä http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefile ... age001.jpg kyllähän tuo tukkii tuota pakokanavaa aika pahasti
Pidetään ne kuvat vaan linkkeinä -yp
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
pitäs tossa ens viikolla käyttää esco leimalla niin pitää kysyä tota asiaa samalla. jos sitä ei saa ottaa niin sit vaan poistaa noi pillit tuolta pakosarjan sisältä ja hitsaa ne putket umpeen ja antaa muuten kaiken olla paikallaa niin ei se katsastusmies mitään huomaa ja tuo systeemi on silti riittävän hyvin pois otettu. jos taas saa poistaa niin sit poistaa ihan kaiken niin on vähän siistimmän näkönen kun ei oo noita putkihässäköitä tossa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
leima tuli niin että heilahti, ilman mitään merkintöjä
ja tosta aps:sästä niin ei sitä saa poistaa, koska ainakin mulla lukee rek.otteessa vähäpäästöisen lisäks katti, LISÄILMAPULSSI, aktiivihiilisäiliö yms. mut kukapa sitä huomaa jos noi putket katkoo tuolta sisältä ja hitsaa tukkoon
ja nyt on sit kattikin pois pelistä ja käyntihäröt edelleen kehissä
kylmällä koneella ei oo mitään ongelmaa mut lämpösellä rupee joskus tekee et kun rupee hidastetöyssyltä kiihdyttämään niin röveltää niin perkeleesti eikä kierrä yli 4500rpm jos siis on kaasupohjassa, pintakasulla ok. mikä helkutti sielä vois olla vielä vikana? onkos tää kone mitenkä tarkka tulppien suhteen? kun koneessa on uudet tulpat mut ne oli jotain ihmemerkkiä jota en ole koskaan kuullut.

ja tosta aps:sästä niin ei sitä saa poistaa, koska ainakin mulla lukee rek.otteessa vähäpäästöisen lisäks katti, LISÄILMAPULSSI, aktiivihiilisäiliö yms. mut kukapa sitä huomaa jos noi putket katkoo tuolta sisältä ja hitsaa tukkoon

ja nyt on sit kattikin pois pelistä ja käyntihäröt edelleen kehissä

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
aps= air pulse system = lisäilmapulssi --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htmMonteonisti kirjoitti:APS?Yleensä huonot tulpat tai johdot oireilee juuri kiihdytyksessä kun jännite voimakkain! 8)
niimpä mutta tulpat on tosiaan ihan uudet, mutta onko sillä merkillä sitten väliä??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
nyt rupesin oikeen kunnolla mittailee noita antureita ja yksi niistä kolmesta lämpötila-anturista antoi ihan vääriä arvoja. kylmällä koneella se näytti arvoa 823ohm kun sen ois pitäny olla 35000ohm. voiskohan vika olla tossa, koska kone käy kylmänä hyvn mutta sit kun se lämpiää rövellys alkaa. periaatteessahan toi meinais sitä et ecu luulee et kone on liian lämmin, mutta voi olla et kun arvo on noin pielessä niin se lyö suoraan ohjearvon joka yleensä on tarkotettu kylmälle koneelle, jolloin seos ois ihan liian rikas lämpöselle koneelle
ja eikös toi ecun lämpömittarin anturin liitin oo semmonen pieni jossa on metallinen se lukitussysteemi ja sit lämpömittarin on se isompi muovinen pistoke
kun lämpömittari toimii ainakin ihan ok
edit: väärähälytys!! se olikin just se pien anturi mittaristolle jotenka ei noissakaan oo mitään vikaa. mikähän piru tota oikeen vaivaa

ja eikös toi ecun lämpömittarin anturin liitin oo semmonen pieni jossa on metallinen se lukitussysteemi ja sit lämpömittarin on se isompi muovinen pistoke

edit: väärähälytys!! se olikin just se pien anturi mittaristolle jotenka ei noissakaan oo mitään vikaa. mikähän piru tota oikeen vaivaa

Viimeksi muokannut jesse1987, 01 Heinä 2006 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
jokko oot ottanu pois käytöstä tuon APS systeemin ?? jos oot ni laitakko juttua sen poistamisestajesse1987 kirjoitti: aps= air pulse system = lisäilmapulssi --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
niimpä mutta tulpat on tosiaan ihan uudet, mutta onko sillä merkillä sitten väliä??
itellä ois sen pois ottaminen eessä. tarviiko pakosarjaa iroittaa
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
en oo viel ottanu ja saa nähä millon jaksan. ja jos meinaat ne pillit ottaa sieltä pakosarjan sisältä pois niin kyllä se pakosarja pitää irroittaa. ja ilman noiden pillien poistoo ei siitä oo mitään hyötyä.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
noniin taas vähän uutta, eli tossa kun sain taas auton kasaan niin lähin koeajolle ja tällä kertaa sai ajaa ihan pirun kauan ja enen kun se rupes röpöttää. ja het kun se alko niin tien sivuun ja vikakoodeja lukemaan niin sain ihan uuden koodin sieltä. koodin 23 = Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea jännite
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
juuri näin.Sultzi kirjoitti:Mutta nuo lisäilmapulssin putket tukkii puolet pakokanavista pakosarjassa, joten ei hirveän virtausystävällistä. Eihän siitä muuten mitään haittaa olisi.
se on vähän ittee mietittäny et mitenkäs noi lambda-anturit oikeen sit pelittää kun sinne putkeen tungetaankin ylimäärästä happee, nehän luulee koneen käyvän hirvee laihalla

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex