C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Nyt on omituinen ongelma - C-MAX vm. 2005, 1.6 bensa vuotaa nesteet (letkuliittimistä!) pihalle (mm. lämppärin kennon liittimistä, lohkon edestä..) kun lohkolämmitin on ollut muutaman tunnin päällä. Jos lohkoa ei käytä - ei ongelmaa. Miten tämä on ylipäätään mahdollista? Keittääkö lohkolämmitin jostain syystä jäähdytysnestettä -> paineet kasvaa isoksi, jopa isommaksi kuin ajossa? Onko lohkolämmitin kenties voitu asentaa väärin..
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Eihän se paineita voi nostaa suuremmaksi kuin ajossa, näin ainakin jos paisuntasäiliön korkki toimii oikein. Muutoin kyllä hyvinkin mielenkiintoinen ongelma, johon ei ratkaisua ihan heti mieleen tule, yritän miettiä ja kysellä kuukkelilta (aikaa työttömällä liikaa)
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Eikös ne letkuliittimet ole niitä alkuperäisiä pikaliittimiä, joita mä vaihtaisin pikkuhiljaa uusiin... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Hetkinen. Selailin calixin sivuja, duratecin koneeseen pitäisi laittaa lohkon sisään tuleva vastus (koneen takana siis paikka valmiina): https://www.calix.se/files/d629b6996817 ... %20249.pdf
Tässä on tehty "perinteisesti" alavesiletkuun laittamalla tuo vastus väliin. Täytyy olla siis niin, että neste ei pääse liikkumaan tässä asennustavassa. Muuta syytä en moiselle ylipaineelle keksi.
Onko tämä nyt se oikea tapa duratec moottoriin? (katso kuva alla)
https://image.ibb.co/cUqsFc/IMG_20180206_213401.jpg
Vahvistakaa, liekkö nyt reklamaation paikka lohkolämmittimen asentaneeseen firmaan? (entisen omistajan toimesta, vuonna 2014)
Tässä on tehty "perinteisesti" alavesiletkuun laittamalla tuo vastus väliin. Täytyy olla siis niin, että neste ei pääse liikkumaan tässä asennustavassa. Muuta syytä en moiselle ylipaineelle keksi.
Onko tämä nyt se oikea tapa duratec moottoriin? (katso kuva alla)
https://image.ibb.co/cUqsFc/IMG_20180206_213401.jpg
Vahvistakaa, liekkö nyt reklamaation paikka lohkolämmittimen asentaneeseen firmaan? (entisen omistajan toimesta, vuonna 2014)
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Yleensä letkulämppäri lähtee kyllä lämmön vaikutuksesta kierrättämään mehuja. Kuuluuko elementiltä hirmuinen ruplatus ja kohina? Silloin se ainakin siinä kohtaa keittää vettä.
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Käytännön kokemusta tällaisesta asennuksesta ja sen toimivuudesta 1.6 Zetec/Duratecissa ei ole, mutta teoriassa olen samaa mieltä, että tuo ei ole hyvä vaihtoehto.rific kirjoitti:Tässä on tehty "perinteisesti" alavesiletkuun laittamalla tuo vastus väliin. Täytyy olla siis niin, että neste ei pääse liikkumaan tässä asennustavassa. Muuta syytä en moiselle ylipaineelle keksi.
Useinhan termostaatti on jäähdytinkierron alkupäässä, jolloin alavesiletkusta on vapaa reitti vastuksen lämmittämälle nesteelle nousta moottorilohkoon. Mutta tässä moottorissa termostaatti on päinvastoin, eli päästää avautuessaan jäähdyttimeltä tulevaa nestettä moottoriin.
Eli nyt termostaatti tukkii alavesiletkussa lämpenevältä nesteeltä tien ylöspäin. Eikä avaudukaan, koska tunnistaa nesteen lämpötilan siellä koneen puolella.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: C-MAX 2005 vuotaa nesteet pihalle - lohkolämmittimen ollessa käytössä
Jep, ja kun Ti-VCT koneessa on vielä kaiken lisäksi elektronisesti ohjautuva termostaatti, niin se ei aukea ennen kuin auto on käynnissä.. Laitoin reklamaation firmaan joka on tuon asentanut, ovat kyllä tässä kohtaa korvausvelvollisia vaikkakin asennettu vuonna 2014.yritäedes kirjoitti: Eli nyt termostaatti tukkii alavesiletkussa lämpenevältä nesteeltä tien ylöspäin. Eikä avaudukaan, koska tunnistaa nesteen lämpötilan siellä koneen puolella.