Koodit:
P246B = Vehicle Conditions Incorrect for Diesel Particulate Filter Regeneration,
P244C = Exhaust Temperature Too Low For Particulate Filter Regeneration Bank 1
P2463 = Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation
P2463-C = Dpf Filter Restriction - Soot Accumulation High
Syksyllä tuli nämä koodit moottorivikavalon saattamana. Auto toimii normaalisti. LOAD ja SHOOT arvot näyttivät tuhat lukuja!?!!??? Static Regenerointi keskeytyi useista yrityksistä huolimatta. En saanut Forscanilla Moott.vikavaloa resetoitua-> Vaihdoin DPF:n paine-eroanturin-> Regenerointi keskeytyy yhä ja tulee samat koodit sekä moott.vikavalo palaa. Nollasin DPF:n paine-eroanturin arvot ja DTC:n niin moottorin vikavalo poistui ja sain static regeroinnin tehtyä

Tämänkin jälkeen LOAD 599 % ja SHOOT 2600% arvot ovat vieläkin mitä sattuu??
No mutta auto toimii moitteetta-> ajoon....
Nyt on ruvennut tekemään samaa..

Eli koodit:
P246B = Vehicle Conditions Incorrect for Diesel Particulate Filter Regeneration,
P244C = Exhaust Temperature Too Low For Particulate Filter Regeneration Bank 1
Ikinä ei ole auton vedossa tuntunut mitään tukkoisuutta, joten epäilen että hiukkaspönttö olisi tukossa. Vaikka on joskus siitäkin koodin pukannu että pönttö olisi tukossa.
Static regerointia olen tehnyt suht säännöllisesti ja ajettu välillä isommilla kierrroksilla. Myöskin Forten kolmenpullon setin olen tankkiin laittanut kerran vuodessa(briteistä saa ebaystä kolme puloa suomen yhden hinnalla) ja nyt on jo kolmeen tankilliseen peräjälkeen DPF lisäaineet laitettu nostamaan polttolämpötilaa, mutta ei tunnu auttavan.
Nyt sama vika toistui enkä enää saanut moottorin vikavaloa resetoitua/static regerointia läpi-> aloitti kyllä, mutta keskeytyy n. 5-7 min kuluttua 12-17% arvoon samojen koodien takia:P246B, P244C. Molemmat lämpötila anturit testattu lämmittämällä ja ne toimii (testattu ei merkkiliikkeessä)
Tämä ei merkkiliike sai moottorinvikavalon sammumaan vain sillä että kertoivat autolle että sinne on asennettu uusi hiukkassuodatin taikka ainakin niin minulle sanoivat. Kyseinen liike ei edes saanut static regerointia lähtemään päälle tämän jälkeen?!!?? No DPF lisäaineet tankkiin ja motarilla ajoa 3 vaihteella 2500rpm n. 60 km. Tämän jälkeen kotona yritin tehdä static regerointia ja taas sama homma-> aloitti kyllä, mutta keskeytyy n. 5-9 min kuluttua 12-20% arvoon samojen koodien takia:P246B, P244C.
Nyt sama toistui n. 300km matka-ajon loppu metreillä. Ajoin vielä koko matkan 2500rpm/4 ja 5 vaihteella vain.
Voisikohan asentamani paine-ero anturi olla viallinen??
Mitä teillä muilla Forscan antaa SHOOT ja LOAD arvoiksi?? Todennäköisesti pitäisi olla alle 100%?
Forscanilla ei ilmeisesti voi static regeroinnin aikana trakkailla CATEMP 11 ja 12 arvoja?? Ovat olleet kyllä kekeytyneen static regeroinnin jälkeen: CATEMP11 349°C, CATEMP12 427°C. Tyhjäkäynnillä DP_DPF kPa 0.
Apua kaivataan
