Vuodelta 2010
Eilen auto lähti käyntiin, jokusen sekunnin jälkeen sammui, sen jälkeen ei yrittänytkään käyntiin.
Kaverin kanssa saatiin ilmaamalla käyntiin. Kävi reilu 5 min normaalisti pihalla ja aateltiin että homma ok.
Tänään olin lähössä liikenteeseen niin melko lailla sama homma.. käynnistymisen jälkeen sammahti, muutaman kerran yritti hörähtää käyntiin ja sitten ei yritäkään..startti pyörii ok.
PA-suodattimen käytin irti, olin sitä ennen ilmausruuvia aukonut mutta pohjalla oli ehkä 3-4cm dieseliä. Akun kengät käytin irti yhden kaverin ohjeen mukaan. Mutta eipä yritäkään käyntiin, nyt alkaa akkuki hyytymään ni saa vuorokauden olla laturissa.
Ottaakohan jostain ilmaa, vuotokohtia en löytäny konehuoneesta nähtävillä olevista letkuista.
Lueskelin foorumilta korkeapainepumpun hajoamisesta..en oikeinlöytänyt selkeitä oireita voisko nämä täsmätä siihen..kilometrejä autolla 209tkm.
Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
Melko varmasti vetää ilmaa jostain. Oletko varmasti tarkastanut, että suodattimen tiiviste on oikein paikoillaan?
Minulla kävi meinaan ihan samalla lailla, pari kuukautta suodattimen vaihdosta samahti pihaan kauppaan lähdettäessä ja oli vetänyt ilmaa tuosta tiivisteen välistä. Pelasi kuitenkin ok sen muutaman kuukauden...
Minulla kävi meinaan ihan samalla lailla, pari kuukautta suodattimen vaihdosta samahti pihaan kauppaan lähdettäessä ja oli vetänyt ilmaa tuosta tiivisteen välistä. Pelasi kuitenkin ok sen muutaman kuukauden...
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
No joo, reilu kuukausi sitten vaihoin pa-suodattimen..ja eilen käytin irti ja putsasin kotelon pohjan kunnolla. Tässä alkaa kyllä epäilemään että mitenhän se tuli paikalleen. Just katoin youtube videon jossa laitto tiivisteen väärin eikä saanu käyntiin..
Pitää aamulla tarkastaa.
Pitää aamulla tarkastaa.
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Re: Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
No ongelma todnäk oli siinä tiivisteessä. Käytin auki, asettelin uudelleen, ilmasin perämoottorin letkulla ni muutaman starttauksen jälkeen lähti tulille. Muutaman kerran sammutin ja käynnistin ni näyttäs toimivan. Vielä ku yöksi vie töihin ettei onnikalla tarvi ajella.
Kiitoksia vinkistä!
Kiitoksia vinkistä!
Focus mk3 2013 1.0 125hv
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Volvo V60 D3 2011
5 ex Fordia
Re: Mk4 1.8tdci käynnisty, sammu, ei käynnisty
Jatkampa tähän ketjuun, sillä mondeossani (1.8 TDCi 92 kW, 2008), ilmeni juuri tässä ketjussa oleva vika: auto käynnistyi, kävi noin 10 sekuntia ja sammui. Sitten täytyi sahata käyntiin. Ja kun sai käyntiin niin toimi normaalisti päivän-pari.
Ehdin jo vaihdattaa kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet, kunnes korjaamo löysi P0087 Fuel Rail Pressure Low vikakoodin. Epäilivät korkeapainepumppua. Suomessa myytiin vain kokonaista korkeapainepumppua, mutta ulkomailta sain pelkät säätimet erikseen. Eli korkeapainepumpun polttoaineen määränsäädin ja -paineensäädin vaihtoon (osanumerot VDO X39-800-300-006Z & VDO A2C59506225 jos joku muu näitä joskus etsii). Mutta eipä nämäkään vikaa korjannut (täytyy laittaa nämä ennakoivan huollon piikkiin
).
Korjaamolle taas: Purkivat pa-suodattimen ja tarkistivat sen huolella. Tarkistivat myös muita yleisiä vuotopaikkoja. Kaikki Ok. Osat uudelleen kasaan. Auto toimii
PA-suodatin oli vuosi sitten vaihdettu, eikä niihin linjoihin oltu koskettu lähiaikoina, niin en itse ekana epäillyt ilmavuoto vikaa. Mutta lienee niin hiuksenhieno vuoto tullut jonnekin itsestään, mikä salli ilman pääsyn linjastoon kun auto seisoi pari päivää. Problem solved 
Ehdin jo vaihdattaa kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet, kunnes korjaamo löysi P0087 Fuel Rail Pressure Low vikakoodin. Epäilivät korkeapainepumppua. Suomessa myytiin vain kokonaista korkeapainepumppua, mutta ulkomailta sain pelkät säätimet erikseen. Eli korkeapainepumpun polttoaineen määränsäädin ja -paineensäädin vaihtoon (osanumerot VDO X39-800-300-006Z & VDO A2C59506225 jos joku muu näitä joskus etsii). Mutta eipä nämäkään vikaa korjannut (täytyy laittaa nämä ennakoivan huollon piikkiin

Korjaamolle taas: Purkivat pa-suodattimen ja tarkistivat sen huolella. Tarkistivat myös muita yleisiä vuotopaikkoja. Kaikki Ok. Osat uudelleen kasaan. Auto toimii


Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)