Katsasastussetä oli sitä mieltä, että Mondeon (2.0 tdci) K-arvo on liian korkea. Eli hylsy tuli tuon takia. Kyseessä on ilmeisesti joku savutusarvo tms., joka saisi olla 1,5, mutta omassani oli 2,1, eli reiluhkosti yläkanttiin. Ja kyllähän tuo mustaa pöläyttää, kun paikallaankin polkaisee kaasua reilummin.
Mitä tehdään? Ensimmäinen diesel ikinä, eikä oikein ymmärrystä niiden sielunelämästä...
Liian korkea K-arvo?
Re: Liian korkea K-arvo?
Joku oli tankannut Nesteen MY dieseliä ja arvo oli pinentynyt.
-edittiä-
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mies ... a/aFwaVL7F
-edittiä-
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mies ... a/aFwaVL7F
Re: Liian korkea K-arvo?
MK3 (vm01-07) mondeo? Tuki egr ja hommaa vikakoodin lukija jolla voit nollata vikavalon, jonka se tukkimislätkä sytyttää muutaman startin/ajolenkin jälkeen. Tai sitten ihan vaan otat EGR:ltä alipaineletkun irti katsastusaseman pihassa (ruuvi tms letkuun tukkeeksi) ja kas egr on katsastuksen ajan pois päältä. Sitten leimattuna letku takas paikolleen ja kovaa ajoa. Tämä EGR on halvin konsti ja ainut joka itselläni lopulta auttoi vaihdettuani kaikki suuttimet yms. pientä.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Liian korkea K-arvo?
Ja ei ajella niillä autoilla kuin eläkeläiset, kenkää niille, siitä se tykkää.